Til alle! Størrelser på legobyer.

Tips til dere som ikke har plass til et eget rom til en stor by.

Har ikke sett at noen har gjort det, men tenkte å gjøre det selv hvis jeg ikke fant et stort nok hus…

Planen var å bruke soverommet.

Bygge en solid ramme i 4" tre og spon på f.eks 2,5 x 2,5 meter.

I de 4 hjørnene tenkte jeg å bruke kjetting med en talje for deretter å feste det i taket over senga.

Så en ordning for å heve og senke hele platen manuelt, eller elektrisk med en bryter på veggen.

For de som ikke har en himmelseng, ville det vært en stilig og fornuftig bruk av areal i en mindre bolig. Dessuten skjemmer det ikke stua, og du har alltid din by tilgjengelig og kan bygge i fred og ro…

-Intill kjærringa skal inn å legge på plass klærne hun har vasket, strykt og brettet i skapene :stuck_out_tongue:

Mitt mål i snart 2 år har vært å fylle et bord jeg har her, som tilsvarer 4x2 baseplater, 8 stk, for så å heve samme type bord på baksiden slik at jeg får en bydel i t forskjellige høyder, tilsammen 16 baseplater… står fast på ideen ennå men har ingen fornuftig løsning til veiforbindelse mellom de to trinna…

Ellers pr idag okkuperer jeg og ungene langbordet og ca 20% av stueflaten :smiley:

Vel ser jeg ikke er alene om å digge Lego. Min by består av 184 vanligstørrelse og 10 xl plater. måler bortimot 15kvm pluss at den består av 70m togskinner. Artig å se at det er så mange som holder på med Lego, jeg tenkte å skulle stille ut min samling til høsten slik at jeg får sett alt oppe, for jeg har jo heller ikke plass i stua til å sette opp byen. :ugeek:

Etter over tre år i kjellern, har jeg lufta legoen litt igjen…