town hall

Har dere snakket med DHL?

DHL fant ikke noe på kollinummeret. Posten har bare fått elektronisk melding om at pakken SKAL komme. Jeg blir der henvist til avsender, altså Lego. Derfra venter jeg allerede på svar på mailen jeg sendte for noen dager siden… sukk

Jeg har også en ordre fra 03.03 hos S@H. Den ble markert som pakket og sendt 07.03. Jeg bestillte ikke Town Hall, men begge POTC skutene, et par Atlantis sett og noen spill. Det er to kolli, og jeg sitter og venter som resten av dere, så dette er ikke noe som er relatert til bare Town Hall. :frowning:

Dette er tydeligvis direkte relatert til datoen - 07.03 - da disse sendingene gikk ut. (Jeg gjetter på at tidspunktet på sendingene deres også er 03:54?) Alle sendinger til Norge blir jo samlet på paller og sendt til Norge, der Posten overtar og fordeler til de ulike mottakerne. Så her er det en eller flere paller på avveie. “Shipment Tendered” statusen betyr at DHL har hentet sendingen, og kjørt den videre. At DHL ikke finner noen videre sporing på dette kan jo hende, men de skal fint kunne klare å spore opp hvilken bil og sjåfør som hentet disse sendingene på det aktuelle tidspunktet. Dette bør også Lego kunne finne ut siden sjåføren må signere når han overtar sendingene. Men dette er jo ikke info som de kan hjelpe med på supportlinja. Satser på at noen hos Lego tar tak i det nå som de er blitt klar over det.

Jeg har også etterlyst sendingen hos Lego i dag, men det tar vel tid før jeg får noe svar. Alle sendingene dukker nok opp samtidig uansett, så førstemann som får vite noe kan jo poste en oppdatering.

Kjøpte Town Hall den 1. mars.
5. mars stod den fortsatt som ‘in process’
Sende en mail, fikk svar ganske raskt om at ‘ops, den ble sittende fast i systemet’ og kort etter ble status endret til ‘shipped’.
Sende en ny mail på onsdag 14, men denne har de ikke svart på en gang.
Venter fortsatt på pakken.

Det stemmer, tydeligvis ligger pakkene våre på samme sending alle sammen.

Bestilte Town Hall 13. mars.
Siste status er ifølge Posten:

Sendingen er innlevert til terminal og videresendt
16.03.2012 06:38, 0024 OSLO

Bestilte Townhall samt minimodulares og 6 200,- sett 1mars.
Ingen oppdatering etter 07032012 (Shippment tendered)
Begynner å bli abstinenser her nå. Helg nummer 3 uten LEGO bygging som planlagt.
Har sendt mail og etterlyst varene.

Ok, jeg gir meg. Muffens!

Jeg har også en Town Hall på den pallen. I følge LEGO kundeservice har DHL feilsendt en pall som skulle til Norge. Visstnok kom den tilbake til Billund tirsdag (13.03) og ble sendt ut igjen “ekspress”. Det med “ekspress” tviler jeg på for da burde den vært her nå. Selv med vanlig hastighet burde den ankommet Norge torsdag eller fredag.

Kan ikke si annet enn at jeg er nokså forbannet. Det må være greit at noe går feil av og til, men jeg synes det er utilgivelig av DHL at de ikke da gjør en ekstra innsats for å forsøke å rette opp. Egentlig synes jeg det er rimelig dårlig av LEGO også at de lar DHL gjøre det på denne måten. Har selvfølgelig sent en sur mail til LEGO og fortalt de hva jeg synes.

Godt å høre at noen har fått litt mer konkret info om hva som skjedde, men de ljuger iallfall så det griner hvis de påstår at den er videresendt med ekspress den 13. Da skulle den vært levert hos postens godssenter senest 24 timer senere. Greit nok at ting kan gå galt, men da er man iallfall ærlig og gir en beklagelse og en realistisk tidsramme for når den vil bli levert. Det er ingenting her som har gått ekspress!

Takk for info, skjønte det måtte være noe riv ruskende gale. Når det er sagt har min forsendelse fortsatt status “ingen sending mottatt foreløpig, kun melding”… Grrrrrr!!

Dette er tredje gangen jeg handler fra nettbutikken til LEGO, og tredje gang noe går galt. Siden folk flest sikkert opplever slikt sjelden eller aldri, går jeg ut fra at det er jeg som har en slags forbannelse hengende over meg. Jeg vil derfor beklage til alle som fikk sin pakke på samme pall som min, for den uflaksen jeg brakte over forsendelsen. Jeg skal si fra i god tid neste gang jeg skal handle noe der så dere ikke risikerer å havne i samme situasjon igjen.

Jeg trøster meg med at den som venter på noe godt som regel ikke venter forgjeves. Han er bare mer utålmodig.

Liker innlegget ditt men leit at det har vært feil hver gang. Dette er første gang det skjer med meg uten at jeg har telt antall ordrer fra S@H. Vi får satse på at alle gode ting er tre i omvendt betydning. Fra nå av går det fint! :slight_smile:

Da fikk jeg svar på min etterlysning. De bekreftet bare det vi visste; at det var en sending som gikk til feil sted, og at den hadde kommet i retur. Jeg trodde det bare var å få sendt den pallen til Norge ASAP, men så lett er det tydeligvis ikke. “De jobber nå med å omadressere alle pakkene og vil sende dem så fort alt er klart.” Jeg tolker det som at vi fremdeles må vente en god stund før vi får noe. :frowning:

De tilbød seg å sende ut ordren på nytt med ekspresslevering, og at jeg da måtte la være å hente den andre sendinga på posten når den endelig dukker opp, slik at den går i retur. Men det er noen varer på min ordre som er utsolgt nå, så det er derfor ikke et alternativ for meg. Jeg fikk imidlertid refundert frakten på denne ordren, så det var jo et plaster på såret iallfall. Bare å vente for min del…

Takk for info, godt å vite at det jobbes med saken. Begynner å bli temmelig lei av å se samme gamle status på pakkesporingen nå…

YES!!

Sendingen er innlevert til terminal og videresendt
20.03.2012 04:39, 0024 OSLO

Da er TH på vei folkens!!

YES!! Trodde først ikke at det hadde skjedd noe mer i saken, siden pakkesporingen til DHL sto på stedet hvil, men når jeg prøvde å spore pakken på Posten var den “Ankommet terminal og videresendt” i Drammen i dag tidlig!

Oi oi oi… da blir det kanskje bygging allerede i kveld? :sunglasses:

Godt å se at dere får Town Hall snart :slight_smile: Selv skal jeg til København førstkommende helg og den blir nok med hjem til Norge etter en tur i Lego store`n …

Jaaaaaaa endelig er den kommet og hentet…blir nok noen timer med bygging nå…vi snakkes senere

HURRA