Modular Buildings

Morty: Jeg titta på de gateskiltene du hadde brukt på GE+ igjen, jeg trodde først det var dekaler men jeg ser nå at de ser ut til å være gravert. Hvor har du fått gjort dette, og hva kostet det? Jeg prøvde å sjekke ut brickengraver.com (og brickprinter), men de hadde fint lite info om pris. Er gravering billigere enn trykk hvis man bare skal ha noen få?

L@go: Jeg må si som de andre at bygningene dine er utrolig flotte, spesielt når man ser interiørene på Flickr-siden. Og ja, jeg måtte fikse baksiden på CC. Den veggen irriterte meg langt mer enn mangelen på interiør (som mange andre klager på), ikke bare er den helt blank men de tre fargene bare roper “jeg gikk tom for klosser - to ganger” (traumatiske barndomsminner :slight_smile:). Det er forresten et annet bilde av den i “Cafe Corner via Pick A Brick”-tråden også.

Nå har jeg fått satt på veiplatene også, resultatet ble så her:[attachment=0]Veisystem.jpg[/attachment]Det er litt trangt (som bygater ofte er) men det går, og det går selvfølgelig an å utvide veien til f.eks. 24 knotter (enten ved å bruke en 8x16-flis til eller 1x8-fliser etc for å få midt- og kantstriper). Platene bøyer seg litt oppover (spesielt ved hjørnet a PE), det hjelper antagelig å føye dem sammen i midten.

De skiltene er gravert ja. De er egentlig laget til en layout som sto lenge på Riktige Leker i Oslo, var utstilt i Skærbæk og Teknisk Museum. Matija har graveringsutstyr, send han en PM og spør :slight_smile:

LEGO Shop Ages 14+. 2,766 pieces.

US $199.99 CA $249.99 DE 179.99 € UK 149.99 £ DK 1499 DKK

Keep the wheels of commerce turning with the authentic Town Hall!
… This classic 3-storey town hall building is the latest addition to the LEGO® Modular Buildings series. This highly-detailed model features large entrance-way columns and coat of arms, a tall bell tower with clock and a large skylight giving a view inside the building. On the ground floor, the large hall, tax office and auditorium are perfect for servicing the town’s citizens. Take the working elevator up to the secretary and mayor’s offices on the second floor, furnished eloquently with desks, chairs, paintings and even a frog sculpture. There’s even a balcony for addressing the town’s citizens. On the third floor, a spacious meeting room features a large conference table, chairs, globe and plants. Includes 8 minifigures: mayor, secretary, bride and groom, press woman, janitor and 2 children.

• Includes 8 minifigures: mayor, secretary, bride and groom, press woman, janitor and 2 children

• Features painting, desks, chairs, sculpture, lamp, conference table, globe, plants and bench

• Functioning elevator with space for 2 minifigures and ladder access to roof

• Bell tower features bench and maintenance ladder

• Roof features skylight with view inside the building

• Measures 10” (25.5 cm) wide and 20” (50 cm) high

• Address the citizens from the balcony!

• Combine with other LEGO® Modular buildings like the 10218 Pet Shop and 10211 Grand Emporium!

LEGO Shop Town Hall will be available from shop.LEGO.com and in Official LEGO Stores beginning March 1st.

Jeg kjøpte nylig Grand Emporium, noe som ga mersmak til å bygge flere modul hus.
Jeg fikk så ideen til å bygge tre av de andre husene av klosser som jeg har liggende.
Det hele, bortsett fra Grand Emporium, kom totalt på i underkant av 200 kr i nyinnkjøpte klosser.
Her er resultatet:
brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=513503

Velkommen til Modul-avhengigheten :slight_smile: Slett ikke verst, selv om jeg personlig finner det helt uakseptabelt å modifisere et modulhus på noen måte. Jeg kunne aldri gjort det samme men du slapp billig unna.

Selv kjøpte jeg Cafe Corner for noen uker siden, pent brukt til 4500 kr. I hele september har jeg Bricklinket deler til Market Street. Venter bare på at de 10 vinduene skal dukke opp i postkassen. Kunne kjøpt det også ferdig, da til 4000 kr men det ser ut til at jeg slipper unna med 2500 kr fra Bricklink. Så nå har jeg endelig absolutt alle som har kommet ut, fra MS til TH!

Jobber med mitt andre modulhus, og det første står pent i hylla med Pet shop.

Jeg laget ett “dobbelt” modulhus til Skærbæk. Det ble vist så populært at det faktisk blir å se på “Bli med å bygge landet” utstillingen også.
viewtopic.php?f=3&t=2232#undefined

Er ferdig med taket nå, men har ikke fått tatt skikkelige bilder enda.

Hei - har nettopp kome ut av “the dark ages” og tenkt å gå til innkjøp av min aller fyrste Modular Building. Men kva skal ein velje? Har jo ikkje råd til alle på ein gong, dessverre…Tenkte at folket her kanskje kunne kome med eit par tips (men helst nokså like tips da, elles er eg jo like langt… :wink: )

Ser at Grand emporium spås å vera fyrste av dei nåverande setta som går ut, men syns både “Town hall” og “Fire Brigade” er finare. Kva bør eg gå for? Kjør debatt!

Bjørn aka Barney Bear

Fire Brigade er vel eldre enn Grand Emporium? Så om du kan få tak i den til en fornuftig pris, løp og kjøp! Ellers er det nok lurt å kjøpe dem i eldst-til-nyest-rekkefølge, om du ønsker å få tak i alle som fremdeles er i salg…

Da blir det Fire Brigade!

Takker.

Ja, løp og kjøp! Veldig greie priser på pixmania.com, rask og billig frakt er det òg. De har 4 av dem inne;

pixmania.com/no/no/20060/xx/ … play-grid/

Det er vel Fire Brigade som haster mest med tanke på at det kom først ut av de som fortsatt er i omløp. Naturlig å anta at det da går først ut…

Her er en oversikt over når de ulike byggene kom ut (Advanced Models). I tillegg kom [setimg]10190[/setimg]Market Street ut i 2007 men det er ikke et offisielt modulhus fra TLG og derfor ikke med i listen (Lego Factory)…

brickset.com/browse/themes/? … 0Buildings

brickset.com/detail/?set=10190-1

Jeg startet også for ikke så lenge siden med å samle på modul hus. Første var Fire brigade og basillen beit :slight_smile: og flere hus har det blitt.
Jeg har til nå fått tak i de som var i omløp da jeg startet + en ekstra Fire Brigade, men gikk glipp av Cafe Corner og Green Groocer som jeg nå samler deler til.

Var faktisk ikke klar over at Market street egentig ikke er regnet ssom modul hus.
Vurderer faktisk å samle til den også når jeg er ferdig med CC og GG.

Å lansere modul-serien tror jeg var nyere tids scoop fra TLG. Mange, meg inkludert som kom ut av dark ages pga disse. For min del var det i desember 2010 da jeg så en del eksemplarer av Grand Emporium hos min lokale Ekstra Leker. Gudene må vite hva som (ikke) hadde skjedd om jeg ikke hadde kommet over disse. :slight_smile: Jeg DIGGER dem!

Det er vel delte meninger om det. For min egen del har jeg vanskelig for å forstå hvorfor det er så viktig å utelate det fra lista når det er bygget etter eksakt samme standarder som de andre. Dessuten føler jeg vel at det faktum at LEGO selv har tatt det med i [setimg]10230[/setimg] Mini Modulars-settet er en grei indikasjon på hvordan de selv ser på det…

Var faktisk ikkje klar over pixmania - takk for tipset! Merkelege namn dei bruker på setta sine, men…

Jeg er enig med deg men “don`t kill the messenger”.

Market Street (set number: 10190) was the first of the Modular Buildings series to be designed by LEGO fans. It was originally released as a follow-up to Café Corner in 2007. Market Street is the only set in the series to be released with Lego Factory branding on the box. This is because it was originally designed by a Lego fan rather than a Lego designer.[10] Eric Brok, a Lego fan from the Netherlands, designed the set working closely with Lego designers.

en.wikipedia.org/wiki/Lego_Modul … ket_Street

Hvor får man kjøpt Mini Modulars i Norge?

S@H (Lego.no) og Outland i Bergen (og helt sikkert på Outland i Oslo), du skriver ikke hvor du er fra. Lekestallen.no er et tredje alternativ.

Outland i Oslo hadde Mini Modulars inne når jeg var der i går.