Ny Millenium Falcon

Mange her som har lagt inn forhåndsbestilling på den nye Millenium Falcon modellen?
http://shop.lego.com/ByTheme/Product.aspx?p=10179&cn=416&d=322
Jeg har satt en i bestilling iallefall.
Har jo den store ISD’en fra før Smile
Millenium Falcon #10179 har jo hele 5195 deler.
La merke til en annen ting også; er dette den første modellen med alders anbefaling satt til 16+ ?

Vil. Ha. En. Sånn. :smiley:

Åhei. En av veldig få produkter jeg faktisk kunne kjøpt for selve modellen…

Den var stooooooor… Fant noen bilder på brickshelf…

Jeg ble helt i sky da jeg så den der på sidene til Lego, men gliset smuldret bort da jeg så på prislappen.
Er det noen som har mulighet for å bestille denne fra UK eller USA ?

USA er vel å foretrekke angående pris, da europeiske priser stort sett er like.

Tja, blir vel rundt 4500kr fra f.eks Tyskland…

Stemmer. Tydeligvis litt annerledes her.

Jeg har sinnsykt lyst på den, men jeg nekter å betale 6k for den… av prinsipp :stuck_out_tongue_winking_eye:
Jeg betalte over 3k for ISDen og jeg synes det også var drøyt. Men jeg ville ha det største settet fra Lego… men så presterer dem steike meg å komme med et enda større sett.
(når jeg kjøpte ISDen var jo Deathstar II største settet, men jeg vil ikke ha den styggheten ;-P)

Hmm… Jeg er visst den eneste her inne som ikke har så veldig lyst på dette settet… Kanskje fordi jeg aldri har sett en eneste star wars- film… Den ser jo udiskutabelt ganske kul ut, men for meg ville det blitt å kjøpe den kun for delenes skyld, og det ville jo strengt tatt ikke blitt spesielt billige deler heller…
Men jeg er svært imponert over designen av settet. Må ha tatt litt tid å sette sammen. Smile
gråbein

GloFF wrote:
Tja, blir vel rundt 4500kr fra f.eks Tyskland.. Dog, skal man gjøre det på den riktige måten snakker vi plutselig godt over 5500 inkludert avgifter..
varg skrev:
Jeg er visst den eneste her inne som ikke har så veldig lyst på dette settet... Kanskje fordi jeg aldri har sett en eneste star wars- film... Blasfemi! Wink Neida. Jeg kommer nok ikke til å kjøpe det selv heller.. men det er utvilsomt temmelig kult å se på Smile

Prisene er blasfemiske og det at dem presterer å kalle dem “eksklusive” bare fordi man bare kan kjøpe dem via webshopen dems.
Hvis settene i eksklusivkategorien virkelig skulle vært eksklusive, så måtte dem gitt ut en viss mengde sett på verdensbasis med sertifisering og nummerering og deretter når siste sett er utsolgt, så er det utsolgt for godt.
Da sitter man igjen med en virkelig godbit og da kunne prisene forsvares.
Men ta f.eks ISDen, den er “eksklusiv”, men jeg føler ikke at den er det siden den ble solgt mer som… tja, on demand.
En annen ting, dem hadde mest sannsynlig fått solgt mer hvis dem hadde satt ned prisene og siden Lego er like kapitalistiske som andre bedrifter og produsenter, så skjønner dem ikke dette. Hinter så til film og platebransjen (litt of topic men dog så sant)

Daws, I drenge!*
Ifølge valuta-kalkulatoren er det nesten 250 Dollar forskjell. Men ka e portoen for j.velskapen fra Junaieten og hit?
Og vil man virkelig ha den?
Æ har mere løst på 3442.
Hilsen
Michael
*og piger.

Michael wrote:
Ifølge valuta-kalkulatoren er det nesten 250 Dollar forskjell. På prisen for USA og Tyskland på S@H? Det er vel ikke så langt fra sannheten.
Michael wrote:
Men ka e portoen for j.velskapen fra Junaieten og hit?
Kommer vel an på hvordan du løser importen da S@H som kjent ikke sender hit..
Michael skrev:
Æ har mere løst på 3442. Denne uttalelsen blir gjort irrelevant av sin egen urimelighet. Wink

Jeg kom frem til følgende konklusjon angående S@H i norden.
Finland har S@H fordi dem har euro som standard myntenhet.
Sverige har S@H fordi det er større befolkning og dermed større marked.
Danmark har S@H pga opphavet.
Norge har ikke S@H fordi ingen av de nevnte faktorer spiller inn her.

Hei!
Uten ironi-faktor:
Æ HAR mere løst på 3443 enn på den nye MF.
Æ samler på promoset, må huske.
Mine løster er ikke urimelig. Er de vel?
m.a

Daws, I drenge!*
Dschæ, man chat-flørter med en amerikansk en (eller ei am. ei), overtaler vedk. til å bestille den fra us S@H og sende den hit. Så må man overtale noen til å bruke paypal elelre IBAn for en.-
Men æ har altså ikkje lyktes med å få en 3443 endnu. Da så.
Med mannssjåvinistiske hilsener
M.a
*Æ går ut fra at ingen piger er interesserte i noko sånt som MF.
Kunne noen slå av denne grumlinga i bakgrunnen?

Michael wrote:
Daws, I drenge!* *Æ går ut fra at ingen piger er interesserte i noko sånt som MF.
Det finnes da billigere og greiere måter å få tak i grå klosser, og dessuten er det vel mest mørk grå jeg trenger til store middelalder(aktige) kirker..... aj-ml - som har plantegning i 7 nivåer for Nidarosdomen liggende klar til prosjektering Laughing

Evt. er det sånn at de tre er i EU (dvs. fritt salg og sånn) og Norge ikke er det.

Daws, Du pige!
Du kunne ikkje motstå fristelsen?
Æ sit no her og bestill reservedeler tel nokre ukpl. Slizer- og Bionuckel-set…
Noen som treng en fot og bein til Galidor?
Hilsen
Mich.a