Øya - bit for bit

Synes enkeltbildene var fine, men når jeg så alt samlet. Wow! Du har talent!

Føler at noen har vesentlig flere løse deler enn meg…

men skulle jo også si at dette er jo utrolig bra og fantasifullt…

Knall bra fortsettelse. Minner meg litt om sørlandet et sted.

Dette ser supert ut, kommer til å bli en utrolig kul moc når alt er på plass!

Kunne tenke meg hytte på øya. Men kanskje ikke den derre tvilsomme, heller en ombygd rorbu eller noe :laughing:

:mrgreen:

Veldig bra :slight_smile: Flotte svaberg og fine detaljer…
For å komme med et forslag til prikken over i`en, så ville jeg kanskje brukt kombinasjoner av tiles og plates i trans blue farger og trans clear for å få litt mer liv i sjøen.

Utrolig mange fine detaljer! Helt topp! Skal denne på neste PKH?

Hei igjen!

Først, et alt for sent takk for kommentarer, og et par svar.

Lattermild: Du kan få disponere det store sjøhuset, men det kan nok bli både dyrt og arbeidskrevende å innrede det :slight_smile:

Bonden: Ja, det er villsau! Vi vil jo ikke at landskapet skal gro igjen. :slight_smile:

Morty: Den løsningen for vann fungerte veldig godt på den store Københavnmodellen deres, men jeg tror det blir litt voldsomt sammen med et såpass rotete landskap som dette.

HenrikLego: Tror ikke jeg får med meg PKH i år. Har ikke tid til å kjøre over fjellet med dette. Det må i tilfelle være om noen andre her fra skal kjøre og kan ta det med slik at jeg kan ta fly.

De fleste landskapsmodulene er ferdige nå. Her er flere bilder.

Modul 6 - Dieseltank. Etter mye styr med å prøve å bygge en rustflekkete tank endte det opp med denne enkle løsningen. De andre løsningene så for grove ut sammenlignet med resten av modellen, og i følge min maritime konsulent er en liggende tank på denne størrelsen også mer riktig på et slikt lite sted.

Module 6 - Diesel tank by birgburg, on Flickr

Modul 7 - Myr

Module 7 - Peat bog by birgburg, on Flickr

Og i sammenheng:

Untitled by birgburg, on Flickr

Den forblåste nordsiden er også ferdig. Modulene ser slik ut:

Module 12 - Northwest by birgburg, on Flickr

Lynghei med villsau, et lite plantefelt med sitkagran og en halv jettegryte.

Module 8 - Heath by birgburg, on Flickr

Module 4 by birgburg, on Flickr

Module 4A - Brick Point by birgburg, on Flickr

North coast by birgburg, on Flickr

North coast by birgburg, on Flickr

Da gjenstår det å få litt liv på stranden og å finne en måte å få tatt et anstendig bilde av hele greia.

Birgitte

Som jeg har sagt til deg ved flere anledninger tidligere: Det er tidenes unnlatelsessynd hvis ikke dette får et større publikum enn du kan gi det i kjelleren din. Om jeg så skal kjøre til Karmøy og plukke det med meg, så må vi få dette til… :wink:

Ser helt nydelig ut. Gleder meg til å se begge halvdelene ferdig montert sammen, enten det blir i Solberghallen eller et annet sted.

Dette er bare nydelig, blir bedre og bedre for hver modul som kommer på.

Mektig Imponert

Steinar

Fantastisk modulsystem med mange flotte moduler i en høy og flott detaljgrad i den skala :smiley:

Ja, jeg er helt enig at vannet ikke bør være så bygd etc som det siste layoutet jeg er med på. Men som litt konstruktiv tilbakemelding kanskje på litt flere av de studs på det blå som er vannet…mulig det blir feil, men bare en tanke :slight_smile:

Jeg hiver meg på den! Om jeg tar turen nedover blir det med bil så da har jeg nok plass til å ta med meg dette også.

Det er et fantastisk byggverk som mange nok vil ha glede av å se :slight_smile:

Fantastisk :smiley:
Målløs her, jeg er imponert over detaljer og kreativiteten din.
Jeg må på et byggeteknikk kurs. Takk for titten.

Da løste det seg! Har avtalt transport med Hmm800.

Det har blitt veldig bra. Gleder meg til å se den live.

Ferdig! :smiley:

The Island by birgburg, on Flickr

Klosshavn

Klosshavn (Brick Haven) by birgburg, on Flickr

Klosshavn (Brick Haven) by birgburg, on Flickr

De to siste modulene

Module 3 - Beach by birgburg, on Flickr

Module 3A by birgburg, on Flickr

Flere bilder av detaljer på Flickr.

Birgitte

[size=150]FANTASTISK!![/size]

Helt utrolig hva du får til. Håper jeg får sett denne kreasjonen i egen person en gang. Håper inderlig du får mulighet til å komme til PKH2015 med denne.

Takk Øyvind! Den har fått skyss over fjellet, så vi kommer til PKH både øya og jeg.

Ellers vil jeg takke for alle de hyggelige kommentarene dette prosjektet har fått. Det har vært riktig så motiverende for å få det ferdig!

Birgitte