Legoshop og PostNord

Jeg fikk 2 erstatnings ordre fra Lego i september 2019. Begge ordrene kom etterhvert fra PostNord etter mye om og men, så jeg sa ifra til lego og fikk da en adresse å sende de tilbake til UK. Men etter vi flyttet så glemte jeg det helt bort så jeg har dem stående her enda.
Syntes det er rart Lego ikke har etterlyst dem ettersom jeg skulle ha sendt dem inn i september.

Flere som har opplevd dette?

Jeg fikk beskjed om at de ikke ville ha dem tilbake. Så der tror jeg ikke du skal ha dårlig samvittighet :slight_smile:

Jeg tipper at de har fått et så godt tilbud på postforsendelser over hele Europa at de ser gjennom fingrene med at de så ofte må sende dobbelt opp til Norge.

Tja spørs kanskje på bestillingen har du bestilt MF eller tilsvarende store sett er de kanskje mer gira på å få igjen setta enn om du har kjøpt et city sett til 100kr :wink:
Virker jo også litt tilfeldig hvem som behandler saken og hva løsningen blir i de ulike tilfellene :confused:

Om alt går på skinner i resten av Europa får vi håpe det ikke blir så mye klager og dobbeltsendinger at de legger ned hele sjappa i Norge, men det skal vel en del til antar jeg :stuck_out_tongue:

Jeg bestilte en Bricklink ordre fra Tyskland og ba dem sende den til DHL Service Point på Storlien.

PostNord håndterte pakken fra den kom til Sverige og etter mye om og men og gjentatte “forsøk” på å finne utleveringsstedet sendte de pakken tilbake til PostNord sentralen i Järpen.
Coop Storlien er ikke akkurat så vanskelig å finne…

Dette gjelder 2 sett til litt over 3000kr hver så rart dem ikke etterlyser dem da :wink:

Ja det kan være, men er jo noen kroner i disse 2 settene. Litt over 3000kr hvert sett :wink:

Jeg venter for tiden på noen brickheadz jeg bestilte 1. februar og de er fortsatt ikke mottatt. Etter henv. til PostNord sier de at de er stoppet i “tollen” og at jeg må ta kontakt med avsender for å løse problemet… Har så sendt mail til kundeservice hos Lego og avventer svar fra dem.

HVER gang må JEG ta kontakt med PostNord og etterlyse/purre/oppgi navn og telefonnr før pakken blir sendt videre fra terminalen her i Bergen. De mumler noe om at det er mangler noe/et nummer på pakken/forsendelsen som angivelig liksom gjør at de ikke vet hvor den skal… Det MÅ jo være tull.
Uansett tar det som regel 3-4 uker før jeg mottar forsendelsen (fra Lego som er de eneste jeg bestiller fra som blir levert av PostNord).
Ber til høyere makter at de går tilbake til Posten snart.

Da jeg bestilte det nyeste kinasettet og årets modulhus betalte jeg 120 kr i Expressfrakt for å få dem innen rimelig tid (og for at PostNord ikke skulle kødde noe til, som feks å skade esken, noe de ofte gjør.) De ble mottatt dagen etter i helt perfekt stand :slight_smile:

Jeg sendte kopi av den opprinnelige kvitteringen fra Lego til PostNord. Det gjorde susen, men først etter utallige purringer på epost. Lego bare gav opp, men både kompenserte og refunderte. De mente forsendelsen var tapt, selv om sporingen ikke gav hold for den konklusjonen.

Ser ut som jeg er en av de få heldige som har utelukkende positive erfaringer med Postnord. Varene dukker opp regelmessig på døren eller i nærmeste servicepunkt avhengig av hva jeg har valgt. Har mange leveranser og ser ut til at mitt område i Oslo fungerer fint :smiley:

JA…

Vi som bor på landet i sør har jeg aldri hørt noe positivt om Post Nord noen gang…Komplett og mange andre leverandører har prøvd å brukt dem og det er alltid kaos med levering…

Hvem leverer på express nå ?

DHL er dem som leverer med ekspress. Fantastisk rask service.

JA, fantatastisk. En stund siden jeg testet nå, men om noen dager nå så får jeg oppleve det igjen :slight_smile:

Jeg holder til sørpå (Arendal), og her har jeg super service fra Postnord. Sikkert ingen ulempe at sjåføren som leverer til meg bor i samme boligfelt. :smiley:

Ikke Lego relatert, men nå syns jeg Postnord fortjener litt ros.
Trengte noen bremsedeler siden vogna har stått seg litt ihjæl i disse tider.
Bestilte fra en høgger i Møre og Romsdal i går morges, ble skeptisk nå de
skrev den ble sendt med Postnord, skulle bli hentet ca. kl. 15.
Det ble den og jaggu ligger den på min lokale Rema kl 10 i dag nær Drammen.
I natt har den altså vært på tur nedover og innom Oslo. I går kveld Ålesund.

Så det ser ut som de har fått opp effektiviteten.
Dette gikk latterlig fort. Kosta 220 i frakt, men det var det verdt.

PostNord har definitivt fått opp effektiviteten sin.
I dag var de nok litt i overkant effektiv vil jeg si…

Fikk melding kl 08:47 at en pakke var registrert mottatt hos dem og at den ville bli levert ut i morgen 2020-08-26. Stod ikke noe om klokkeslett når de forventet utlevering, men tidligere har de brukt å levere ut i området her på ettermiddag/kveld.
Men kl 10:05 fikk jeg en ny melding og der stod det at pakken var levert…

Når jeg kom hjem stod den foran inngangsdøren min.

Heldigvis bor jeg i ett område litt ut i “distriktet” (15-20 min kjøring fra sentrum) og det er lite tyveri i området.
Men har noen peil på hvordan avtalen til PostNord er? Har de virkelig lov til å bare sette igjen pakkene foran døra uten å få signert for mottak?

Dette var pakke 1 av 2. I følge sporingen ble den andre sendt 3 dager seinere fra Mechelen (BE) enn den jeg allerede har mottatt. Så er jo spent på hvordan den leveres…

Du skal vel godkjenne det. Men det er ingen signering, verken postnord eller posten for tiden pga korona.

De skal kun sette det utenfor hvis de har avtalt det med deg. Dette skal man kunne velge selv når man får beskjed om at pakken er klar for utkjøring.