Off-Topic - Hva skjer i verden?

Yo! :slight_smile:

Tenkte å lage en tråd der man kan poste alle mulige slags hverdagslige ting, som været, vinteren, en hyggelig kveld med LEGO-bygging, nye TV-programmer, osv, osv … Vet ikke interresen for en sånn tråd, men tenkte det er greit å ha. :slight_smile:

Kan begynne med snøen. Det skulle komme snø i løpet av denne uken her på Lillehammer … har ikke sett noe foreløpig … Er det snø andre steder i Norge?

Her hvor jeg bor er det ennå ikke kommet snø, bare veldig mye morgentåke og nattefrost. Har de siste tre månedene vært plaget av takdrypp i stua. Det voldsomme tordenværet natt til 13.juli forårsaket flere små hull i stuetaket…det vil koste kommunen nærmere 1 million å reparere taket.

Hva LEGO angår, har i morgen tenkt å gå til innkjøp av en ordentlig tegneblokk…det trengs for å få litt mer dreis på skissene mine. Hamstrer fremtidige oppbevaringsløsninger i stor skala. Iskrembokser, cherrytomatbokser, kakebokser, konfektesker, smågodtbegere, potetsalatbokser, tomme smykkeskrin, til og med tomme skyllemiddelflasker vurderes…kremt!

Må forresten på postkontoret i morgen for å melde fra om et feilsendt brev fra helseseksjonen i kommunen…ikke første gang jeg mottar post som egentlig skal til tidligere beboere i leiligheten min, mottok et brev i juli med sim-kort, koder og alskens privat informasjon. Hvorfor kan ikke folk bli flinkere til å melde fra om adressebytte?

Ellers, tja, hva kan man si? Venter på at jeg skal komme i gang med nytt arbeidsavklaringstiltak i regi av NAV. Har testet ut dultefunksjonen på Facebook i dag, attpåtil har jeg dultet en utenlandsk kjendis som befinner seg på vennelista til en av mine venner. Venter spent på reaksjonen…hvis den kommer da.

Ellers, null søvn natt til i dag. Føler meg helt bortreist…burde kanskje gå å legge meg snart…

Du glemte sokker! :laughing: :wink: Hva slags skisser tegner du?

Været er alltid en lett topic å prate om. Her i nord er det iallefall ett samtale emne som brukes mye :slight_smile:
Kansje fordi vi har så mye vær?

Vi har fått årets første snøfall (om vi ser bort fra det som falt i juli måned som jeg ikke vet om skal regnes på denne vintersesongen eller forrige…).
Og som vanlig ble det fullt kaos straks snøen kom. Men ulikt andre vintre så forsvant ikke denne sneen dagen etter. Den kom på mandag i forrige uke. Har snedd litt i dag også, akkurat nok til å fylle på det som smeltet i løpet av den milde helga vi hadde nå. Det er bare ett par cm, akkurat nok til at plenen er blitt hvit.

Skal bli morsomt å se på Torsdag når jeg skal kjøre langt avgårde på ett jobboppdrag. Ca 2.5-3t kjøretur sørover. Må nemlig over flere høydedrag, hvor det garantert er isete nå… Men har nå vinterdekken på bilen, så det går nok greit.

[redigert da noen syns LEGO ikke passet i off-topic]

Vel, sokkene har jeg utelatt etter diverse reaksjoner her inne…riktignok oppbevarer jeg LEGO i klesskapet, men det skyldes at det begynner å bli farlig fullt under senga…det er ikke LEGO inni klærne…ikke foreløpig i hvertfall.

Skissene mine er foreløpig svært sparsomme. Tror det blir noen bygninger, landskapsbilder, mulige by-layouts, jernbanetunneler, broer, med mer.

Teknisk sett er det jo like mye vær overalt, men hva slags vær er jo det som varierer :wink:

Såpass? :open_mouth: Da det er det vel unødvendig å spørre om hvor mange brikker du har … ? :laughing:

Forrestem, er det noen som ser på Torsdag kveld fra Nydalen? Hank Von Helvete var bare fenomenal … :laughing:

[[redigert da noen syns LEGO ikke passet i off-topic]

Appropo lego, hvor mange brikker har folk egentlig? og hvor mange brikker er “mye lego”?

Selv vil jeg tippe at jeg har 2 - 3 hundretusen brikker totalt, men har aldri telt, og har ingenting registrert på brickset enda, kanskje jeg burde gjøre det…

Når du har så mye LEGO at du ikke aner hvor mye LEGO du har, da har du mye LEGO…

Tror jeg har ca 10000 brikker i registrerte sett + div løs-LEGO kjøpt hos Outland (garantert mer enn 4-5000 klosser), i tillegg har jeg 22 veiplater, 2 grønne byggeplater, 3 blå byggeplater, 2 store grå byggeplater, og noe mer. Er i ferd med å telle opp det jeg har, har opprettet et eget Word-dokument bare til dette formålet.

Hm, godt spørsmål… I følge brickset, så har jeg 81471 brikker, men dette tallet er nok langt fra reelt. For det første har jeg registrert alle barndoms-settene mine i brickset, men de ligger fremdeles på loftet hos moren min og venter på at jeg skal hente dem når jeg flytter ut av denne 2-roms leiligheten… Jeg gjetter på at kanskje rundt halvparten av de brikkene brickset sier jeg har befinner seg der (tror det var ca. 40000 og noen brikker brickset påstod at jeg hadde da jeg registrerte alle de gamle settene mine før jeg hadde begynt å kjøpe noe særlig nye sett). I tillegg har jeg kjøpt endel på bricklink, men tror ikke dette antallet er stort nok til å påvirke tallet nevneverdig. Uansett, så er nok samlingen min fortsatt ganske liten i AFOL-målestokk, men så har jeg bare kjøpt Lego som voksen i ca. 10 måneder til nå :stuck_out_tongue: Og 40000 brikker pr 10 måneder, vel, spør meg igjen om noen år, så har jeg nok et mer imponerende tall å slå i bordet med :laughing: Enn så lenge er det greit at jeg ikke har mer brikker enn at jeg kan stable alle boksene mine i et “lite” hjørne av stua :wink:

Jeg aner ikke hvor mange brikker jeg har, men jeg har da et rom fullt … tipper 30 - 40 000 brikker … :unamused:

Fantastisk tråd, ser for meg at denne kan gå i mange kreative retninger:p

Dagen i dag har så langt bestått av feber og dyne foran peisen og TV’n. Nå er kjeller’n varmet opp såpass at jeg prøver å sortere litt LEGO:p
Brickset påstår jeg har 37 000 klosser, og om jeg legger godviljen til har jeg vel kanskje 13 000 ish klosser utenom. Burde kanskje tatt jobben med å registrert de klossene også…eventuelt kunne jeg starta å bygge med de.

Har to prosjekter det SKAL bli noe av før jul. Dvs, det ene er bare planlegging/tenking på hvor og hvordan jeg kan få plass til en liten by layout. Det andre er radiostyrt minifigbil som kan kjøres på byplater, må modifisere et par klosser for å få det til, samt ta inn motor etc som ikke er LEGO sitt…men det får bare våge seg:p

Artig tråd =)

Brickset sier at dem har telt 314 av 507 registrerte sett og dem sier at de 314 settene inneholder 63830 brikker. så det blir jo nærmere 100 tusen brikker i sett og i overkant av 15 000 i brikker kjøpt fra bricklink, ebay, PaB-hyllene (+online) og Skærbæk.
Ellers går dagene i å få detta sortert på en eller anna måte =p så jeg er veldig inne på den lista vi har lest på LUGnet.
Også venter jeg på å få operert beienet mitt så livet blir enklere eller mer handikappet og tilslutt planlegger jeg flytting til ny bolig innen 4 måneder bare min far blir ferdig med ombyggingen av leiligheten han skal leie ut.
og når det er gjort har jeg plass til min egen layout og i det hele tatt all LEGOen jeg har =D så da begynner byggingen for fult =) skal bli digg =)

Drammens Tidende sier forresten at vi skal få snøvær her i Drammensområdet nå nærmere kveldinga men kan ikke si jeg ser noe til det annet enn veldig lett overskyet blå himmel. så jeg håper jeg kan beholde sommerdekka litt til…

Artig tråd, men det sporet litt av! Den er da ikke så mye off-topic, når man prater om LEGO-samlingene sine, og spesielt om hvor mange klosser man har (DET bør da være en egen tråd i Generelt, synes jeg :slight_smile: ).

Det vil se ut som det er vanskelig for oss å ha emner og poster uten at vi nevner LEGO =p hehe

Kan det virkelig kalles å spore av når tråden legger opp til å kunne prate om alt mulig? :stuck_out_tongue: Men kanskje antall brikker i samlingen ble litt for on-topic :wink:

Off-topic: akkurat kommet ut av medarbeidersamtale med sjefen, og vi kom til å prate om Lego (han vil jo vite hva som opptar meg :wink:). Sa han kunne sjekke ut flickr-strømmen min hvis han ville se hva slags ting jeg har laget, og rett etter møtet postet han linken til flickr-strømmen min på irc-kanalen i prosjektet og sa “sjekk ut Cecilies verden. :slight_smile: Fett!” (forøvrig så syns han det er rart at jeg bygger vanlig Lego, og ikke bare driver med Mindstorms, iom at jeg jobber som programmerer :unamused: )

Eller var det også for on-topic? :stuck_out_tongue:

Syns det er vanskelig å ikke ha en eneste samtale uten LEGO. Var på speiderleir i Danmark i sommer og vi var 5 nordmenn fra oss. og jeg var jo bare så veldig sugen på å komme meg ut i butikkene å handle litt så det endte jo med at alle handla. og den dagen det regnet satt vi i teltet å bygget LEGO og spilte LEGO spill =)

Er jo absolutt ikke det speidern handler om så det er off-topic vil nå jeg si =p

Luza, Eiker86 og Matija: Fint at det var en god idé, da :slight_smile:

Angående Off-Topic, tenkte jeg at man kunne ha en tråd der man kan prate om alle mulige ting, både høytidlige, uhøytidlige og tidlige ( :wink: ), både off-topic og on-topic, også meningsløse bagateller, barndomsminner, sykdom, været (ja, der kom det igjen :wink: ), hus, økonomi, og LEGO-samlinger, ja, alle mulige ting, så man for eksempel ikke trengte å lage en egen tråd om et lite tema, men skrive det her, for det kan jo være besparende, eller bare skrive om noe man har på hjertet, et nytt TV-program, interiesser, dataproblemer (og andre problemer), eller middagen, for den saks skyld, man kan godt prate om LEGO hvis det er det man ønsker, poenget er at det skal være en tråd om alt og ingenting, så bare fortsett å skriv, denne tråden vil være her i både tøffe og myke tider, men dette skulle kanskje stått først på tråden, men nå står det her, så det gjør sikkert ingen ting.

… Amen! :wink: :laughing:

Ja nå snør det hos meg og Raggsokk =( Buhu =’(

godt jeg fikk skifta dekk før jeg flytta LEGOen min fra besteforeldra mine og hjem =p
Hadde ikke likt å vært i den bilen om jeg krasja å brannvesenet og politiet kom =p da hadde dem mobba meg ihjel =p

Nå snør det her. Skikkelig koz spør du meg. Jeg skal ikke ut i morgen, jippi…