[MOC] Dalheim medieval diorama

Denne er meget flott shutinc =)

Tusen takk for det, Gahrian og Eiker86!

Har blitt lite bygging de siste dagene grunnet treg levering, men håper på at det kommer ny forsyning nå på mandag :slight_smile:

Skal sette meg ned i morgen å få loddet de varmhvite LED’ene jeg kjøpte hos F0NIX og sette de inn i hulene på baksiden.

Har fått gjort en god del, og er så og si ferdig med dette dioramaet. Vel, faktisk, ferdig med modul 1. Har bestemt meg for å gjøre denne MOC-en ganske svær. Har gjort ferdig grunnfundamentet til modul 2, og bilder kommer etter hvert. Mangler fortsatt noen deler for å få ferdigstilt taket.

Vil rekke en stor takk til Matija for de flotte inngraverte tilsene som kan sees forran, samt over inngangsdøra til huset.
Takk også til F0NIX for de flotte, varmhvite LED-ene. De gjorde virkelig underverker i hulene.

Her kommer noen bilder.

Innsiden av hulene:

Fantastisk rett å slett. Det huset på toppen der ble kjempeflott!
Kjempemorsomt det skattekammeret. Ble en flott effekt med de lysdiodene.

Tusen takk for det, F0NIX! Godt med positive tilbakemeldinger når man sjøl sitter litt på gjerdet og ikke vet helt selv om man er fornøyd med resultatet :slight_smile:

:open_mouth: Fantastisk moc!! Veldig mange ting som kan tas frem…fossen, skattekammeret, huset og lista kan bare fylles på…

Det er en ting jeg ikke blir helt enig med meg selv om og det er størrelsen på huset (rett og slett digger huset og hvor det er plassert), men er det litt for stort til denne moc? Resten sier meg bare: ja, vil bygge moc som denne og en stor inspirasjon :smiley:

Kjempeflott!

jeg synes huset er passe stort - balanserer kaoset i fjellsiden.
likte måten gutta blir tatt imot av de der kjolekledte jentene ;o)
dessuten elsker jeg hemmelige huler og ganger.

når og hvor blir denne utstilt, tro?

Er jo blitt riktig så bra dette her :slight_smile: Liker godt den buede broa, og fossen og vannet er veldig stilig. Har forøvrig en følelse av at jeg vet hvem du har latt deg inspirere av for det stilige huset :wink:

Takker så mye for alle tilbakemeldinger! Blir kjempeglad av å lese at folk finner ting de liker i MOC-en :slight_smile:

Huset ble noe større enn jeg hadde tatt utgangspunkt i. Er ikke vant med denne slags bygninger og denne er også min første. Er enig med deg at det ble litt stort, men flott at det falt i smak fordet :slight_smile:

Du spør godt. Håper vi får til en utstilling her i Tromsø-området snart.

Regner med at du tenker på Derfel? Hans byggeteknikker er for meg enestående og veldig inspirerende, da husene han bygger fra denne tidsepoken er veldig autentiske, dog noe neo-klassisk.

Tenkte på Derfel ja. Han er jo helt rå på denne typen hus…

Det ble jo kjempefint! Men hvitbalansen på bildene dine er ikke god, noe som dreper mye av livet i grønnfargene dine. Du burde tenke på det når du tar bildene, eller gjøre en liten photoshop jobb etterpå. Det er den store mengden bluish gray som drar hvitbalansen mot blått.

Vanligvis maser jeg ikke om dette, men modellene dine er så fine at de fortjener en skikkelig presentasjon.

Gleder meg til neste utvidelse…

Takker og bukker, Gahrian - og er helt enig med deg når det kommer til hvitbalansen. Den er verken god eller gir noe korrekt visning av slik modellen virkelig ser ut.

Lover at bildene av det ferdige resultatet skal bli bra. Skal så klart bruke hvit eller svart bakgrunn slik at man slipper å måtte se kjøkkeninnredningen i bakgrunnen :slight_smile:

Dette er jo bare helt utrolig :slight_smile: Hulen minner meg om Minecraft :wink:

Finner ikke ord jeg! Alt er jo rett og slett bare magisk! Hadde jeg bare evnet å skape sånn stemning! Nei, får holde meg til å kopiere byggverk…

Si fra hvis du tilfeldigvis er i Møre og Romsdal da :slight_smile:

Hei folkens!

Har rukket å få sånn smått ferdig modul 1 av dioramaet jeg holder på med. Her kommer noen bilder, med litt bedre hvitbalanse (forhåpentligvis). Må virkelig lære meg å ta bilder av LEGO. Viser seg å være ganske vanskelig, selv med dagslys.

Fantastisk bra, og mye bedre bilder.

Hva driver han duden ved elva med?

Tusen takk for det, Gahrian!
Bra bildene ble bedre.

Ser du nå? :slight_smile:

Knallbra det her :slight_smile: Og bildene er blitt veldig bra også. LEGO er jo eksepsjonelt vanskelig å fotografere… Men han fyren din i fossen må da være veldig sterk som klarer å holde bena bakover mot strømningene? :wink:

Veldig detaljert og flott MOC, så dette er første av en serie?
Gleder meg til fortsettelsen
Brick on, :smiley:
Baard

Kjempebra! :smiley: