Til alle! Størrelser på legobyer.

Lurer på hvor store andres LEGOBYER er i platemål. Jeg mener da kun sammensatt som en ferdig by og ikke i deler av både by og space o.l. Samtidig gjelder heller ikke hvis man har “noen plater her og der” som enda ikke er satt sammen.
Min by er på 105 plater.

Min var på ca 50-60 plater før messa. Nå er det ca 0 Smile (fordi jeg trenger mye plass snart, så jeg gadd ikke sette den sammen igjen, ennå).

Min er på 11 og kommer nok ikke til å bli så mye større. Setter sammen det jeg har når det er messe Wink

Hvilken platestørrelse? Razz
Her er min layout. Tell selv. Smile

Thomas wrote:
Hvilken platestørrelse? Razz Her er min layout. Tell selv. Smile
Jeg teller "vanlige" veiplater. Så din blir da 79 plater (78,75) Fy **** det fjellet ditt med borgen og tømmerhytta var noe sinnsykt tøft og fint da Smile Kunne gjerne tenkt meg å døtta noe slikt inn i min egen by...

Heisan…
har en by med ca 95 plater (ca. 80 sammenhengende vei),
mens togbanene (4stk 9v baner) på ca. 390 skinner tilsammen går utenom.
Har også fjell, vann, elv og andre ting utenom platene…
mvh
Anders Very Happy

Kan ikke dere legge ut linker til lay-outene deres? Det hadde vært morsommere! Razz

Min by, eller rettere sagt fort er ikke så stort enda. bare 5 plater med bygninger på. men har som “standard” baseplater 48x48. Skal lage et slags kart over hele området jeg har tenkt å sette sammen til slutt. Noen som har et forslag til en enkel plass å tegne på, har ikke scanner så må tegne med pc’n .
Her er bilder fra mitt. http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=179508

BØNNA wrote:
Kan ikke dere legge ut linker til lay-outene deres? Det hadde vært morsommere! Razz
Helt enig! Men hvordan og hvilket prog? Razz

(2.10 x 1.17)m = 2.457 kvadratmeter. Tatt vekk 1997 da min mor mente det fikk være nok LEGO-bygging fra min side. Byen vil bli noe endret i min eventuelle fremtidige bopel, den vil garantert ikke bli mindre! Razz

Når jeg får bygget opp min by vil den bli på ca 80 veiplater… Har bare ikke plass til den nå Crying or Very sad Men blir vel en gang…

Thomas wrote:
Hvilken platestørrelse? Razz Her er min layout. Tell selv. Smile
Fantastiske bilder! Men har du ingen bygninger i byen din? Ser bare jernbaner og et enkelt hus, jeg...

Litt om min by:

  • Areal 2.457 kvadratmeter fra ytterkant til ytterkant, så og si rektangulær i formen.
  • 10 veiplater (4 kryss, 2 t-kryss, 2 svinger, 2 rette).
  • 1 grønn byggeplate à 32x32 knotter, 5 gule byggeplater à 32x16 knotter, 2 grønne byggeplater à 16x8 knotter.
  • diverse byggesett som inneholder byggeplate(r).
  • diverse biler, to fly, en vulkanøy, trær, busker, gjerder, veiskilt, klosser jeg forsøkte å bygge noe med (med diverse hell).
  • et Duplo-tog uten skinner som sto mest i veien…
    Byen var lokalisert i stua på takplater lagt oppå et gulvteppe samt noen gamle håndklær.
Sniffanolia wrote:
Fantastiske bilder! Men har du ingen bygninger i byen din? Ser bare jernbaner og et enkelt hus, jeg...
Tja, er da mer enn ett hus, men ikke så mange, nei: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=212833 Noen av husene dukker forresten opp på LEGOworld.
Thomas wrote:
Sniffanolia wrote:
Fantastiske bilder! Men har du ingen bygninger i byen din? Ser bare jernbaner og et enkelt hus, jeg...
Tja, er da mer enn ett hus, men ikke så mange, nei: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=212833 Noen av husene dukker forresten opp på LEGOworld.
Hvor mange klosser har du brukt til å lage det der fjellet? Makaløst skue... Forresten, hvordan beregner man størrelsen på tunnellåpninger? Planlegger å bygge i alle fall en tunnell når jeg forhåpentligvis endelig får muligheten til å bygge med LEGO igjen.

Min by er på 28 plater (32x32 plater) pluss et påbygd sykehus og diger jernbane… Laughing

Er denne tråden fortsatt åpen for diskusjon? Det er vel flere som har byer, og kanskje noen har blitt endret? :slight_smile:

Hvordan lages disse digitale layoutene?

Edit: Fant det!

Jeg tror jeg må ha den største byen av alle her;
Den består av 2 plater (32x32) og inneholder 10185 Green Grocer og 10197 Fire Brigade :slight_smile:

Vel har jo noen veiplater og hjernbanespor jeg kan slenge på om jeg vil, men har for tiden ikke plass til å ha mer enn de to byggene utstilt.

Det er jo faktisk mindre enn min, på kommoden har jeg akkurat plass til 48x80 studs, som er passe til 10190+10182+10185