Nye dyrearter

Oppdaterer dyrehagen med et par arter. Den første er en skjeløyd hanekamigle, og det er i grunnen det eneste jeg vet om den.

Cockeyed mohawkleech by Birgitte Jonsgard, on Flickr

Denne andre var jeg enda mer usikker på, men en av de store autoritetene på rare legokryp har opplyst at det er en “quack-less quoggle”, og jeg ser ingen grunn til å trekke det i tvil. Det er altså en kvakkløs kvoggle.

Untitled by Birgitte Jonsgard, on Flickr

Siste skapning er en planteart, venus bjørnefelle (Dionaea ursipula). Adskillig større enn fluefellen, og med en miljøpreferanse for fuktig barskog skal man ikke se bort fra et denne kan inngå som en faktor innen økologisk bestandkontroll av rovdyr.

Venus bear trap (Dionaea ursipula) by Birgitte Jonsgard, on Flickr

Herlig.
Like spent hver gang du annonserer nye dyrearter på hva slags kryp du har funnet på denne gang.
Favoritten er nok den siste, denne gang.

Disse er fantastisk artige! Den siste er helt konge!

Råbra :mrgreen: Proff fotografering :open_mouth:

Wow - disse var helt fantastiske!!! :slight_smile:

Aldri slutter du å produsere flotte kreasjoner, imponerende.

Likte spesielt den siste.

Steinar

Herlig :smiley:

Flere morsomme dyr! Love it! :laughing:
Men det som virkelig løfter dem er den eminente fotograferingen… :wink:

Takk for hyggelige tilbakemeldinger, folkens!

Enig i at den siste er mye bedre enn de andre. De to første var et slags prosjekt jeg hadde med å prøve å bruke rare deler som jeg ikke forstår meg på. Det ble ikke helt topp byggverk, men jeg klarte å bruke noen av dem, og det var i grunnen poenget :slight_smile:

Litt om fotograferingen. Jeg har tatt en del bilder av lego de siste årene, og har etter hver funnet ut hva som fungerer for kjapt og enkelt få dem slik jeg vil. Trikset er lysboks, et hvitt nylontelt som gjør lyset diffust, og dagslyspærer, hvitt lys slik at fargene blir rettere gjengitt. Når lyset stemmer kan man knipse med hva som helst. Noen ganger bruker jeg bare telefonen til å ta bilder, det fungerer helt greit hvis man ikke trenger så høy oppløsning. Litt enkel redigering og vipps så har man et brukbart foto. Det er bare å prøve seg fram!

Jeg skal ikke gå tur i skogen på Karmøy om det finnes slike skumle planter der :open_mouth:

Kjempe bra bygd som alltid :smiley:

Magiske skapninger, snakk om kreativitet!
Hold frem med det gode arbeidet (og ikke minst å dele bilder med alle andre her inne) =)

he he,synes alle var søte jeg :smiley:

Tommel opp!