UCS Millenium Falcon 2017??

Hvis man skal stole på denne brukeren på Brickpicker er ryktene om ny MF sanne:
community.brickpicker.com/topic … ent-722493

Han indikerer at han har “inside” informasjon og at han kan underbygge det med tidligere spådommer.

Jeg har kun bygget ett Star Wars UCS sett tidligere (Red5) og bestemte meg vel egentlig for at det ble første og siste. Men det var før noen lokket med 8000 klosser i et sett av det mest ikoniske romskipet i filmhistorien.

brickset.com/article/29748

Mer fun

brickset.com/article/29802/anot … ething-big![bsurl][/bsurl]

the fastest hunk of junk in the galaxy.jpg er bildets navn…

Ganske avslørende?

Er vel ikke Lego som har brukt det filnavnet tenker jeg. :laughing:

Liste over sett designet av Hans Burkhard Schlömer

brickset.com/sets/list-14074

Hmm :wink:

brickset sitt navn

Tenkte at det ikke kunne være Lego egentlig, det hadde jo vært en stor blunder… De hadde vel ikke brukt slang uansett, hehe

Hvordan hadde stemningen vært for en ny modulærbygning da? Et bygg som ikke eksisterer i modulær-serien enda synes jeg hadde vært kult, men ikke like kult som en Falcon da. Jeg tre faktisk jeg kommer til å kjøpe dette settet uansett hva det viser seg å være.

Star-Wars var vel den heteste kandidaten, ser ut som at folket har rett:

https://brickset.com/article/29954/a-third-teaser-for-a-big-set!

Holy shit, der var det Lego til og med som røpet hva innholdet var med filnavnet også…

IKKE noe tvil om hva dette er lenger nå. :sunglasses:

brickset.com/article/29954/a-th … -a-big-set!

Det blir selvsagt spennende å se hvordan de har designet den denne gangen, men den aller største spenningen nå er for min del knyttet til prislappen. Noen som er med på en side-bet på retail-pris i Norge? Jeg kjører forsiktig og tipper 6499 kr…

Jeg tror fort prisen kan snuse på 8000 dessverre, tipper 7899,-
Håper jeg tar feil. :smiley:

Tipper også prisen havner rundt 8000, blir nok solgt for 7999,- NOK på S@H Norge. Litt i dyreste laget for et lego-sett, men blir nok kjøp tvert ved VIP-early-access den 14. september uansett :stuck_out_tongue: Iallefall om de kjører en limited edition first run for de første solgte lik som de gjorde med 10179 :slight_smile:

Jeg tror aldri i verden den kommer til å koste mer enn 8000, men tror desverre fort den kommer opp i den prisen jeg og… Men jeg får prøve meg med lykkeønskning og tippe 6.999,- :laughing:

Jeg har belaget meg på 7999,- blir den billigere blir jeg veldig glad. Blir den dyrere må jeg revurdere kjøpet. Kanskje jeg bruker de oppsparte middlene på Saturn V og Snowspeederen… men DAMN som jeg hat lyst på den Falcon!

Lurer litt på hvordan verdien til 10179 kommer til å utvikle de neste årene.

Blir ekstremt gøy med ny, håper det blir mange nye detaljer :slight_smile:

Hadde jeg hatt en for investering hadde jeg nok solgt så fort som mulig.

Re-releasen av dødsstjernen har brikkepris på ca 1,40 kr. Tipper ny MF får ca 5400 brikker så da anslår jeg 7499,-

Stikkordet er vel om man ser det som investering (og hva du ga for den) eller om du bare samler…