Modell av mx 3000

Syns dere er VELDIG flinke i LDD!!

Husk at min mx3000 på LDD er bygd opp i MODULER :

Kommer hjem fra påske ferie på sørlandet i morgen kveld og da er sikkert postkassen full av lego kjøpt fra bricklink venter på 13 ordere som er sendt.

Tog Freak. Jeg var å lekte meg litt med innstillingene her (LDD) i påsken og fant en innstilling under preference her har du noe som heter kompatibilitet. Du kunne prøvd å justert den litt for å se om det hjalp. Hvis ikke kan det være gamle skjermkort drivere.

Mrfuture

Skal prøve å gjør det du sier da jeg kommer hjem til oslo i morgen kveld.
:wink:

Modell av mx3000 er nesten 100 % ferdig mangler kun noen små deler som jeg håper at jeg får i posten i morgen.
Har vært en tur på biltema og kjøpt en rull med bobleplast som jeg skal pakke den inn i.
Kommer tilbake i morgen med bilder av ferdig modell.
:slight_smile:

Og her er modellen helt ferdig ligger nå pakket inn i boble plast i trille bagen.









:smiley: :smiley:

Nydelig modell. Gleder meg til å se den på Teknisk museum :smiley:

Denne ble helt utrolig bra. De siste bildene gir et enda bedre inntrykk av modellen. Masse fine detaljer både utenfra og inni! :slight_smile:

Ja modellen av mx3000 har blitt veldig bra har planer om å bygge opp et sett til å lage modell av en stasjon på linje 1 i Oslo som går til frognerseteren kun med 3 vogns tog grunnet korte plattformer.
Hvis jeg skall lage en modell av en stasjon på linje 1 så kan den fort bli 4-6 base plater i legde.
Vi måtte parkere modellen på et side spor da det viste seg at understellet tok borti ting og tang.
Også grunnet at alle tog ble kjørt med PF drift da det var lite med skjøte kabler til 9 volt.
Og jeg kom på 2 plass i Kategori D - Transportmiddel.
Og fikk sett [set]10233[/set] som premie og vi fikk også 1 stykk alle sammen så nå har jeg 4 stykk Horizon Express !.
Skal ta å få under stell en plate lavere så det blir bedre klaring til sidene.



:smiley:

Så bra. Vel fortjent andreplass, hvem vant? Har erfart selv med tog/vogner at man trenger litt tid på å få testet det i alle mulige situasjoner før man får det til å gå slik som man vil! Det er mye greier som kan skje, så sånn er det bare. :slight_smile:

Helt klart vel fortjent! Utrolig fin modell, synd det med lengden. Sliter selv med det i en MOC, men har funnet ut at det nesten må være sånn for og få det bra :frowning:

Det var gøy å få sett MX3000 live. Veldig bra lagd. Synd den ikke kunne kjøre rundt. Men slikt skjer. Kanskje på Build the change i Oslo?

  1. plassen var Cowboygibsons Neo Space svevebane.
    Jeg selv endte på en 8. plass med min svarte trailer. Tanken var i starten at det vare en Cola Zero trailer.

Vi får prøve å få kjørt modellen av mx3000 på Teknisk museum i høst.
Jeg er enig om at modellen ble stor men synes ikke at jeg kunne bygge den i 6 knops bredde det blir for smalt.
Jeg skal også bygge opp en til så jeg har to vognsett + plattform.
Har også prøvd å lage nummer skilt med Safmat men det ble mislykket.
ebay.com/itm/Letraset-Safmat … 43a57c9fe3
Ble også filmet av NRK for noen år siden :
facebook.com/larstore.berg/ … eam_ref=10
:smiley:

Vet ikke hvor smått du skal ha det. Kunne Dymo fungert på minste størrelse ?

Snakk med Matija. Han kan gravere tekst på brikker for deg. Har du f.eks bilde av vogna med tekst er det best, da får han laget det helt riktig. Ser ut som du har 1x4 black tile i front. Burde ikke være problem å fikse å gravere den. Må lages slikt som dette

Jeg har brukt Brick 1 x 4 sort i front som ikke burde være noe problem for Matija å gravere inn med grønn farge, i mitt vognen er det brukt Brick 1 x 3 sort som også må graveres inn med f.eks 5 Vestli.
Må også gravere inn vogn nummer på 1 x 2 hvit kloss med sort farge på tall.
Har lagt inn 10 ordrere fra bricklink på 4 dager for å starte opp bygging av sett nr 2.
Jeg har også prøvd å lage plattform på LDD 3 vogns lengde har lyst til modelere en 6 vogns stasjon i oslo men da blir lengden fort ca 2,40 meter med en dybde av 60-70 cm.
Jeg har laget en model av en 3 vogns plattform der jeg har bygget den i moduler.
Er litt spent hvordan den vil bli i ME models sine svinger som jeg har bestilt som er større en lego sine sving skinner.
Kommer tilbake fra sommer ferie på søndag og skal prøve å finne ut va som må bestilles til et komlett 6 vogns sett.
viewtopic.php?f=1&t=3518






:smiley:

Her er bilder av ferdig modell Matija Puzar har gravert inn en del klosser for meg.
Er nå klar til å reise til Skærbæk med modellen.








:smiley:

FY SØREN. NOE SÅ NYDELIG. :smiley: :smiley: :smiley:
ÅÅÅ Gleder meg som en unge til å se disse på Teknisk Museum.
Du har klart oppgaven 100% spør du meg.

Hva sier de andre på jobben til dette ???

Skal legge ut bildene på facebook senere i kveld der har en
del venner som jobber på t-banen.
:wink:

De har blitt kjempe bra. Gleder meg til å se de enda en gang med siste forbedringer.