Nytt forum: status.

Overgangen til nytt forum nærmer seg, men sidan det er fleire aktiviteter som må vere synkronsisert for at denne overgangen skal gå mest mulig smertefritt så er me ikkje heilt klare til å ta overgangen, men me jobber for at me kan få gjort dette helga 5-6 Mars, denne datoen er tentativ, og ikkje 100% avklart at alle involverte parter er tilgjengleg.

Ved overgangen så vil følgende bli overført:

Alle innlegg og tråder
Alle PMer
Alle brukere.

Det som ikkje blir overført er passord, dette av fleire grunner, men at gammel løsning har kjørt uten SSL-kryptering i forbindelsen så bør ein bytte passord når ein går over til ny løsning. Sette nytt passord gjer ein via glemt plassordlenka.

For dere som har vært inne på dev-miljøet så vil alt slettes derifrå, og alle må gå via passordlenka for å få satt nytt passord igjen når ny løsning overtar som forumløsning for brikkelauget.

Jan Eirik
forumanvarlig.

1 Like

Siden jeg ikke kan trykke et hjerte på innlegget ditt, går jeg for en old-school-variant:

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$$$$
$$$$$$
$$$$$$
$$
____________$$$
$$$$$$
$$$$$$$
$$$$$
$$$$$
$$$$$$$
$$$$$$
$$$$$$$$
$$$$$$$
$$$$$$$$$
____$$$$$$$$$
$$$$$$$$$___$$$$$$$$$$$
$$$$$$$$$
$$$$$$$$$$$$$$
$$$$$$$$
$$$$$$$$$$$$$$$$
$$$$$$$__$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$$$$$$
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

2 Likes

Sidene og forumet blir skrudd av en av de nærmeste dagene, når jeg får tid, og så vil det når det blir tid til det oversendt en dump av forumet til jankee.

Deretter får jankee legge det inn på ny løsning når han får tid selv.

I mellomtiden kommer hjemmesider og forum til å være nede.

Forum og nettside må vere operativ fram til DNS er skrudd over og dump er tatt.
Etter det så kan gamle løsning bli skrudd av når det passer.

Da ser det ut til at nytt forum er oppe :slight_smile: Gratulerer!
Gleder meg til å bli bedre kjent med det og hvordan det funker.

Ser at brikkelauget.no peker rett til forumet nå og at alt er bak innlogging. Er det intensjonen på sikt også?

Takk for info. Det skal vi se på.

Brikkelauget.no peker fortsatt til dev.brikkelauget.no. blir forvirrende med pålogging.

www.brikkelauget.no ser ut til å gå “korrekt”, men skal det ligge på toppnivå?

Jeg savner en knapp for å markere forum som lest. Er den her, men jeg som ikke finner den?

Nå er ikke jeg et teknisk vidunder, men jeg kommer ikke inn på dev.
Men sender videre til de som kan

Redirecten til dev.brikkelauget.no er nok cachet i browserene rundt omkring, så det problemet løses med å rydde der.

Det er ingen slik config på serveren lengre.

Aller enkleste løsning er å skrive www.brikkelauget.no selv i URL feltet.

Har de interne forumene forsvunnet? Eller hvorfor får jeg som betalende medlem ikke tilgang?

De har forsvunnet hos meg å :confused:

Mangler også interne forumer.

Jeg har de interne forumene (litt vanskelig å finne dem via iOS-appen, men de er der. Derimot er det hengelås på dem og jeg har ikke skriverettighetet.

Det at interne kategorier er ikkje tilgjengeleg, er det via webside eller app dette gjelder ( @Gro-Lisbeth @SveinTore @Thomas)

For iallefall IOS-appen krever satt primærgruppe , og tilgangene her tilhører gruppe medlemmer

Både nettleser på pc og app på mobil.

då har din bruker fått same fiks som brikkepappa. Men eg trur eg må opprette ein testkonto på forumet sidan admin-brukeren har litt vide rettigheiter, og er bedritten i å teste slike ting.

1 Like

Jeg mener jeg så de medlemsforumene tidligere, kanskje var det på Dev? Men jeg har de heller ikke.

@jankee Ser ut til at du er en av kun 3 som i øyeblikket har Brikkelaugetmedlem merke på Brikkelauget

akkurat det er ein test, og ikkje knytta til denne problemstillinga, men er ein del av det som er tiltenkt utvida alt alle betalende medlemmer har det merke. (dei to andre er også admins)

på dev såg no du nok dei ikkje for der var dei meir nedlåst en dei er i dag. Får ein mistanke til at dette er knytta til når me låste opp forumet igjen for den åpne delen.

Strukturen på tilganger er som følger:
Åpen del → Alle kan lese men trenger registert bruker for å svare og poste nye tema
Brikkelauget Internt → Fleste kategorier krever Medlem som gruppe
Nokre spesialkategorier → egne tilganger knytta til spesielle grupper.

Arkiverte → kun les.