Off-Topic - Hva skjer i verden?

Åja. Hvordan blir man en skjult bruker? Ikke det at jeg vil være en skjult bruker, altså … :slight_smile:

Forresten, gratulerer med dagen, Shutinc! :smiley:

Du kan gjøre deg til en skjult bruker i brukerkontrollpanelet ditt, deretter på instillinger-siden krysser du av for å skjule påloggingsstatusen din.

Ok. :slight_smile:

Hvorfor har noen brukere navn som Yahoo, Spider og sånne ting? (Beklager for mange spørsmål, men … :unamused: )

Dette er moderatorene (forumets vaktbikkjer som skal passe på at forumets brukere overholder regler og sånt), hvorfor de heter det de gjør aner jeg strengt tatt ikke, lurer selv…jeg forbinder Google, Yahoo, Ask Jeeves og MSN med søkemotorer og sånt.

Åh, ok, takk! :slight_smile:

Hm?? Nå ble jeg forvirret… Har vi moderatorer her inne som heter Yahoo og Spider og som aldri poster noe? Høres ikke logisk ut…
Arkitekten: Hvor har du sett det stå Yahoo og Spider?
Det er ikke bare navnet på crawlere da? (sånne roboter som løper rundt og indekserer ting for søkemotorene).

På listen over påloggede brukere står disse navnene, det står “bot” i klammeparenteser bak brukernavnene. Bot er vel det samme som moderatorer, er det ikke det da?

Vel… ikke heeeeeeeeeeelt :slight_smile: bot er forkortelse for robot, og disse (Yahoo, Google) er søkemotorer. Bare å ignorere.

Da så, men det er jo ikke lett å ignorere dem så lenge de dukker opp i lista over hvem som befinner seg på forumet…

Jaha? Jeg ser dem aldri… kanskje det er en eller annen instilling i ens eget kontrolpanel?

De syns ikke nederst på sida, men hvis man klikker på linken som fører hit, så dukker de opp (fant jeg ut da jeg lette etter disse bot’ene :stuck_out_tongue:)

Det er litt sykt at en robot driver å leser i Galleri … :laughing:

Er en ganske kraftig “robot” som leser =p men dem leser jo alle verdens sider da :wink:

Mystisk. Vel, NÅ skal de i hvert fall være borte!

Matija has the power! :laughing:

Han er selve sjefen, skjønner du…

Robotene indekserer sidene her på forumet og de er innom en gang i blant, dette er helt vanlig.

Oste Hovel

Ok. :slight_smile:

Uansett, det har ikke kommet snø hos meg ennå. Gruer meg egentlig til snøen kommer …

Noen vitser:

-Jeg fikk ikke sove i natt. Det lå en død loppe i senga mi.
-Å? En død loppe? Hvordan kan den hindre deg i å sove?
-Det kom 50 i begravelsen.

Det var en gang. Nå er det en korridor.

To psykologer møttes på gaten.
-Unnskyld, kjære kollega, men kan De si meg veien til stasjonen?
-Nei, det kan jeg dessverre ikke.
-Synd. Men det var fint at vi fikk snakket om det!
:laughing:

Jeg er litt sånn i frustemodus her. Bestilte endel ting fra S@H 6. oktober. 15. oktober fikk jeg en mail om at pakken min var blitt sendt til feil land, men at den skulle være på vei og at det ikke skulle ta så veldig lang tid før jeg fikk den. Sitter ennå og venter på den gitt… Sendte dem en mail og etterlyste den i går, men ikke fått noe svar ennå… fruste fruste :frowning: