Sand Green 1x2-brikke ønskes kjøpt.

Er på utkikk etter ca. 20 av 1x2 modified brick with groove i Sand Green, 4216.
Noen som sitter på altfor mange ekstra, eller vil dere anbefale bricklink?

Spørs om noen har disse “til overs”.
Jeg ventet til det ramlet en GG på finn.no til rett pris :slight_smile:
Tror jeg gav 3500 med eske :wink:
Ble veldig dyrt å bygge fra Bricklink :confused:

Nei, regnet egentlig med det. Men ettersom Bricklink-prisene er litt i overkant i dette tilfellet, så tenkte jeg det var verdt et forsøk :wink:

Har egentlig ikke noe håp om å finne en billig Green Grocer lenger…
Mulig jeg bygger fra grunnen, men erstatter de med helt vanlige 1x2-klosser i Sand Green.

Jeg har bricklinket GG, men byttet ut de brikkene med 1*2 murstein i sand green. Synes resultatet ble meget bra, og prisen på dem er jo noe lavere. Kan legge ut bilde i morgen om jeg husker det :slight_smile:

Vil gjerne se bilde av det!
Kanskje jeg må stjele den idéen.
Gjør nok fasaden mye mer spennende enn det den hadde blitt med kun vanlige 1x2-brikker :slight_smile:

Jeg har fem stk. av de aktuelle brikkene.

Ellers kan det anbefales å vurdere en “blue grocer”. Har sett bilder av noen som har erstattet sand green med sand blue. Ser snasent ut og er nok billigere.

En Green Grocer i Sand Blue hadde nok vært stilig, men liker orginalfargen litt for godt til å endre den.

Ser forresten at Legos egen Bricks & Pieces-tjeneste har mesteparten av delene til Green Grocer inne.
Tenker kanskje å bestille alt derfra. Da slipper jeg toll og kan få gratis frakt i samme slengen.

Det er vel fremdeles maks 100 brikker per bestilling på Bricks & Pieces?

Kan umulig være maks 100 brikker, ettersom jeg venter på en pakke derfra med nærmere 1000 brikker.

Kan være det er en grense på 100 forskjellige, men det skal jeg klare å holde meg under. Har jo noen deler fra før :wink:

Maks 200 - av samme element.

200 per element er jo langt bedre ja!
Ser hele Bricks & Pieces er blitt oppdatert siden min forrige bestilling.

Ikke akkurat et bilde, men kom over dette i dag - kanskje det hjelper deg:

Se der ja! Ganske pent alternativ!
Har en del av de mursteinbrikkene i Sand Green liggende, så ender i alle fall opp med å prøve med de. Så får jeg se an etterhvert om lommeboka er dyp nok for de originale delene.

1x8-Brikkene i Sand Green kommer jeg nok bare til å hoppe over. Får bare kjøpe dobbelt så mange 1x4 :slight_smile:

I stedet for 1x8 skal visst også kombinasjonen av 1x2 og 1x6 fungere helt fint uten at det skaper trøbbel med stabilitet. Det finnes en laaaaang tråd på eurobricks om å bricklinke de tre første modulhusene på billigst måte.

Tror jeg har en pose liggende uten at jeg vet antallet
kan sjekke for deg når jeg finner posen…

Haster jo ikke. Du får si ifra :slight_smile:

Da er bygget oppe, med noen små midlertidige (og noen ikke fullt så midlertidige) endringer.
Totalt havnet jeg på rundt 3500,-, (uten minifigs.) der de aller fleste brikkene kommer fra Bricks & Pieces.
Flott å kunne gjøre alt i en bestilling, og få gratis frakt!

Så her er skjønnheten, endelig:

Noen av dere legoeksperter som fortelle meg hvor mange endringer som har blitt gjort forhold til orginalen? Spent på om noen ser alle! :stuck_out_tongue:

Stor takk til ‘baard’ og ‘herman’ for “1x2 Bricks W/ Groove” til godt under Bricklink-pris. Resten av de er ventet i posten om kort tid.

Pent bygg. Synes ikke det gjør noe at de 1x2 sand green brikkene ikke hadde ett slikt spor.
Men jeg ser nå 34 avvik fra originalen, minst, kommer litt ann på hvordan man teller, og hva man teller :slight_smile:
Er iallefall 34 avvik, men 4 av dem vises jo ikke på originalen så da sier vi 30.

Det blir nok spor uansett :slight_smile: 1x8-brikker i Sand Green kommer jeg aldri til å bry meg om derimot.
Apropos avvik, så tenkte på manglende 1x2 w/groove som et enkelt avvik, ikke 24.

4 som ikke vises på orginalen?