Øya - bit for bit

Nais! Gleder meg til å se resten av øya! :smiley:
Telefonkiosken er prikken over i’en ved kaia :smiley:

Og nå så jeg den DarkGreen postkassa på det hvite huset!! :smiley:

Favorittdetaljen min så langt tror jeg faktisk må være at det er Idun ketchup og sennep som står i pølseboden. :smiley:

Her var det masse fine detaljer. Du kan dette :smiley:

Vakkert :smiley:

Hei!

Jeg er imponert over det du har laget, og det ble ekstra fint å se det satt sammen.

Jeg stammer fra Kragerø og kjenner meg utrolig mye igjen i mye av dette.

Så jeg ser ikke bort fra at jeg MÅ bruke noen av ideene i min egen bygging.

Stå på med bygginga.

Dette er bare helt fantastisk å se på. Herlig bruk av deler og farger.

Dette var bare helt fantastisk, og blekner øy-prosjektet mitt helt:p

Utrolige mange fine detaljer, og den stilen du bygger i liker jeg utrolig godt. Blanding av farger for å få ting til å se mer ekte/levende ut, er også imponerende. Gleder meg til å se fortsettelsen - og ikke minsst til å se dette live!

harald-

Steike så bra!

Himmelen for oss som liker båter, skip, fergeleier og nostalgi.

Hei!

Beklager at jeg er så treig med å svare, men jeg trodde det snart ville bli nye moduler å vise. Det ble det ikke. Landskap er noe skikkelig herk å bygge og alt tar mye lenger tid enn jeg tror. I tillegg har jeg brukt urimelig mye tid på å prøve å få til den obligatoriske rustne dieseltanken. I alle fall…tusen takk for entusiastiske kommentarer, jeg føler et visst press for å gjøre dette ferdig nå :slight_smile:

Raggsokk: God ide med branngarasje, men det er ikke noe fornuftig sted å plassere den. Vi får satse på at dette er et fredet bygningsmiljø som har fått støtte til sprinkleranlegg fra riksantikvaren :slight_smile:

FONIX: Jeg tenker egentlig ikke spesielt på Sørlandet når jeg bygger dette, men mer ytre kyst sånt generelt. Detaljer til bygninger og landskap er stort sett hentet fra det området jeg kjenner best, altså Rogaland og Hordaland, men det er mye som ser likt ut langs kysten.

Mer detaljer, både på sjø og land, kommer etter hvert.

Fortsettelse følger - uvisst når :slight_smile:

Birgitte

Kult å se noe originalt og lokalt. Stå på.

Kanskje dette kan være noe? Har laget noen tanker slik selv. mocpages.com/moc.php/132951

Jeg er virkelig imponert! Dette var vakkert og ga meg inspirasjon! Elsker alle de små detaljene :smiley:

Hei!

Fire nye moduler er ferdige. Litt meningsløse hver for seg, men til sammen utgjør de den forblåste vestsiden av øya.

Modul 15 - Holmer og skjær

Module 15 by birgburg, on Flickr

Modul 14 - Svaberg

Module 14 by birgburg, on Flickr

Modul 10 - Bunkers

Module 10 - Bunker by birgburg, on Flickr

Modul 11 - Den nye hytta

Noe uklart hvordan de fikk byggetillatelse til denne…

Module 11 - Modern summer house by birgburg, on Flickr

Sammen med fergekaien ser det slik ut:

Coastline by birgburg, on Flickr

Coastline by birgburg, on Flickr

Wow!! Ser knallbra ut, digget den hytta der :smiley:

Veldig fint! Sammen ser det veldig realistisk ut. Fine detaljer på hytten :slight_smile:

Fin fortsettelse
Det er vel fortsatt slik at det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse, ellers hadde det ikke vært så mye store glassflater langs kysten som man nå kan se.
Gleder meg mer og mer til å se dette samlet
Brick on!
:smiley:

Nydelig! Øyet liker fargebruken :smiley:
Gleder meg allerede til neste bilde :wink:

Nydelig. Flote greier, tror den hytta er bygget av kommunens bygningsinnspektør selv, ellers hadde det aldri vært godkjent.

Steinar

Jeg liker telefonkiosken veldig godt!

Er det villsau du har der ved bunkeren?