[MOC] Dalheim medieval diorama

Begynner å bli en stund siden sist jeg oppdaterte denne tråden, men det skyldes ene og alene at jeg har begynt på skole, samt at jeg jobber i tillegg, og dermed blir det lite tid til bygging, men noe har jeg klart :slight_smile:

Modul 2 har begynt å ta form og jeg har endelig fått til den veien jeg tenkte å lage etter mye slit. På høyre side av modul to skal det være en hule som går inn i fjellet, og på den brune flekken er det tenkt at det skal komme en vannmølle med en fjøs tilkoblet.

Har bygd om den lille moloen slik at den strekker seg litt lengere ut, og det treet som var der tidligere er nå byttet ut med et nytt og forhåpentligvis bedre. Har også plassert ut litt røtter og blader i vannet rundt moloen for å skape en naturlig stemning. Nå som moloen er bygd om, har også en minifig funnet veien dit med fiskestanga, og det tyder til at fiskelykken er på topp :slight_smile:

Bildene er ikke av de beste og de har fått seg en real omgang i photoshop.

Imponerende verk Shutinc!

Veldig veldig bra. Inspirerende.

Lenge siden jeg har oppdatert denne tråden, men skole og jobb tar all fritid jeg har. Fikk i alle fall litt tid i dag til å gjøre ferdig mesteparten av modul 2 :slight_smile:

Har også fått tatt endel bilder, men må finpusse litt på de før jeg legger de ut, men her kommer i alle fall et oversiktsbilde.
Håper det faller i smak! :slight_smile:

steike!

Er så bra. Ser skikkelig pent ut!

Skulle jeg kommentere noe så synes jeg nok at det var litt rart at de valgte å bygge en vindmølle i stedet for en vannmølle akkurat der. Der som bekken har så fint fall…

("? Cow

Takker så mye for positiv tilbakemelding!

Jo, det var egentlig planen, men så ble jeg så inspirert av vindmøllen som fulgte med et Kingdoms-sett at jeg gikk for det i stedet :slight_smile:

Her kommer flere bilder:

må si at dette var veldig vakkert :stuck_out_tongue:
Kommer det en modul 3?

Dette blir bare bedre og bedre, enda jeg ikke trodde det var mulig :slight_smile:
Helt fantastisk mye detaljer!

Ser også at du ikke har laget noe som forhindrer ekspansjon i hvilken som helst retning.
Hadde passet med ett lite fiskevann bak modul 2. Til venstre og bak modul 1 er inn til en fremtidig by…
På høyre side er det plass til flere bygninger i bondegården “Dalheim” :slight_smile:

WOW :open_mouth: Er veldig enig med Fonix. Noen fantastisk kule og flotte detaljer som gjør moc`n så utrolig bra. Du har virkelig lykkes å skape liv i den. Venter på utvidelsen :wink:

Fantastisk liv og stemning! Du er jo i en klasse for deg selv.

For et fantastisk stykke arbeid.

Bra, bra, bra! \o/

Woohoo, skikkelig flott det her altså! :smiley:

Utrolig bra MOC :smiley:

Utrolig kul =)
Må få satt meg ned med tiden og få bygd litt mindre saker.

Tusen takk for all den fantastiske tilbakemeldingen folkens! :smiley:
Ble skikkelig glad her jeg sitter :slight_smile:

@Gahrian: Håper hvitbalansen er god nok denne gangen :stuck_out_tongue: Har virkelig brukt mye tid på å lære meg å fotografere LEGO :slight_smile: Forresten, Derfel på Eurobricks stiller i en klasse for seg selv. Jeg bare henger med og gjør så godt jeg kan :stuck_out_tongue:

@F0NIX: Hadde faktisk tenkt på et digert slott med digre søyler lengere bak, men likte spesielt godt forslaget ditt med det vannet bak elvene :slight_smile:

@Matija: Tusen takk for at du inngraverte skiltene. Du aner ikke den responsen jeg har fått på de. Folk spør til og med om du tar bestilling, så det er tydeligvis en business der om du er interessert :slight_smile:

Ett slott ja! Og slott har jo en vanngrav rundt. Og det er der elva kommer fra :slight_smile:

Bildene ble veldig bra de. Et tips fra meg så livet blir lettere neste gang. Kjøp deg en gråplate. Koster ca en hundrelapp i en fotobutikk. Litt avhengig av kameraet ditt kan du da enten bare ta en bilde av den plata under samme belysning som legoen og få bruke denne som en master for hvitbalanse i fotoprogrammet ditt senere, eller du kan fortelle kamera at bruk denne hvitbalansen. Hva slags kamera og program bruker du ?

Veldig godt forslag. Skal se hva jeg finner :slight_smile:

Bruker canon eos 550D og adobe photoshop cs2.

Flott å høre! Gjør gjerne mer av slik hvis det skulle være behov, alltid morsomt med noe litt annerledes enn navneskilt og lignende :slight_smile:

Legger ut et nytt presentasjonsbilde fra en annen vinkling :slight_smile: