Sand Green 1x2-brikke ønskes kjøpt.

Ja egentlig er det 8 deler når jeg ser nærmere etter, så da er vi oppe i 38 avvik :slight_smile:
På hver side av døren til butikken er det to 1x2 technic bricks med en halfpin i for å montere de to tilene med mønster på høykant, tilene skjuler jo disse hullene og technic pinnene. Der har du satt inn to vanlige 1x2 tan brikker…
Men det peneste avviket var det dørhåndtaket. Det var litt kult faktisk. Og nei, ingen av disse avvikene gjorde at modellen fikk noe stygt utseende. Noen ser man kun dersom man er skikkelig nit-picker. Slik som de to panelene oppe ved vinduet, de er av feil type, du har brukt den nye som har tykkere kant på sidene :slight_smile:

Jeg liker modifisering av originale modeller, og syns det er bare bra at folk ikke følger byggeanvinsninga helt til punkt å prikke. Slik som disse 1x2 sand green brikkene, helt greit at det ikke blir 100% som originalen, og gjør det noe så lenge det blir like pent eller penere? Selv en annen farge gjør ikke noe, det setter bare ett annet preg på byggverket og gir en variasjon i rekken om bygget stilles ut sammen med noen som har originalen…

Hehe, ble visst en del! De aller fleste skal bli så tro til orginalen som mulig, venter bare på noen manglende brikker.
Overraskende nok har jeg tre av de Viking/Rune Tile-ene, men ingen tan 1x2 med hull.

To andre (nesten usynlige) avvik:
Hvis du ser nøye etter så er gardinene litt “misfarget”, har brukt vanlige rød slopes der.
Hadde også bestilt feil farge på 4 av “hinge”-brikkene, så helt oppunder taket er det mulig å se Dark Green istedenfor DBG.
Begge disse skal fikses selvfølgelig.

Det morsomte er nok dørhåndtaket på døren til trappeoppgangen. Oppdaget etter at jeg hadde postet bildet at det jeg trodde var en vanlig, hvit 1x1 round Tile egentlig er et “ulovlig” godteri fra Detective’s Office.
Ace Brickman er nok misfornøyd med meg der…