Møte?

Følg slagordet ditt! Ring i hvertfall når du nærmer deg Asker! Flytoget har siste holdeplass her. Vi holder sikkert på ganske lenge! (66.90.60.32) Laughing

BØNNA wrote:
Følg slagordet ditt! Ring i hvertfall når du nærmer deg Asker! Flytoget har siste holdeplass her. Vi holder sikkert på ganske lenge! (66.90.60.32) Laughing
Og jeg kjører til Drammen etter møtet.

Jeg føler en viss forpliktelse til å møte, men det passer veldig dårlig nå. Leveranse på jobb 16.11, og midt oppe i det hele holder jeg på å flytte. Visning i gamleleiligheten 12.11. Må ha mer plass til LEGO og Robotkompaniets varelager. Smile
Ellers høyst usikkert om jeg stilller på LEGO World. Mulig jeg må på jobb i Houston. Er visst ikke så lett å få avklart det nå.

Husk Møtet i kveld! Kaken er bakt! Very Happy

Daws, I drenge og pigen!
NSB sier:
ankomst Asker 19:02 eller
20:02.
Ankomst Drammen (ser DU det i tide, Helge? ring 33451306)
18:49
eller 19:49.
Dokker vet ikke om en rommelig bil herfra og dit?
Forresten, så har vel ikke Bjørn Erik 20 kvm til overs…
Hilsen
Micha

Bare så dere er forberedt; jeg er dårlig på å huske ansikter når jeg treffer mange nye på én gang! Bli ikke overrasket om jeg hilser på dere igjen! Razz

Gjør vel ikke noe med en oppfriskning! Laughing

Urk, skulle vært der! Er kaka god da? Smile

Ikke noe problem, vi husker ikke deg heller Wink

Hvordan er formen i dag da kara? Wink

Daws, I drenge og pigen!
Tak for mødet!
Ang. Fornebu synes æ at vi skulle begynne å tenke på å bygge noko stort - for en gangs skyld. Kanskje noko med monorail? Embarassed
Altså, for dem som lurer:
Ingen tog, ingen buss. Så æ tok drosje til E18, fikk skyss med en hyggelig marokkaner ganske så snart, helt til Sandefjord-avkjørselen. Der glemte æ lua i bilen, så æ måtte gå litt rask for å skåne frisyren.
Bortsett fra at det var fem timer etter leggetid, gikk det jo bra. Så fikk æ krampe i leggen.
Da fikk æ løsningen for driftsproblemet i Krøder-banen, det mørkeblå damplokomotiv. Det har jo BBB-hjul, som kan drives med tannhjul, av en Technic-motor eller en Power-funksjonsmotor.
Strøm får den via fire tynne kobberstriper som henger ned på skinnene og som får litt trykk via nokre fjær. Æ vurderte overledninger, men på damplokomotiv? Som sagt, det var på et ukristelig tidspunkt. Om det går an å bygge litt damp? Eller må man bruke bomullsdotter?
Hilsen
Michael

Kan dere legge ut et møterefferat til oss andre som ikke hadde anledning til å være med…

Heisan!
Det kan sammenfattes i ett ord:
MONORAIL.
Eller: Hvordan bygge monorailene slik at dem passer sammen med Katharina-palasset, repubrikkens palass, Heddal Stavkyrkje, Nationaltheater og disse små trehus fra rundtomkring.
Siden Katharina-palasset har ikke tak enkelte steder, kan monorailene løett kjøre gjennom der. Republikkens palass kan også kjøres gjennom elelr rundt?. Stavkyrkja må da bygges litt større enn planlagt, etter motto: Gjør staven høy og porten vid. På natioanltheateret blir det en oppsetting av: Vi venter på Monorail. Denne gangen med en lykkelig slutt: Den kommer på scenen til slutt.
Ev. andre togsett, bl.a 7750, blir ombygd til monorail. Alternativet, nemlig å bygge en tospors Monorail som Katamaran, ble først forkastet pga svingen, til vi fant ut at den i svingene kjører så fort, at den legger seg på siden (slik seilbåter gjør, krenging altså), slik at man barer trenger en skinne.
Monorail, m.a.o.
Dette blir greier!
Transrapidige Hilsener
Michael

Hehe nais motto;)
Hehe, altså dobbeltspor i rette strekninger, men enkeltspor i svingene? Det høres neste ut som meg i fylla det:P

er det noen som har monorailtog ???

Jeg har et stk 6991 med motorer å noe da… Å har planer om en tur til LEGO World Oslo… Visst ikke alt av planer tryner da Wink Wink

Ved siden av bionicle er monorail noe av det værste jeg vet ved LEGO! Det er derfor Michael har det så veldig morsomt på min bekostning. Tror de klarte å legge inn monorail omtrent i hvert annet ord som ble sagt under møtet i går? Laughing
Altså, glem monorail! Wink

Full støtte til Bønna! Men vil legge til Jack Stone! skam

BØNNA wrote:
Ved siden av bionicle er monorail noe av det værste jeg vet ved LEGO! Det er derfor Michael har det så veldig morsomt på min bekostning. Tror de klarte å legge inn monorail omtrent i hvert annet ord som ble sagt under møtet i går? Laughing Altså, glem monorail! Wink
Spøk til side. Smile Er det noen som kan gi et "seriøst" referat fra møtet i går?

Jeg trodde Matija skulle det? Eller var det kun den listen med hva vi skulle bidra med som Matija skulle sette opp i en ny tråd?
Jeg husker i hvert fall at møtet ble “åpnet” med at LEGO Club har blitt lansert i Norge (Husker ikke navn på vedkommede som hadde med seg de innmeldingsbrosjyrene).
Vi spiste kake og litt is, drakk kaffe og brus. Det var mye beundring av Bønna’s kolleksjon. Det skjedde litt handel. Jeg kjørte rundt omkring med bilen som jeg hadde tatt med.
Og så diskuterte vi LEGO World, skrev ovenfornevnte liste, hvor da “diskusjonen” om monorailene begynte. Husker at vi kom til enighet at vi skulle prøve å holde tilbake på de offisielle LEGO-settene i utstillingen, med unntak av Café Corner o.l. som blir totalforbudt.
Eh, skjedde det noe mer?