Nye dyrearter

Slår et slag for biologisk mangfold med å finne opp noen nye arter.

Først den langhornede separatorbøffelen, (Bubalus separatus). Et tålmodig dyr med svært god luktesans.


Longhorned separator buffalo by birgburg, on Flickr

Kampbever, (Castor aggressus) En hissig fyr som forårsaker noe skade på trestammer, men er stort sett en fare for seg selv.
Mod av sett 31004


Pot bellied fighting beaver by birgburg, on Flickr

Sumopingvinen, (Aptenodytes convexus) er en trivelig krabat med god appetitt.


Squareheaded sumo penguin by birgburg, on Flickr


Squareheaded sumo penguin by birgburg, on Flickr

Elsker måten du har brukt både gammel og ny brickseperator på i seperatorbøffelen…og navnet:D

Super artig =)

Orginal bruk av “verktøyet vårt”… :smiley:

Mer tull og vas fra vest.

Driver fortsatt og øker det biologiske mangfoldet med å finne opp arter. Den nyeste er den festsøkende kokoskrabben (Birgus festivus), et særdeles sosialt dyr med hovedutbredelse i tropiske strøk. Finnes i store mengder rundt turistdestinasjoner der den tigger kokosholdige drinker etter å ha underholdt med improviserte dansenumre.

Party seeking coconut crab (Birgus festivus) by birgburg, on Flickr

Desmodus suarezii
Denne karen ble, ikke helt tilfeldig, til under fotball-VM i sommer, en vampyrflaggermus som ikke har fått norsk navn enda. Den biter ikke, men har en lei tendens til å falle med åpen munn.

Desmodus suarezii - peckish by birgburg, on Flickr

Denne arten har et ganske variert kosthold. Her har han nok vært bortpå noe gjæra frukt.

Desmodus suarezii - intoxicated by birgburg, on Flickr

<3

Vi har definitivt ikke smileys her på forumet som er dekkende for mine følelser akkurat nå. Desmodus suarezii trenger jeg instruksjoner for, han trenger å flytte inn hos meg (han kan få bo i whiskyskapet).

De figurene der var jo helt knall!
Jeg falt nå litt for krabbe skapningen. :smiley:

Hahaha, knallbra kreasjoner!
Min favoritt så langt er castor aggressus; kampbever. Eller karatebever, som jeg først antok at navnet var… :wink:

Imponerende hvor bra utrykket stemmer med formen på dyrene. Nok en gang imponerende byggverk fra deg!

Stemmer i (byggeinstruksjoner), han (?) var dritkul! :smiley:

Jeg stemmer i også men for både krabben og flagermusen.

Takk folkens! :smiley:

Jeg har ikke instruksjoner til det jeg lager. Sitter og putler med de klossene jeg har til det stemmer. Ideen er ofte bedre enn konstruksjonen :wink: . Tar dyra med til PKH, så kan dere se hvordan de er satt sammen.

Birgitte

And now to something completely different…

Av en eller annen grunn ser nesten alt jeg finner på i Lego så naivt og trivelig ut. Med denne nye arten av husedderkopp har jeg prøvd å gå utenfor min visuelle komfortsone. Jeg synes den er blitt skikkelig stygg! :smiley:

Jaw-dropping house spider (Tegenaria mirabundus) by birgburg, on Flickr

Jaw-dropping house spider (Tegenaria mirabundus) by birgburg, on Flickr

Tøfffffff.

Jeg er egentlig litt glad jeg ikke har araknofobi akkurat nå :laughing:

Kult.

Skrekk eller ikke, tror ikke det hadde vært så hyggelig å møte den der i en mørk kjeller krok.

Ekkel!

Guffent… Håper nesten vi ikke får møte denne På Kloss Hold…? :open_mouth:

Gyselige greier!!
Kanskje denne er neste?
iflscience.com/plants-and-an … -indonesia

Takker ærbødigst for alle negative reaksjoner på edderkoppen :wink:

HenrikLego: Stilig! Ekle og samtidig ganske pene.

Kreativt og veldig fine. Likte spesielt godt edderkoppen :smiley: