Møte?

Freddie wrote:
Jeg trodde Matija skulle det? Eller var det kun den listen med hva vi skulle bidra med som Matija skulle sette opp i en ny tråd?
Det var kun det som var fastbestemt:) Jeg tenkte faktisk å skrive litt mer i den tråden, men jeg tror du oppsummerte det ganske riktig her Smile

Cafe Corner ble altså totalforbudt…
Ironien er jo at når LEGO kommer med en AFOL-vennlig kolleksjon, så selger den i bøtter og spann, men blir bannet…
Trist, men forståelig siden “alle” har det settet. (foruten meg selv)
Men jeg har 4-5 sett i Lilleby som er orginalsett, kanskje litt mocca på, men likevel tydelige sett…?
Kan hende at dette “syndromet” vil vannes ut etterhvert hvis LEGO kommer med betydelige mengder forskjellige større sett… Sånn rent psykologisk tenkt…
Selv om jeg selv misliker Bionicle og Jack Stone, (og er drittlei av å se milionvis av bilder på Brickshelf av Cafe Corner) og helst skulle slippe å sett de på en utstilling, bør egen egoisme vike til fordel for de mange som kommer for å se utstillingen og stiller “blankt”…
Jeg mener det er galt å vende ryggen til det helhetlige LEGOkonsept i en utstilling…

LEGO-modeller tar LEGO seg av! De kommer til å stille ut settene sine, antar jeg. Cool

Ahh, det blir noe helt annet Smile

Daws!
Altså: Æ har to og en halv monorail. Pluss en i uåpnet eske.
Ikkje æ hadde det artig på noen sin bekostning, vi hadde det artig i fellesskap. Bortsett fra noko som æ greide å overhøre, noko innfødt-innsider-snakk. Det rørte sæ en liten mistanke om at nokon prøvde å ha det artig på min bekostning. Det er jo lov, men det koster inngangspenger (i form av Legoklosser, gjerne monorail). Æ fikk det ikkje med mæ. Og det e urettferdig! (Dette med trærne fekk æ med mæ.)
Ellers hadde jo æ det meste av bekostning på vegen heim att.
Æ e heilt enig i at det e liten vits i å stille ut offisielle Legosett (bortsett fra monorail, da), siden Lego gjør det sjøl.
MEN: Dem stiller ut nåværende sett. Dem gamle (altså fra min barndom, 12 Volt tog (med 9V motor, skal dem kjøre, elller iddest nokon å rigge tel 20 kvm med 12 V?)) må vi stille ut, om vi vil se dem. Og promoset må vi sørge for sjøl. SAS-fly, Color Line lastebiler Tine bil og slikt.
Hilsen
Michael