Serie 11 minifigs blir ikke tilgjengelig i norske butikker

Har fått vite følgende fra LEGO ang. tilgjengelighet for serie 11 minifigurene:

:frowning:

Hva! Hvorfor i all verden…?

Grr… Det er jo uaktuelt å bestille fra s@h og få ørten av samme figur!

Hva er det for en idiot avgjørelse? Ikke selge et så populært produkt?

Jaja, på tide å kvitte seg med Legoen og kjøpe Kre-o skjønner jeg :smiling_imp:

Hahahahaha…jadda…

harald-

TAKK for informasjon men dette er fullstendig uhørt! Gi meg èn god grunn til dette, sviktende salg? Ta inn færre da. Det er helt latterlig for oss som har brukt mangfoldige tusen (over 10.000 for min del faktisk) på alle de foregående seriene og så plutselig slutter de “midt i”. Hva er det for noe da?!! Ok om man kunne kjøpe en forseglet 30/60-boks på S@H men å drive å kjøpe enkle til du har alle prøver vi å unngå… Makan…

@Dragev, kan du trylle? :slight_smile:

What?? :open_mouth:

Jeg har et tips dra til utlandet kjøp serie 11 minifigs. Nærmeste er Sverige og Danmark.
Jeg skal karsje på sena line rundt oktober 2013 der har di sikert serie 11 minifigs.
Prøv på danskebåten til køben di har sikert serie 11 minifigs. Jeg skal på danskebåten på
vei til køben rundt desember 2013.

Outland?

Jeg anbefaler bruk av bricklink, de er tilgjengelige i f.eks Tyskland.

De har ikke gitt noen begrunnelse, men det spekuleres i at det er fordi butikker trenger et pusterom til å få solgt ut det de har, før de tar inn nye. Forhåpentligvis kommer de tilbake med serie 12.

Hei
Jeg skal se om noen av våre leverandører kan skaffe de, og til hvilken pris.
Dette er litt dårlig gjort av Lego, spesielt siden de vet at mange samler på disse figurene - og dette drar bare opp prisen.

En annen dårlig nyhet :frowning:
En nettbutikk i Danmark har fortalt at Lego hadde varslet dem om at de kom til å sette opp inn prisene med ca 15% og deretter gi 15% rabatt til de som har fysiske butikker. Slik tvinger de alle nettbutikker til å sette opp prisen.
I tillegg vil Lego tilby så lite eksklusive modeller til enkeltstående butikker som mulig. Vi har i løpet av det siste året kun fått kjøpt ett eksklusivt produkt via Lego Norge, resten må vi ta fra utlandet.

Vi får vente og håpe at Lego innser at dette er en dårlig politikk ovenfor sine Lego fans, i tillegg til sine trofaste forhandlere :slight_smile:

Mvh
Vegard

Outland får serie 11, forhåpentligvis i september. Mulig å reservere hele bokser om noen vil det, send meg en PM eller en mail til butikken (Kirkegata).

sendte mail til lego angående dette spårsmålet dette var svaret

Tack för att du kontaktat LEGO® Service.

Vi har en grupp i Billund i Danmark som har som uppgift att skapa nya produkter för the LEGO Company (kul jobb va?). Ifrån stunden de kommer på en ide kan det ta de upp till två år att få ut en ny produkt. Produkt och material ska testas, om och om igen, formar ska skapas, färger blandas, licensavtal införskaffas, det ska testas igen, sedan ska förpackning designas, instruktionsbok tillverkas m.m. och sedan ska allt testas igen! Vi vill nämligen vara säkra på att alla våra produkter är av högsta kvalitet och att allt är säkert och hållbart.

Vad det gäller framtida produkter så som Minifigures Series 11. Vi får inte reda på vad som kommer att släppas förrän precis innan det är dags. Det är ett stort hemlighetsmakeri hos mina kollegor i Danmark. LEGO Company vill alltid att allt nytt ska vara en överraskning för alla, för att det ska bli så kul som möjligt när produkten väl släpps! Det jag kan säga till dig idag är att dessa kommer att komma ut i leksaksbutiker över hela världen och på våran LEGO Shop.

så da kommer de vel?

steinar

Er det det du tolker ut av det svaret? Jeg synes det høres ut som de snakker til et barn - et barn de ikke en gang vil gi ordentlig svar til. Drit dårlig fra Lego. Rett og slett. Det er rett og slett helt forkastelig at de skal holde på på denne måten. Jeg føler meg som en annenrangs legofan!

[youtube=][/youtube]

Har du prisinfo?

Ikke enda, men skal prøve å finne ut av det så fort som mulig.

Flott, så f.eks ToysRus som har både fysiske butikker og nettbutikk vil neppe gå glipp av denne rabatten. Skal de få et konkurransefortrinn fordi de er store da? Det finnes jo andre mindre butikker som også selger på nett.
Genistrek av TLG om dette stemmer …

+1, bare å ta med kreons til LFW :smiling_imp:

det er et klipp og lim svar :wink: jeg fikk det samme på engelsk…

Det stod en liten notis i dagens utgave av Dagens Næringsliv som var interessant. Funcom lager for tiden et dataspill “Lego Minifigures” hvor det er referert til minifigur posene og deres popularitet hos bl.a samlere (kan jeg ikke forstå :unamused: ). Der stod at det i disse posene skulle komme en kode som gjorde det mulig å få en digital utgave av figuren du har kjøpt tilgjengelig i “Lego Minifigures” spillet (som forøvrig skal være gratis men med in-game-shop).

Hvis Lego nå dropper Serie 11++ for Norge, hva er det da Funcom sikter til? Kan det være at Serie 11 kommer senere til oss i Norden fordi de må legge inn egne koder ifm lansering av Lego Minifigures? Noen som vet noe?

Funcom har jo laget spillet for hele verden, og de har mest sannsynlig ikke fått høre at figurene ikke vil bli solgt i norden annet enn begrenset (Går utifra at man kun kan kjøpe 5 per ordre) opplag på S@H

Jeg vet ikke noe rundt akkurat dette med serie11 og om den kommer i butikken men spill-modellen de tydeligvis sikter seg inn på er den samme som Skylanders har hatt enorm suksess med (kjøpe leker og åpne opp en digital figur i et dataspill), og den samme som Disney nylig prøver å kopiere i sitt Disney Infinity. Høres ut som en god ide av Lego/Funcom og prøve seg på det samme.

Det som forøvrig ikke høres ut som en god ide er alt det andre som kommer frem i denne tråden. Spesielt reagerer jeg på at Lego gjør konkurransevilkårene dårligere for nettbutikkene. Fy skam…