Øya - bit for bit

Flott og imponerende!
Gleder meg til å se den IRB
Baard

Så bra - gleder meg til å se den!

Nå ble jeg glad :smiley:
Gleder meg til å se denne live :smiley:

WOW! Har sagt det før, og sier det igjen: Jenter og LEGO blir bare helt fantastisk :slight_smile: Dere har et øye for detaljer og løsninger som vi gutta bare kan bøye oss i støvet for :slight_smile: Vakkert kunstverk! :slight_smile:

Hei igjen!

Ideen bak øyprosjektet var å vise så mange typiske bygninger, landskapsformer og installasjoner som mulig. Etter hvert har jeg kommet på et par andre typiske, lokale ting som også måtte være med. Prosjektet er nå utvidet med en ny øy, Klossholmen.

I tillegg til småbruket som jeg har postet tidligere, har Klossholmen et mindre sjøhus, naust, eldhus og jordkjeller.

Sjøhus II by birgburg, on Flickr

Naust (boathouse) by birgburg, on Flickr

(Nei, det er ikke en utedass men en del av gardshuset som havnet på denne plata :slight_smile: )

Eldhus by birgburg, on Flickr

Jordkjeller by birgburg, on Flickr

Satt sammen med en stripe av Øya ser det slik ut:

Klossholmen by birgburg, on Flickr

Klossholmen by birgburg, on Flickr

Det ville selvsagt vært lekkert med en høy, buet bro, men denne lille kjedelige saken er nok mer passende for dette stedet.

Swoosh by birgburg, on Flickr

Untitled by birgburg, on Flickr

Til slutt et oversiktsbilde over hele landskapet.

Google Earth view by birgburg, on Flickr

Flere bilder her: flic.kr/s/aHsk5GVRMP

Birgitte

Nå fikk jeg skikkelig lyst til å bare droppe denne kjedelige kontordagen og reise ned til mormor på sørlandet på sommerferie…

Jeg elsker hvordan du fanger denne idyllen i dette prosjektet ditt :smiley:

Dette er vakkert :slight_smile:
Jeg liker prosjektet bedre og bedre :slight_smile:
det å utvide med en ny øy, er dette starten på Ryfylke?
Likte bildet av sundet mellom øyene :slight_smile:

Helt nydelig. Bare så synd du er “ferdig”… :slight_smile:

Kunne gjerne sett dette bli utvidet i mange år ennå! Men skjønner at det går an å bli lei av å bygge landskap. Et mesterverk er det uansett!

Lei av å bygge landskap, ikke si det da :slight_smile:
jeg har ganske mye igjen på mitt enda.
men detta hadde jo ingen ting å gjøre i denne tråden.

Godt å se at øy samfunnet vokser :slight_smile:
Den lille øya passet jo bra inn.
Håper å se mer av det. Keep up the good work!

Fint at folk liker utvidelsen :smiley:

Cecilie: Mente ikke å forsure arbeidsdagen din. Beklager :slight_smile:

hmm800: Artig at du nevner Ryfylke. Jeg hadde landskapet på Rennesøy i bakhodet da jeg bygde holmen.

L@go: Liker ikke det anførselstegnet på ferdig. Spesielt ikke siden min maritime konsulent har påpekt at det mangler en fyrstasjon og jeg er tilbøyelig til å være enig.

Mrfuture: Får prøve å i alle fall få med holmen til PKH.

Jeg leste flystasjon og tenkte at nå er du i overkant offensiv… :smiley:

Ferdig er nok øya ikke før du er ferdig med øya.
Eller rettere sagt: Jeg tror ikke øya er ferdig før du har revet den, og brukt brikkene på et annet prosjekt.
Til du har revet øya kommer det til å dukke opp nye ideer som du bare må finne en plass til.
Etter at du har revet øya kommer du også til å komme på nye ideer, men da må du finne plass til de ideene i et annet prosjekt.

Jeg tror du har rett i dette, Herman!

Rive øya? :cry: Det blir en trist dag

Nei nei, la øya leve. Bare å bygge videre. Superfine.

Tar visst aldri slutt dette kystprosjektet… her er Knottingen fyrstasjon. Den er basert på en del ulike fyrstasjoner rundt omkring. Litt overdrevet i høyden for å spare plass. Passer oppe i høyre hjørne på modellen hvis jeg legger til en ny stripe med plater.

Lykta har innlagt lys fra Brickstuff. Anbefaler dette systemet på det varmeste for andre som ikke er spesielt interessert i finne ut av tekniske ting. Det er veldig lite og passer inn overalt, men det beste av alt er at det er helt idiotsikkert - du bare plugger det sammen og skrur på.

To the lighthouse by birgburg, on Flickr

To the lighthouse by birgburg, on Flickr

To the lighthouse by birgburg, on Flickr

To the lighthouse by birgburg, on Flickr

Film av lykta:

Lantern by birgburg, on Flickr

Birgitte

Jepp! Sånn er det ett fyrtårn ser ut :slight_smile:
Iallefall de jeg har sett. Ikke slik som det som LEGO selv har laget…det er sånn man ser på amerikanske filmer.
Dette derimot er sånn jeg har sett mange store fyrtårn ute på kysten. Jeg har seilt forbi mange av dem i min tid i sjøforsvaret. Selv om jeg var på ubåt så hendte det mange ganger at vi gikk i overflatestilling bare for å nyte synet kysten.

Skikkeligt flott. Du fikse det mesta Birgitte. Ka blir neste prosjekt på øyå? Rennfast? :smiley:

Lekkert, Birgitte. :smiley: