Liste over løsklossutsalg

Tenkte at en sånn her liste kunne være nyttig for oss som har litt problemer med å finne butikker som selger løse deler (mer kjent som Pick-A-Brick på LUGNET). Selv har jeg bare funnet noen butikker, disse har jeg skrevet opp i en liste nedenfor, som da kan økes etterhvert som vi finner flere butikker. Høres greit ut?
Alle priser er stykkpris med mindre noe annet er nevnt.
Verdal:
Lekebutikken i Amfi; ingen priser tilgjengelige
Siste endring: Dæven! En butikk med PaB! Kanskje… :S

Da har jeg ført opp Extra Leker, så da slipper alle som leser tråden å lete etter butikkene i innleggene.
Både i Oslo og Ski, har de flere små kasser i et stativ, hvor hver kasse har to-tre ulike slags klosser i samme kategori, altså en kasse med dører, en med vinduer, en med gjennomsiktige brikker osv. Per i dag var utvalget i de tre butikkene svært likt, uheldigvis. Litt synd, men akk ja, kan ikke be om alt.
Posene er såkalte enere og toere, hvor sistnevnte er de største. Men, jeg har vært borti halvannen-liters poser, disse ser ut til å være sjeldne.

At utvalget blir likt, er ikke så rart, for utvalget av PaB som LEGO Norge tilbyr forhandlerne, er temmelig skralt.
De store rotekassene (“fill your own bag” tror jeg LEGO kalte dem) er dessverre utgått. Det var overskuddsproduksjon som LEGO ønsket å bli kvitt. Om det er det som nå selges som PaB eller om de har endret produksjonen, vet jeg ikke. Confused

Vi har en sånn “smågodtreol” her i Kristiansund også. Jeg var der i dag og fylte opp ei pose. Nå har det seg slik at jeg ikke er så glad i å betale for luft, så jeg må inrømme at jeg er sleip nok til å bygge sammen legoen og tvinge igjen ziplåsen på posen. Rekorden min i store grantrær er 16 i en liten pose. Noen bedre?
Hmm… Var dette så lurt mon tro?

Daniel wrote:
Vi har en sånn "smågodtreol" her i Kristiansund også. Jeg var der i dag og fylte opp ei pose. Nå har det seg slik at jeg ikke er så glad i å betale for luft, så jeg må inrømme at jeg er sleip nok til å bygge sammen legoen og tvinge igjen ziplåsen på posen. Rekorden min i store grantrær er 16 i en liten pose. Noen bedre? Hmm... Var dette så lurt mon tro?
Du er ikke den eneste. Jeg klarte en gang å stappe akkurat nok deler ned i en pose, til at den holdt seg lukket til jeg hadde betalt. Den spratt opp ikke lenge etter den hadde blitt lagt i bæreposen. Forresten, hva heter og hvor ligger butikken? Litt mer spesifikt, med mindre det er den eneste butikken da. Legg forresten også merke til Ski-butikken har sitt utvalg midlertidig satt bort til fordel for juletilbud.

I Kristiansund er det ABS Stormarked på Løkkemyra
I Tr.heim finnes det minst 2:
Ekstra Leker på Tiller
Edwis på City Syd

Også i Trondheim: Edwis på KBS. 49,50 for liten pose, 79,50 for stor.

jeg var gjest som postet over om prisene på edwis på kbs… (sliter fortsatt med at jeg glemmer å logge inn før jeg gjør ting) Wink
for øvrig ikke 100% sikker på 79,90.
forslag; før opp leketøysbutikker som ikke har? før opp de som har i grønt og de som ikke har i rødt?
edwis på torget i trondheim har ikke, jaffal.
edit: det heter vel “extra leker” også i trondheim Smile

Jeg tror jeg holder meg til å kunne føre opp butikker med løsdeler, det blir mindre å skrive, mindre å sjekke opp og mindre å titte på.
Jeg er uansett ikke flink med HTML eller BBCode (uansett hva som brukes her), så jeg tror jeg beholder formatet slik det er.

Freddie wrote:
Jeg tror jeg holder meg til å kunne føre opp butikker med løsdeler, det blir mindre å skrive, mindre å sjekke opp og mindre å titte på.
synd - det er ofte like interessant å vite hvem som ikke har, så slipper man å gå bomtur Smile for øvrig: trondheim, edwis city syd, har midlertidig fjernet sin pab fram til januar - tipper for å få plass til flere julevarer. extra leker tiller har på tilbud til 49,50 - men det var tomt for poser, så damen i kassen ga meg en liten vanlig handlepose (!) som jeg kunne fylle "sånn omtrent som det skal være". her er det definitivt mulig å få gjort et godt kjøp Wink
torerik wrote:
Freddie wrote:
Jeg tror jeg holder meg til å kunne føre opp butikker med løsdeler, det blir mindre å skrive, mindre å sjekke opp og mindre å titte på.
synd - det er ofte like interessant å vite hvem som ikke har, så slipper man å gå bomtur Smile for øvrig: trondheim, edwis city syd, har midlertidig fjernet sin pab fram til januar - tipper for å få plass til flere julevarer. extra leker tiller har på tilbud til 49,50 - men det var tomt for poser, så damen i kassen ga meg en liten vanlig handlepose (!) som jeg kunne fylle "sånn omtrent som det skal være". her er det definitivt mulig å få gjort et godt kjøp Wink
Bra jeg ikke bor i Tr.heim. Hadde sikkert brukt opp julebudsjettet da Razz Btw, Abs stormarked har kun #2 poser. Disse koster 59,50.
Freddie wrote:
Oslo: Riktige Leker A/S, (æh, jeg har ikke adressen, men det er like ved rådhuset) - #1: I/T, #2: I/T
Riktige Leker A/S, Haakon VII's gate 1 (ved rådhuset) Kart - #1: 35,-, #2: 59,- Men steike så små de posene er. Confused Har ikke sett så nøye på PaB før. Trodde det var mer ala de posene dem har i Legoland.

Ekstra leker i Sandvika har pab. Husker ikke helt prisene. Mange andre gode tilbud der også.

Ok, nå har Extra Leker i Tromsø startet med “ordentlig” pick-a-brick (det som var tidligere var jo tydeligvis bare en sånn “rotekasse” med div ubrukelige ting).
De hadde kun #2 poser til PaB og de kostet 69,50
Var ikke det store utvalget heller, var vel 20-30 bokser eller.no sånnt, og ut fra mengden innhold hadde den kansje stått der siden rett før jul. Hadde ikke sett den når jeg var innom der noen uker før jul.
Har vært på de andre butikkene også nå og det er ingen PaB der og ellers ganske så tomt i hyllene…
Men jeg fikk nå med meg 5 poser fyllt med ting som hvite 3x4 dører, blå, røde glass 1x2 brikker i massevis, og grønne glass 2x2 brikker, samt litt røde taksteiner med 33grader og noen blå bilvindu (4x2), og så puttet jeg i noen grønne vindus skodder til posene ble fulle Smile

Forresten så er disse #2 posene til PaB bare halvparten av størrelsen på de posene som var på denne “rotekassen” som de hadde tidligere. Og disse rotekassene hadde atskillig flere typer biter, selv om alt lå hulter til bulter og kansje litt ukurrante biter til tider.
Ulempen var jo dog at om man fant for eksempel en høyre vinge så var det svært liten sansynlighet at man fant en venstre vinge også. Men til gjengjeld var det mange høyre vinger Smile
Og etterhvert som folk rotet i kassene havnet de aller minste bitene nederst i boksene, så man måtte GRAVE mye for å finne like biter. Men det var jo litt morro å grave i så store bokser da.

trondheim, extra leker tiller: #1: F/I #2: 49,50.

Klossene til Pick a Brick kommer fra Lego i pappesker på ca 15 x 20 x 24 cm. Hvis noen er interessert kan jeg bestille disse direkte fra Lego til en pris av 480 NOK pr eske inkl. moms + evnt. frakt fra meg. Da har jeg beregnet et liten fortjeneste i prisen. I forhold til Bricklink blir dette ok pris for noen deler, men relativt dyrt for andre. Klosser på 2 x 4 blir typisk litt dyrt (avhengig av fraktkostnader fra andre kilder selvfølgelig) I forhold til å fylle opp poser i butikkene blir det billig. Leveringstid kan typisk være kort eller laaang eller noe i mellom. Det er veldig frustrerende å bestille fra Lego om dagen, lite av det som bestilles kan leveres innen rimlig tid.
Hvis det er noen som ikke liker at jeg pusher Lego på forumet her, så si i fra så skal jeg slutte. Embarassed
mvh

Helge wrote:
Klossene til Pick a Brick kommer fra Lego i pappesker på ca 15 x 20 x 24 cm. Hvis noen er interessert kan jeg bestille disse direkte fra Lego til en pris av 480 NOK pr eske inkl. moms + evnt. frakt fra meg.
hvilke brikker anskaffes? alle? ser for meg at man skal ha et realt prosjekt på gang om man kjøper så mange av én brikke, men det kan jo forekomme Smile kanskje dere byhoder har mer bruk for slikt til uniforme hus o.l... hvordan har det seg at du har muligheten til å kjøpe rett fra lego, forresten?
torerik wrote:
hvilke brikker anskaffes? alle? ser for meg at man skal ha et realt prosjekt på gang om man kjøper så mange av én brikke, men det kan jo forekomme Smile kanskje dere byhoder har mer bruk for slikt til uniforme hus o.l... hvordan har det seg at du har muligheten til å kjøpe rett fra lego, forresten?
Dette kan i teorien skaffes (men noen har jeg bestillt flere ganger uten at de har kunnet levere): BEARING ELEMENT 2X4 W.D. SNAP, MEDIUM STONE GREY BRICK 1X2, BRIGHT BLUE BRICK 1x4, MEDIUM STONE GREY BRICK 1X6 W/BOW, BRIGHT RED BRICK 1X6 W/BOW, BLACK BRICK 2X2, TRANSPARENT BLUE BRICK 2X2, TRANSPARENT GREEN BRICK 2X2, TRANSPARENT RED BRICK 2X4, BRIGHT BLUE BRICK 2X4, BRIGHT RED BRICK 2X4, BRIGHT YELLOW BRICK 2X4, MEDIUM STONE GREY BRICK 2X4, WHITE CORNER OUTSIDE 3X3/25°, BRIGHT RED DOOR 4X5, WHITE FRONT DOOR 4X5 RIGHT, BLACK GLASS 23, 75X28, 5X2, TRANSPARENT HUB Ø 17.6 X 14 MM, WHITE PLATE 1X4, BLACK PLATE 2X4, BRIGHT BLUE PLATE 2x6, WHITE PLATE 4X8, BLACK RIDGED TILE 2X2/45°, BRIGHT RED ROOF TILE 1X2/45°, BRIGHT RED ROOF TILE 2X2/45° INV., BRIGHT RED ROOF TILE 2X2/45°, BRIGHT RED SHUTTER 2X3, DARK GREEN SPRUCE TREE, DARK GREEN TRACTOR TYRE Ø30,4, BLACK TYRE Ø 24 MM, BLACK WINDOW FRAME 4X4, WHITE WINDSCREEN 2X4X2, TRANSPARENT LIGHT BLUE Jeg kan kjøpe direkte fra Lego fordi jeg har registrert meg som selvstendig nærignsdrivende med alt det medfører av fordeler og ulemper. Lego er for meg kun en ikke spesielt lønnsom bigeskjeft, men med såpas stor omsetning at jeg vil gjøre det i lovlige former. (hvilket ikke bedrer lønnsomheten...) mvh
Helge wrote:
Jeg kan kjøpe direkte fra Lego fordi jeg har registrert meg som selvstendig nærignsdrivende
vil det si at lego ikke krever mer enn at du er/har et registrert foretak for å bli kunde hos dem? hvordan stiller det seg ved kjøp av sett og andre produkter?