LEGOWorld 2011

Jeg har ikke særlig å bidra med i verdensklasse … (og ikke skal jeg til Danmark med det første heller :wink: ) jeg har kun i byklasse. :laughing:

Heh, kjenner til den, mye som ser bra ut i hodet som bare ikke vil ut i brikkeform på noen fornuftig måte :stuck_out_tongue: Men jeg har ikke tenkt å gi meg av den grunn, jeg står på :wink: Øvelse gjør mester! (eller i hvertfall bedre enn før :sunglasses: )

Jeg holder (stadig) på med et togprosjekt som innebærer layout i flere etasjer. Mine skinner er plassert 4 knotter fra kanten på baseplatene, da får man akkurat plass til en kvart sving på en 48x48 plate. Det er 17 klosser mellom lagene. Dessuten passer dette med penser m.m. I tillegg er det mulig å lage tunneller der det er støtter til siden for skinnen (selv med Emerald Night som er det toget jeg har med størst bredde, samt at personvogenen som henger bak (forlenget med 8 knotter) går klar av hjørner o.l. ). Forøvrig tenker jeg å gjøre meg ferdig med Sandefjord Stasjon og noen detaljer fra Thamshavnsbanen (fra Trøndelag). Om jeg er ferdig til november? Sannsynligvis ikke. Skal forsøke å poste noen bilder så dere kan se hva jeg snakker om. Min ferdige layout vil trenge en vegg…
Bård

Problemet er, Thomas, at der kommer en hel masse tilbud ind, som vi så kigger på. Nogle falder ud, fordi de ikke har kvalitet eller stilen ikke passer (f.eks. vil Gotham City ikke passe ved siden af Københavns Rådhus). Andre kan få afslag, fordi de kun tilbyder ét hus (på en 32x32 baseplate) og forventer at få kost og logi betalt i 5 dage. Eller vi få så mange huse tilbudt, at vi ikke har plads til dem alle.

Så først når vi har besluttet os til hvad der skal med, kan vi begynde på layoutet. Men det bliver ikke placeret op ad en væg. Der bliver niveauforskelle - formentlig 3 niveauer - og nogle af togene kommer til at køre noget af strækningen under husene.

Et par enkelte modeller er allerede givet. Vi har bygget en 10 meter lang kopi af Storebæltsbroen. Den skal passes ind. Og i tilslutning til den har 3 af vore TFOLs fået til opgave at bygge et vand- og kystområde på 300 baseplates (som jeg fik LEGO Danmark til at sponsere).

Hej Baard
Det er akkurat hvad Byggepladen holder på med - næsten. Vi arbejder med 3 niveauer med 17 klodser immellem hver. Vi bruger dog udelukkende international standard til pladerne: 32 x 32 baseplate. Der bliver tunneller og toge med webcam og meget mere. Men det kommer ikke op ad en væg. Publikum skal kunne gå rundt om det hele.

Men Baard, du vil ikke være den eneste, der ikke er færdig 28. november. Jeg er heller ikke! Og det gælder også en del andre potentielle udstillere. Men hvis du har nogle billeder af det foreløbige resultat og en beskrivelse af det færdige projekt, så er det op til os arrangører at afgøre om vi vil tage chancen og sige ja tak til det tilbudte…

Når jeg prøver å bygge en idé, stoppes det av mangel av klosser … :unamused:

Om dere har en ide men ikke vet om dere har klosser til det, så anbefaler jeg sterkt å prøve LDD eller MLCad. Da kan dere bygge alt mulig, tilogmed med umulige farger. Er jo en måte å være kreativ med LEGO-klosser uten å bruke LEGO-klossene. Men det er klart det er jo mye morsommere å bygge IRB enn virtuelt.

Og mange ganger så driver jeg først å tenker ut en idé i hodet for så å teste ut litt konsepter med brikker, og etterpå tester ut andre alternativer virtuelt dersom jeg mangler brikker til formålet, eller for å finne ut hvor mye brikker jeg må kjøpe for å kunne bygge det jeg tenker på…
Men det er klart, med den korte fristen det er til påmelding til LW2011 så kan det jo bli litt problemer for enkelte å få realisert planene IRB i tide til utstillinga.

Uansett kan jeg bare anbefale alle å være med på dette. Jeg selv var jo med på LWN2008 og synes det var kjempemorro. Uheldigvis bor jeg langt unna alle disse store eventene så det blir dyrt å reise så ofte til dem. Men jeg håper på å kunne være med på en av disse store eventene en gang i fremtiden.

Påmeldingsskjemaet sendt! …så får vi se :slight_smile:
Flere som har gjort det eller har planer om å reise nedover og være der i hele perioden?

Vi planlegger å sende ned en delegasjon fra Sola. Ikke for å stille ut noe, men bare for å delta som vanlige publikummere og oppleve stemningen.

“Vi” - er det Jardar og Rune?
Lad mig vide hvilken dag(e)…

Reisefølget er ikke detaljplanlagt enda. Jeg antar vi blir 5-7 personer.
Vi kommer på lørdagen.

Ser ut som jeg har en mellomlanding i København i perioden LEGOWorld arrangeres…håper jeg får avklart 100% tidsnok til å kjøpe meg billett for å komme meg innom å titte :smiley:

Da har jeg bilett =) reiser nedover med båten på fredagen så har jeg lørdagen i køben.

Woho! Jeg skal også på LegoWorld!