town hall

Town Hall er mottatt og ferdig bygget. Fint bygg og noen artige løsninger/teknikker som feks søylene og takvinduet. Heisen var litt skuffende, simpel sak. Frister å lage en skikkelig heis med vegger og tak…

Men alle de små vindusrutene i mitt sett ser ut til å ha en feilproduksjon. I alle er det et lite hull ytterst på ene langsiden. Rundt det er det en slags rosett som strekker seg nesten helt inn til midten av “glassruten”. (Rosett som i steinsprut i frontruten på en bil.)

Er likt på absolutt alle og det skal ikke være slik. Noen andre som har det samme? Er det noe vits å gi beskjed til Lego om? Det er litt skjemmende for bygget og ikke vanskelig å se.

Enig, selv om jeg bare har bygget første etasje så langt. Søylene var en genistrek, jeg skjønner at jeg kan glede meg til taket også!

Jeg kan bekrefte at det samme er tilfelle med mitt sett. Jeg stusset litt på det men tenkte ikke så langt som at det ikke skulle være slik…

Chilis, kan du ta et bilde av det glasset? Jeg mistenker at det nok er et vanlig støpemerke, men det er vanskelig å si uten å se det.

Skal fikse et bilde. Det er garantert ikke et vanlig støpemerke, med mindre dette er det “nye”. Pent er det i allefall ikke.

Kjøpte Town Hall på Afol`s evening i brand store i København på fredag og gleder meg til å sette i gang. Tror kanskje det kan bli en TH+ litt senere… :wink:

Som sagt ‘henger’ jeg mer hos Eurobricks enn jeg gjør her (enn så lenge), og der har akkurat dette med vinduene vært tatt opp tidligere:

http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=66362&st=192

Hvis dere leser litt nedover ser dere at flere andre har hatt samme erfaring, både med TH, PS og GE. Så det ser faktisk ut som det er sånn de vinduene ser ut nå - kjipt, men sant.

På neste sida er det et bilde (link) fra en som hadde samme problem med sin utgave av Pet Shop.

Jeg har vært borti enkelte glass til vinduer som har hatt det, men i liten grad (ja, det forekommer). Men Lego har et kundesenter, ring dit og fortell om det og de sender nye vil jeg tro. Men at enkelte har et lite støpemerke er vel helt vanlig, det er vel først når det blir mye av glasset som har merke at man bør reagere på det.

Matija; se bildet i linken til L@go, helt likt som hos meg…

Tar det opp med LEGO jeg, så får vi se om de har noe å si om saken…

Supert, tusen takk :slight_smile:

Jeg har lagt merke til disse “rosettene” på en del av de siste settene jeg har kjøpt. Men ingen av de er på nær så alvorlig som på det bildet som det ble linket til. På mine så må du holde vindusglasset i en spesiell vinkel for å legge merke til det på dette, og ingen av dem har noe hull der som jeg har lagt merke til. Det er dog forskjell på glassene jeg har også, noen er det lettere å se dette på enn andre.
Det er nok merke etter støpeprosessen og er nok her injectoren står i støpeforma.

Men send inn bilder med bevis så vil nok LEGO endre produksjonen om de får nok klager.

Er det noen som har nummeret til kundesenteret til lego? Dette er vel kanskje ikke riktig tråd å ta det opp i, men har problemer med at vinduene til [set=3661]Banken[/set] jeg kjøpte sitter så løst at de ganske enkelt detter ut, og at dørene på [set=8404]8404 Transport Station[/set] ikke vil sitte igjen(lukket) til rammen så de blir hengende og slenge. Evt noen andre som har dette problemet?

Her er linken til det: lego.com/nb-no/service/

Kjøpte min Town hall i USA i Lego store Mall of Amerika når jeg var der på forretningsreise andre uken i mars.

Har ikke hatt tid til å bygge annet enn første etasje enda men liker godt deleutvalget hittil, morsomme er at selv i “usynlige deler” av bygget som f.eks støtte under opphøyd første etasje så er det brukt brikker som 2x2 white round ridged “Atlantis column” samt 2x2 vinduer til støtte. Virker som han som designet settet har gjort det med tanke på å få et godt brikkeutvalg man kan jobbe videre med.

Størrelsen og antallet deler er massiv, Mange store klosser Første etasje når opp halvveis til 2 etg. i Pet Shop.

Jeg synes det er meningsløst å bruke sånne deler under gulvet der ingen likevel ser dem og byttet dem med 5 søyler med 2stk 2x1 brick. Da ble gulvet også like stødig overalt. :wink:

Jeg sliter med det problemet på Transport Station… Men litt gjennomsiktig tape funker

Hilsen en legointerisert gutt på 15.

Det er jo godt mulig at det finnes måter å fixe det på, så takker for tipset i alle fall! :slight_smile:
Men jeg føler at det burde fungere når man får det! Dette er første gang jeg har opplevd dårlig kvaltiet på LEGO brikker, og jeg må si at jeg er ganske så skuffet. Kan hende det bare er jeg som er kravstor, men man betaler jo ganske mye, og jeg forventer i alle fall en viss kvalitet (slik det alltid har vært) :wink:

Ja, jeg har sett det problemet på flere av de bussene der. Har flere av det settet der og det er samme problem i alle sett at dørene henger veldig lett på og “henger og slenger” som du sier. Men har ikke brydd meg så veldig mye om det da dørene stort sett holder seg igjen så lenge bussen står i ro…
Blir vel noe annet når jeg begynner å motorisere disse bussene. Tror jeg må bytte dør før den tid…

Man får ikke nye fungerende dører hvis man henvender seg til LEGO?

Jeg for min del tror dørene bare er slik… så jeg har egentlig ikke brydd meg så mye om det. Det gjør ikke meg noe at de dørene er slik og jeg kommer ikke til å klage på det.