Modell av mx 3000

Imponert, NICE.

Steinar

Helt enig - dette ble tøft. Det så pent ut i Trondheim, men den siste finpussen gjorde susen :slight_smile:

Veldig stilig med de nye detaljene :slight_smile:

Ditto!
Ble flott med alle de detaljene. Gleder meg til å se den i Skaerbæk
B

meget pent

Modellen kjøres på Build the Change Oslo 2014 :
facebook.com/video.php?v=385589834921452
:wink:

Hadde gleden av å se denne på Teknisk Museum under LEGO-dagene. Jeg og størstemann er togentusiaster og ble veldig fascinert av denne. Måtte spørre litt for å høre hvem som hadde bygd den og hvordan. Veldig fin modell av T-banen, bare synd den ikke kjørte.

TOG_FREAK som postet videoen over er skaperen av T-bane vognene.

Veldig bra lagd, TOG FREAK :smiley: Har du utviklet denne mer? Flere vognsett etc?

Skal bestille deler så dørene blir mer like som de er i
virkligheten SNOT på dørene.
Det var Morty som sa det til meg da det jeg deltok på
Build the Change i Oslo i oktober i fjor.
Skal også stille ut det ene settet på jobb i monter på
tøyen stasjon.
:slight_smile:

Kult. Gi beskjed når det står utstilt så skal jeg ta meg en tur og se på det :slight_smile:

Har det blitt noen fremgang i utstilling av MX3000

Skal ta å bestille de deler som trengs for å få dørene bedre på min mx modell.
Da min pappa døde i slutten av desember har det ikke blitt mye legobygging.
:wink:

Skjønner den, kondolerer så mye med din far.

Her er de siste bildene av min mx 3000 modell med nye dører som er mer lik vognene i virkligheten og
har lagt til detaljer i førerrom mx 3000.


Har laget armlene som vi har i virkligheten i førerrommet og brukt Part 3069bpb058 Tile 1 x 2 with Headlights Dual Pattern (Sticker) som skal se ut som de monitorene vi bruker i fører rommet da vi ikke har speil på vognene.
bricklink.com/catalogItem.asp?P=3069bpb058


Har også laget nye dører med snot teknikk som er mer lik en de gamle dørene jeg hadde før :



Og her ser dere hvordan dørene er laget :


Det andre settet må bygges opp igjen da det ble skadet i ryggsekk tilbake fra BTC i oslo i fjor.


Jeg har planer om å ha med begge settene til PKH 2015 koblet som et kompett 6 vogns sett.
Skal også bygge om så en trenger kun 1 motor per sett mot nå 2 motorere på mitt vogn
da det var bedre på BTC i fjor grunnet varmgang på den ene motoren.
:smiley:

Synes den ble veldig bra! Og jeg lar meg imponere over folk som har tålmodigheten til å stadig forbedre prosjektene sine selv etter at du fremstår i en “ferdig” versjon. Der har i alle fall jeg noe å la meg motivere av :smiley:

Her er siste bilder av mx3000 tatt hjemme og ute på PKH 2015 i drammen :
Da komplett 6 vogns mx sett blir over 288 knopper eller ca 227 cm måtte jeg bruke kjøkken benken til å få plass til komplett tog sett :



Også printet ut på letraset ark SIEMENS tekst og Oslo T-banedrift AS på mitt vogna på toppen i hver ende.




Bilder tatt på PKH :




Kunne ikke stille ut settet som min egen MOC da jeg hadde det med til PKH i fjor.
Har derfor valgt stille min MOC i Publikumspris Kategori P - Bygg hva du vil, hvor stort eller lite du vil!
Det er også planer om å stille ut det ene settet i glassmontor på tøyen t-bane stasjon så de reisene kan se dette flotte
MOC av mx3000 og jeg vil legge til tekst på mitt moc kort at jeg er medlem av brikkelauget.
Og da blir det sikkert flere medlemmer av brikkelauget.
:smiley: :smiley:

Flott modell som fortjener et enda større publikum, håper det går i orden med å stille det ut på tøyen!

Min plan er å stille ut begge settene koblet i sammen hvis det er plass nok i glassmonteren på tøyen stasjon.
Ser ut som det er plass til 10 base plater med skinner med dobbelt spor da jeg bruke samme standard som
er brukt her som er en plate under sporene.Velger å bruke plater som blir 10 brikker på tvers.
Og OsteHovel har laminert mitt moc ark i klar plast klar til festes i vinduet på glassmontoren.
:wink:

Den der var virkelig flott! Lenge siden jeg tok banen i Oslo skjønner jeg, da jeg flyttet rett før de nye røde skulle komme. Og nå er de altså hvite?!