Liste over løsklossutsalg

Klosser i esker har de! Tror det var 129,- for en eske med 375stk vanlige klosser i forskjellige farger (vet ikke hvilket settnummer det er, dessverre).

Matija wrote:
Klosser i esker har de! Tror det var 129,- for en eske med 375stk vanlige klosser i forskjellige farger (vet ikke hvilket settnummer det er, dessverre).
Settet har nummer 5576 med 378 klosser i følge peeron. Smile

Ja, de er både på Aker Brygge og i andre butikker. Står beskrevet i katalogen også.

Hadde på yes leker i Brønnøysund også. men solgte unna for 5 kroner posen da de kuttet det ut. Samboeren min tømte hele stativet og rett hjem og sortere lego Smile Fikk vel såpass lego at vi ikke klarte å bære det for under 100lappen Smile Skjønner jo at det var veldig bra for en samler da Smile

Hei! jeg heter Markus og er en TFOL og jeg ville bare tipse Legomani om at siste gang jeg var innom Amfi på Verdal så gadde de et PaB stativ.

Som jeg hintet til i innlegget om BL’s fremtid, det dukket opp noen rare spørsmål i hodet mitt i dag morges:

  1. Hvorfor er det ikke lenger mulig å få kjøpt esker med klosser i bare én farge? Ikke det at store samlinger med klosser i diverse farger er dumt, men jeg skulle gjerne kjøpt masse av sort og grønt, hvitt og rødt har jeg jo masse av uansett…
  2. Hvorfor har prisen på Basic Deluxe-greia gått opp med 20 kroner siden i vår? Burde ikke prisen gått ned slik at den ble billigere og folk kjøpte mer?
  3. Hvordan bør klosser oppbevares når de ikke er i bruk? Noen forslag?
    Jeg planlegger klossekjøp om en fem ukers tid så det hadde vært greit å få svar på i hvertfall noen av disse tre rare spørsmålene._________________Bedre med hår i suppa enn suppe i håret.

Svar på spørsmål 1 og 2 er det vel bare LEGO Company som kan svare på, vi andre kan vel bare spekulere.
Angående esker med bare en farge så har jeg selv lurt på det. Men har slått meg til ro med at om jeg vil ha mye grønnt og sort, så får jeg mye rødt og hvitt med på kjøpet…
Og man får vel aldri NOK LEGO ? Wink
På butikken hvor jeg har handlet lego; Extra Leker, er nå prisen det samme nå for XXL bøttene iallefall…
Men på spørsmål 3 kan sikkert mange svare, og det er sikkert like mange forskjellige svar også.
Jeg selv oppbevarer LEGO samlinga mi i litt forskjellig alt ettersom hvor mye jeg har av en spesiell brikke. For eksempel de vanlige 2x brikkene (2x2, 2x3, 2x4, 2x6 osv) har jeg mye av i rødt og hvitt og de to fargene har hver sin store 30L plasteske. De andre i diverse andre farger har jeg i en stor “under-bed-roller” plasteske. Den er fin fordi den ikke er så dyp og det er lett å finne klosser i den selv om den er omtrent helt full.
Ellers så har jeg mindre esker og ett slikt sorterings system hvor ting er sortert etter type og/eller farge.
Har en del av disse (har fått flere etter at dette bildet ble tatt):
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=275287
All LEGO er faktisk oppbevart i en eller form for plastiskeske. Har nesten ikke noe (utenom ett par uåpna) sett i eske. De som fremdeles er i eske er det av sentimentale grunner.

Neida, men skal man ha masse sort og grønt, så må man vel nesten kjøpe 10 slike esker…og det kan jo bli litt vanskelig å skjule på et rom av størrelsen 2.5 x 4 meter som fra før inneholder diverse rot! Laughing Men her får jeg bare gratulere deg med en flott sorteringshylle!

Noen som vet hvordan man får tak i grå eller “sandfargede” klosser samt sorte takstein? Jeg kan ikke bestille via nettet.

Sorte takstein er vel kommet ut som ett eget lite sett?
Husker ikke helt, mulig det bare var rødt (set 6119) som er kommet ut…

Men jeg løste den saken med å kjøpe flere eksemplar av de hus-settene som er ute nå:
4954 Model Town House og 4996 Beach House som begge er sett som kom ut i fjor men som jeg fremdeles har sett noen sett igjen av i enkelte butikker. Extra Leker hadde tilogmed fått inn ett nytt lass med begge disse to settene som er veldig populære.

Usikker på hva du mener med “sandfargede” klosser, kansje du mener Tan, og de er det jo mange av i 4954. Grå “vanlige” klosser (2x2, 2x3, 2x4 osv) har jeg ikke sett store mengder av i noen sett.

I Trysil har de et utslag som heter Lego-hjørnet som ligger ved turistsenteret i Trysilfjellet. Jeg var der nå i mars. Det holder nok åpent bare i skisesongen så langt jeg vet. Der har de rotekasse med løsklosser + en del småting utenom det ordinære sortimentet, slik som nøkkelringer, matbokser og lign., og noen poser med småsett som ikke står i katalogen.

Hvorfor er det nesten umulig å få tak i 6177 i butikkene?

Ikke umulig, du må bare lete på de rette plassene. Såg nå den til slags på Extra Leker her i Tromsø.

Men hvorfor ikke satse på XXL1800 eller hva de nå heter de store boksene. Det er bedre pris pr del med de store boksene kontra de litt mindre. Er omtrent samme type brikker i de settene.