The LEGO® Movie

Stiller opp! :smiley:

Ed: Blir også med på maten!

Vi blir meg. Altså Tessa og meg.

Edit: Og vi blir med og spiser etterpå.

Ønsker å si i fra om vi bør sitte MITT i storsalen på colosseum kino satt på rad 12 da jeg så hobbiten før jul.
Det var passe avstand til kino lerretet.
Har også sittet på rad 4 da jeg så ringens herre i 2001 det ble for nærme kino lerretet.
:wink:

Det har vi dessverre ingen kontroll over…vi får tildelt billetter :slight_smile:

Dette høres veldig interessant ut!

Men vedr. Brikkelauget T-skjorte; jeg har lest denne tråden om Brikkelaugets T-skjorter, men dette ser ut til å ha vært noe som pågikk før sommeren 2013, og jeg ble medlem på forumet i august i fjor og betalende medlem nå 21. januar i år (ikke tørr bak øra) så jeg har mao. desverre ikke fått ordnet meg noe T-skjorte så langt…

Spørsmål:
Er disse T-skjortene å få tak i lenger (i så fall i 2XL)?
.
.
.
Hvis “nei”…
Bonusspørsmål:
Kan man aller nådigst (og selvfølgelig 100% skamfullt) stille uten Brikkelauget T-skjorte hvis man får innpass på nevnte film?

Hvis vi ikke er for sent ute allerede, så blir Asbjørn og jeg med :slight_smile:
Og vi blir med ut og spise etterpå.

Hei

Vi har et lite lager av disse t-skjortene. Det er Eiker86 som har oversikten. Om vi har den størrelse på lager vet jeg ikke, men det er en størrelse vi har hatt. Har vi kan det evt tas med og overleveres på kinodagen, har vi ikke den på lager gjøres et unntak :wink:

Innlegget er redigert etter 30 billetter er bekreftet:
Oversikt over hvem som kommer/meldt interesse for å delta på den første forestillingen på den nye filmen søndag 9.februar. Fortsatt ledige plasser :slight_smile:

Vi har fått bekreftet 30 billetter. Dessverre kan vi ikke åpne for annet enn betalende medlemmer da det er stor interesse, så dessverre ikke gratisbilletter for egne barn osv. nå (blir det ledige billetter helt til slutt åpnes det for det. Frist for å melde seg på er torsdag 06.februar kl. 18.00

  1. Morty
  2. herman
  3. Murky
  4. Eiker86
  5. Freddie
  6. LEGO-duden
  7. Kriska
  8. Tessa
  9. CowboyGibson
  10. Matija
  11. TOG FREAK
    12.Quarryman
  12. rondeel
  13. Freddie
  14. Terrax
  15. cecilie
  16. ace

Ser at jeg står på påmeldtlista nå, så da ser det ut til at jeg fikk innpass på kinovisningen! Takker og bukker, hyggelig! :wink:
Og takk for info rundt T-shirt, Morty; da ser vi an hvordan det blir med laugs…uniform(?) for min del (sender Eiker86 en PM).

Jeg blir også gjerne med og tar en matbit etter filmen; hadde vært hyggelig å hilse på laugsfolket. :smiley:

Se "behind the scenes-video fra The LEGO Movie her (“Behind the Bricks”).
Stor humor :slight_smile:

Litt spent på åssen stemmene blir tolket på norsk. Spesielt Batman (originalt stemmelagt av Will Arnett), Vitruvius (Morgan Freeman) og President Business (Will Ferrell). Tror Håvard Bakke “spiller” Emmet (iflg. norske Wikipedia), ellers har jeg ikke sett noen andre norske navn.
Oversikt over originalstemmer

Norsk trailer her.
Litt festlig at den engelske voice-casten dukker opp i tekstformat på slutten av den norske traileren, disse er jo ikke med i denne versjonen. Her burde vel den norske casten ha dukket opp. All annen tekst i filmen (selv logoen) er jo i norsk versjon… :wink:

Innlegget redigert :slight_smile:

Jeg vil gjerne bli med på festpremiere på filmen The LEGO movie 9.februar 2014.
På Closseum kino
Jon Erling

Så har det endelig dukket opp noen ekstra små snutter på nettet, samt den absolutt se-bare “Behind the Bricks”:
[youtube]cH4tMSd3QJY[/youtube]
“Good Cop/Bad Cop”
[youtube]PSNuJmP_AQc[/youtube]
“Cloud Cuckoo Land”
[youtube]_wdzFZrmba4[/youtube]
“Lord Business Plan” (den som har ryddet gjennom diverse rotekasser vil sikkert kjenne igjen noen av gjenstandene som Business har stilt ut)
[youtube]D-E-2rcEj9c[/youtube]
“I’m Batman”
[youtube]2Ohei2BfRu8[/youtube]

…og enda flere: “Where can we go?”
[youtube]JTkmfecFUQk[/youtube]

“Good morning!”
[youtube]dVYkO-bRpGg[/youtube]

Sweded trailer for The LEGO Movie (vinner av Tongal’s The LEGO Movie Sweded Trailer-konkurranse):

[youtube=wide]jt9W9Cle-6o[/youtube]

Her er litt oppdatering :slight_smile:

Møtes inne på Colosseum kino kl. 12.00 og vi deler ut billettene. Det blir da litt tid til å snakke sammen og evt se på de byggebord osv som LEGO har satt opp før filmen begynner (kl. 13.00). Etter filmen blir det det mulighet for å samles og spise for de som ønsker det her: cafebillabong.no/index.php/ct-menu-item-27

Det er nå 18 påmeldte og fortsatt ledige billetter…

Jeg melder også min interesse for en billett til The Lego Movie
Men jeg er litt for fersk som medlem til å ha fått tak i en T-shirt fra Brikkelauget.

Filmanmeldelsene begynner å komme inn. Filmen har i skrivende stund en score på 8,4 (/10) på IMDB (har tydeligvis vært noen førpremierer allerede) og en Metascore på 82 (/100) på Metacritic.

Noen lovord om filmen fra pressen:
- "The visuals are spectacular, the 3D technology is artfully used and the storyline is jam-packed with so many funny lines, it’s hard to catch all the jokes that are delivered in rapid-fire succession. " :: Chicago Sun-Times
- “Ridiculously funny and meticulously detailed, The LEGO Movie is far better than a toy tie-in movie has any right to be. Despite a couple of dips, you’ll be grinning throughout.” :: Total Film
- “The Lego Movie amuses and never fails to leave the viewer –especially adults — a little dazzled at the demented audacity of it all.” :: Movie Nation

Ser ut til at det bare er å glede seg, altså. :slight_smile:

Jepp, Har sett to andre anmeldelser og de følger samme positive beskrivelse av filmen

Brickset : http://brickset.com/article/9976/the-lego-movie-review
IGN.com: http://www.ign.com/movies Velg Lego The movie Review.

Filmen hadde premiere idag i de fleste land :slight_smile: Derfor har det vært litt førpremierer med andmeldelser :slight_smile:

Men det er jo litt spesiellt at 237 stemmere har gitt den 7.2 i snitt på oslokino.no før visning (!) Trailerne har vel vært basis.