Når kommer minifigur serie 4?

Du har helt rett. Det er faktisk ikke så vanskelig å identifisere hvilken fig som er i posen uten å åpne den.
Etter noen timer klemming på poser, sjekket jeg min liste opp mot din. Jeg kom fram til akkurat det samme resultatet som deg. Både mtp hva som stemmer av bumpcodes, men også antall av hver fig i esken. Ikke så rart kanskje da jeg antar at den er kjøpt på samme sted som din, og har identisk kode… Åpnet du alle dine?

Ja jeg har åpnet alle posene og den lista er fra hva som virkelig er i posene.

Førsøkte å identifisere innholdet først ved å bruke bumpcodene, så testet jeg ved å føle meg frem og til slutt åpnet jeg for å se om jeg klarte å tyde rett med bumpcodene og med å føle meg frem.
Men de bumpcodene var alt for vanskelig å tyde så jeg gav dem opp etterhvert samt at det ikke var alle som stemte (samme som med Series 3) og fant kjapt ut at det enkleste er å føle seg frem. De fleste figurene har jo en eller annen unik ting som man kan føle seg frem fra. For eksempel gitaren og frisyren til Punk Rockeren, håret til Crazy Scientist, skjørtet til Kimono Girl osv.

Under min eske stod det 0550E, mine tall står bak navn på figur,

Fordelingen er som følger:
4 Artist 4
5 Soccer player 4
4 The Monster 4
4 Kimono Girl 4
3 Lawn Gnome 3
3 Hockey Player 2
3 Ice Skater 3
3 Musketeer 3
4 Punk Rocker 5
5 Sailor 5
4 Crazy Scientist 2
3 Street Skater 4
3 Surfer Girl 4
4 Hazmat Guy 4
3 Viking 4
5 Werewolf 5