Når kommer minifigur serie 4?

Er det noen som vet noe mer om når disse kommer? (Annet enn i april?)

Kommer Outland til å ta inn disse?

rundt 1.april skal være dato.
Så fra siste uka i mars og utover så skal disse være på plass. men om outland skal ta dem inn vet jeg ikke.

Bricklink har lagt ut minifigur serie 4 til salg.
bricklink.com/search.asp?itemID=96450
bricklink.com/store.asp?p=Sk … D=22716839

:wink:

Jeg kjøpte de 20 siste som var igjen på Kids & Care på Forus utenfor Stavanger. Har 4 Geishaer, 3 Punkrockere, 3 Surfejenter, og mangler bare Varulven, Gal vitenskapsmann og Kunstneren.

Da kan det se ut til at dem har kommet til landet litt tidligere om ikke lidd & vare har impotert dem fra andre enn lego

På 1. april: De nye minifigurene har kommet ut!
Aprilsnarr

slipp dato er april så da pleier det å komme i månedsskifte :wink:

Jeg har allerede kjøpt en boks med 60 minifigurer fra bricklink.
bricklink.com/store.asp?p=Jungle-Juice
:smiley:

Fikk 9 poser Minifig serie 4 i posten i dag. Som en del av premien fra VisitDenmark :smiley:

Noen sett dem i Norge ennå ?

Kan foresten opplyse om at de nye Ninjago er kommet til ekstra leker i vestfold værtfall. Men ingen minifigur serie 4 :frowning:

Ark på Trondheim lufthavn Værnes har serie 4 til salgs. Kan hende andre Ark også har fått de inn.

Einar

Haha hva stod på jobben når jeg kom i dag ? 2 paller lego der av 8 esker med serie 4. Så nå skal jeg åpne 10 stk her :slight_smile: er det samme kode system som serie 3 ? noen som vet.

Hva med Outland i Oslo? Noen som har hørt noe om de får inn?

Var innom Outland idag. De hadde fått inn 2 esker, og kunne følgelig ikke selge meg en uåpnet en, men mandag skulle de få inn flere visstnok.

Så på brickset kode på nye serie 4 men det er ikke slik de er i Norge. Samme system som sist med prikker i bunn av posen. Men den som ligger der stemmer værtfall ikke på de jeg har kjøpt. kjøpt 16 stk 11 stk forskjellige men 3 ekstra skatere og en HAzmat guy. Mangler Gnomen, Musketer, Kimono girl, Crazy Sientist og Artist.

Hvilke er dine favoriter?

Lykke til venter alt på neste serie :slight_smile:

Husk ekstra leker i vestfold fikk endel esker løp å kjøp. 19,50 per stk

Da var iallefall Serie4 tilgjengelig på Extra Leker her i Tromsø. 19,50 pr stk. De hadde to esker som var åpnet ute i butikken, men flere (usikkert på hvor mange) esker som ikke var åpnet på lageret. Jeg kjøpte iallefall en hel uåpnet eske.

Har ikke sjekket innholdet riktig enda. Men det står nå stemplet 407B1 under, så da antar jeg at kodinga er like vanskelig som på serie 3 og at den avviker like mye fra de som er i andre land…
Kommer tilbake med fordeling seinere.

oki, min eske med 60 minifigs series 4 var stemplet 4070B1 og posene var også stemplet med dette nummeret.
Ut fra ett par stikkprøver jeg har gjort så stemmer en del av de bumpcodene med den som er i iPhone app’en Mini Collector. men ikke alle.
Identifisering er enklest ved å klemme på posene…

Fordelingen er som følger:
4 Artist
5 Soccer player
4 The Monster
4 Kimono Girl
3 Lawn Gnome
3 Hockey Player
3 Ice Skater
3 Musketeer
4 Punk Rocker
5 Sailor
4 Crazy Scientist
3 Street Skater
3 Surfer Girl
4 Hazmat Guy
3 Viking
5 Werewolf

Må si at Hazmat Guy og Lawn Gnome er mine favoritter. Men de er flotte alle de andre også.
Av spesielle deler syns jeg håret til Crazy Scientist og Punk Rockeren var stilige. Gitaren, flaska og skøytene var også morsomme detaljer. Samt den sorte 1x1 runde brikken som er litt kon utformet var også interessant.

Mangler kunstner(e) og skøyter … fikk (blant annet) tre hazmat-guys og én vitenskapsmann, så nå blir det kjernekraftverk i Bergheim City …

Jeg kjøpte 12 pakker for 200,- (3 for 50,-) på BR leker på Gulskogen i Drammen, men jeg må si jeg hadde fatal uflaks, jeg fikk nesten bare det jeg anser som kjedelige collectable minifigs (generelt byfolk) dvs. hockey-spiller, isdanser, kunstner, 2X sailor, 2X surferdame, 2X skater, 2X fotballspiller, den eneste intressante var en musketeren, selv om hazmat og kimono sto høyest på ønskelista. Men dette er da et legendarisk bra salgstriks av Lego! Bare synd at jeg tar med et code-sheet fra brickset neste gang :stuck_out_tongue:

kodesheetet er til liten hjelp i forhold til å kjenne på pakkene :wink:
føl på posen og se på esken for å se litt eter hva man føler.

Jeg har hatt 17 av 20 korrekte da jeg var på brio på buskerud storsenter.
Og jeg og Gahrian sto noen timer på danskebåten på vei til Legoworld med serie 3 :wink:

enkelt å føle når du vet hva du ser etter