LEGOWorld 2011

LEGOWorld 2010 i københavn så veldig bra ut.
Noen som vet om det blir et LEGOWorld 2011, og eventuelt hvor og når dette vil finne sted?
Nettstedet har foreløpig ingen info om dette:
legoworld.dk/

LEGOWorld 2011
avholdes i Bella centeret i københavn som vanlig 17 til 20 februar.

Ja, jeg ser at Bella Centeret har notert en reservasjon 17.02.2011 - 20.02.2011.
bellacenter.dk/kalender/even … ntid/20467

Men jeg har ikke klart å få dette bekreftet av LEGO enda.

Det avholdes 17 til 20 februar :wink: helt sikkert.

ok. Takk for hjelpen.
Vet du også når den offisielle nettsiden blir oppdatert?
legoworld.dk/

Det vet jeg ikke men den vil nok være oppdatert i oktober utifra invitasjoner fra i fjor.

Eftersom det er mig, der står i spidsen for fanområdet, så kan jeg lige supplere med lidt fakta…

LEGO World 2011 bliver afholdt i Bella Center (København/Amager) fra 17 til 20 februar 2011. Med opstilling den 16/2.

Vi har fået et større budget end i 2010 og dermed vil 50 AFOLs kunne deltage.
Udstillere fra udlandet vil få kost og logi samt broafgift (Storebælt) dækket.

Tilmeldingsskemaer bliver sendt ud lige efter Skærbæk (senest primo oktober) med flere oplysninger og sidste tilmelding vil være sidst i november.

Udstillingsområdet bliver på 1500 m2, hvilket er lidt større end sidst.

Der bliver flere nye temaer - bl.a. GBC - og flere aktiviteter i fanområdet end tidligere.

Bemærk:
Eftersom der ikke er ubegrænset adgang til at udstille, så skal man betragte sin tilmelding som en form for ansøgning.

Svend Erik Saksun
LEGO World Fan Zone Manager

Sånn… da ligger den også i kalenderen :slight_smile: (klokkeslett fikser vi etterhvert som vi får konkrete info)

…og da er den offisielle påmeldingen igang, se vedlagt brev:

Pinligt - jeg har skrevet LEGO World 2010 i begyndelsen… Beklager meget. Håber mine norske venner kan tilgive mig!

:laughing:

Skal Brikkelauget delta med noe felles? Fristen går ut om litt over en måned.
Jeg har tilgang på en Mercedes Vito som vi kan fylle, bare jeg får plass til fire esker minifigs på vei tilbake :wink: Så vi skal nå hvertfall få fraktet det ned.

Med mindre noe har endret seg tror jeg den eneste felles-layouten blir den til Byggepladen, så må man gi beskjed nøyaktig med hva man kan bidra med, sånn at det blir mulig for dem å planlegge. Colonel - stemmer det?

Både og, Matija… Det fælles by- og toglayout vil udenlandske deltagere i teorien (og praksis selvfølgelig) godt kunne deltage i, hvis man har noget stort og spektakulært (i verdensklasse) at tilbyde. Så ser vi efterfølgende på om det kan passes ind i helheden. Men ellers er det rigtigt, at det primært er Byggepladens medlemmer, der bidrager med huse m.m. til by- og toglayoutet.

Så nordmænd - og andre sympatiske udlændinge - har primært mulighed for at få et individuelt display optaget, hvis det er af en sådan kvalitet at det kan begejstre og imponere de 54.000 besøgende!

Du har jo selv været med, Matija, så du kan helt sikkert rådgive Brikkelaugets medlemmer.

Ja, jeg kan absolutt anbefale alle som kan å bli med :slight_smile:

Sånn for å skremme alle fra å tro at de kan delta med noe? :laughing:

Litt kontrast til det Colonel skrev, men du snakker kanskje bare om å komme og se på? (småforvirret her) :confused:

Personlig har jeg nok neppe evner/kapasitet til å bidra med noe uansett, men jeg vurderer å ta turen for å se…

Du må da ikke ta alt som sies så seriøst og bokstavelig :slight_smile: Det var nok deltagelse jeg tenkte på, ikke det å bare komme og se på (selv om det også blir fint).

Hva?? Er ikke alt som skrives på internett sant?! :open_mouth:

Men som sagt så har jeg nok ikke evner/kapasitet til å ha noe klart til søknadsfristen i slutten av november som jeg ville kunnet bidra med. Jeg tror det er mer egnet for meg å ta turen for å se hvor lista ligger og la meg imponere av andres byggverk :wink: Jeg har aldri engang vært innom en LEGO-event av noe slag noe som helst sted :unamused: Jeg føler meg så liten i denne store verden av flinke byggere… (og jeg har null selvtillit :stuck_out_tongue: )

Jeg har heller ikke bidratt med noe på noen utstilling, verken med besøk eller egne kreasjoner, men du har da i det minste lagt ut bilder av en flott bensinstasjon. Stå på.

Og hva meg angår, mine kreasjoner er foreløpig bare i hodet. Kommer du ut derfra ser de straks mye verre ut… Nei, får nok holde meg til ferdige byggesett. Foreløpig ihvertfall.

De i Brikkelauget som vil være med, kunne jo gå sammen om en del av en slik stor felleslayout, men da hadde det vært fint å vite litt mer. Kan du si noe om størrelsen, dybden, bredden, osv.? Vil layouten være plassert mot en vegg, eller kan publikum gå rundt på alle kanter? Man må jo også evt bli enige om hvor veier og togskinner evt skal gå ut/inn av en slik modul.