Modell av mx 3000

Jeg har siden jul prøvd å lage en modell av mx 3000 som nå brukes på t.banen i oslo,mangler noen deler for den er ferdig.
Jeg har nå prøvekjørt modellen og den går gjennom kurver uten problem.
Jeg har brukt strikk mellom vognene for å holde de i sammen.
Samme teknikk som baard har brukt på sin model av trikken i oslo.
Denne ønsker jeg å delta med på PKH 2014.









:smiley:

Den der var bra, er akuratt som å se den i liten scala. Jeg gjorde noen små forsøk selv med å eventuelt lage trikk men det ble ikke noe mer enn det.

Det er jo greit å bygge arbeidsplassen sin i LEGO :smiley:

Video på facebook her :
facebook.com/photo.php?v=30 … eam_ref=10
:slight_smile:

Flott modell! Ligner veldig på originalen.

Veldig stilig. Gleder meg til å se den på PKH.

Liker den :smiley:
Har sett originalen i fleng på Ryen, kjører av og til forbi der. Har hatt lyst til å bygge den, men nå har jo du laget en flott versjon.
Gleder meg til å se den på PKH
Baard

Veldig bra - gleder meg til å se den under PKH!

Lurer på om jeg skal stille den ut på LEGO Fan Weekend 2014 også.
Jeg har nå meldt meg på til LEGO Fan Weekend 2014.
:slight_smile:

Fin-fin moc! Hadde det vært mulig å fått til noen litt klarere bilder av innsiden av vognene?
Er nysgjerrig på hvordan den ser ut inni :slight_smile:

Utrolig bra bygget! Ser en viss fordel med 9V nå ja, ehh :stuck_out_tongue: Tok meg også den friheten og dele bildene du la ut på en togside på facebook som jeg er med og administrerer, håper det var greit :slight_smile:

Her er 2 bilder tatt av mx3000 inni den ene vogna :


Jeg har brukt tiles til å bruke på gulvet og setene er festet med og plate med jumper i.
:slight_smile:

Takk for “innsidebilder”, pent laget!
Ser noe trangt ut på setene hvor man sitter mot hverandre der, men nå skal jo kollektivtransport tross alt være plasseffektivt, så dette må være innafor. :wink:

Her er 2 bilder tatt inne i mx 3000 :


Har tatt med mitt kamera på jobb for å ta bilder av under stell på mx 3000 i vognhallen.
:slight_smile:

Gleder meg til å se t-banen i aksjon både i Trondheim og Oslo.
Ser jo nå at du kjenner vognene inn og ut når du jobber der.

Hadde vært gøy om man kunne fått noen til å ta med modellen av den gamle røde som sist var vist når Riktig Leker modellen var utstilt under PKH. Slik at man har både fortid og nåtid.

Veldig, veldig flott modell!! Fortjener å vises med litt skarpere foto… :slight_smile:

Her er noen flere bilder av mx3000 :




Bygger om førerrom så jeg får med håndtak på utsiden :



Har bestilt disse fra bricklink og håper at jeg får dem før PKH :
[part]87994[/part]
I farge flat silver som er nesten er lik farge som orginal MX3000.
Og denne i samme farge :
[part]4085a[/part]

Har også boret opp 2 plater 2 x 2 for å gi plass til pin på motor boggi :


Fikk de deler jeg trenger i posten på fredag for lage understell på vognene men får ikke tid til å sette de på plass før jeg kommer tilbake fra påskeferie på kvelden 22 april.
:wink:

Og her er modellen bygd opp i LDD :









Har bygget den på LDD hjemme på ferie der jeg og min bror kjøpte en pc i sammen for noen år siden.Håper at jeg har fått resten av delene til min mx3000 modell når jeg kommer tilbake til Oslo i morgen kveld.Da jeg starter opp LDD på min pc i Oslo får jeg den minste oppløsning på skjermen som er 480 X 640 punkter.Så det må være noe feil med LDD programmet i min pc i Oslo,virker fint på andre programmer.
viewtopic.php?f=1&t=3241
:slight_smile: