September -23: Svart-Hvitt scene

Septembers konkurranse er: Bygg en Scene med kun sort/hvitt/gråtoner (inkludert sølv) i LEGO. Tenk sort/hvitt bilde på farger.

Krav: Minimum størrelse er 16x16 stud bunn og det skal være brukt minst 100 klosser. Vi vil gjerne ha større, så det er ingen maksimumsstørrelse.

Alle regler som er skrevet i regeltråden må også være fulgt, se: Konkurranseregler
Vær klar over at reglene kan være oppdatert, så du må sjekke dem før hver konkurranse!

Dersom du leverer inn bidrag her, godtar du at bidraget kan bli brukt på Brikkelaugers sosiale medier og Brikkebutikkens sosiale medier om de ønsker.
Dersom du ikke skriver noe annet, blir nick brukt ved publisering.

Premie:
Vinneren får en unik premiekloss, og ikke minst så sponser Brikkebutikken premie igjen!
Sjekk gjerne Brikkebutikkens hjemmeside: Brikkebutikkens nettbutikk der du kan finne gode tilbud, gamle og nye sett og mange vanskelige sett å få tak i!

Månedens premie er:

71469 - Marerittets haiskip

7 Likes

Når det kommer til gråtoner, fungerer sølvdeler som grå, eller er dei forbudt?

Står skummel scene i overskriften, men ikke noe om det i oppgaveteksten. Bare for å være sikker så er det en “skummel gråtone scene” man skal bygge, og ikke en hva som helst gråtone scene?

Ok, vi endrer det til gråtoner og sølv, og hvilken som helst sort/hvitt.

3 Likes

The Skeleton Dance, ein Silly Symphony film i svart kvit.

8 Likes




Svart-kvit sept 23 Torger

6 Likes

Barnerom

6 Likes


Skjeletthode

6 Likes

La meg bare begynne med å si at jeg vet at jeg blir diskvalifisert fra konkurransen :slight_smile:

Så, hvorfor poster jeg bildene? Da ideen først var i hodet mitt, kunne jeg ikke slippe tak i den, og de av dere som vokste opp i de harde 70-åra og der omkring skjønner antageligvis hvor jeg har hentet inspirasjon til scenen og derav bruddet på reglene.

Kunne jeg laget scenen uten å bryte reglene? Ja! Hadde jeg hette og kappe uten farge liggende? Nei. Hadde scenen hatt noen særlig historie uten den tydelige fargen? Nei, ikke i mine øyne.

Jeg ønsker herved de andre lykke til i konkurransen :slight_smile:

Diskvalifisert!!!




Diskvalifisert!!!

5 Likes