Legoshop og PostNord

Hadde en dårlig opplevelse hvor 2 av 3 settene i en leveranse

Esken som var levert var tydelig preget, og en av settene var presset ned. Det som var verst var at det andre sette er brudd/åpnet i midten…

Noen som har opplevd noe lignende ?

Litt på sidelinjen, men håper du har meldt fra til LEGO og fått PN til å erstatte det som er ødelagt? :slight_smile:
LEGO setter stor pris på tilbakemeldinger slik at man kan danne seg et bilde og for kartlagt problemer :slight_smile:

Yes, takk for tips

Har brukt masse tid på dette. Blir kun dhl express så lenge de bruker postnord for meg

Har Lego begynt å sende med PostNord istedenfor Posten?

JA…i august…

Jeg har fått nye via DHL, men nå må jeg sende de ødelagte fra PostNord tilbake til Lego i UK…

PostNord må dumpe prisene masse siden mange velger de

facebook.com/groups/486744438393226/

Postnord har nettopp mistet en pakke fra LEGO til meg.
Først sendte de flere e-poster om at jeg må endre utleveringssted (betalingstjeneste) selv om de hadde både min hjemadresse og adresse til nærmeste utleveringssted.
Etter mye fram og tilbake med kundeservice, har jeg nå fått en mail hvor de sier de har mistet pakken, og at det ikke er stort og gjøre med det. Jeg må visstnok vente 60 dager før jeg kan klage.

Her er det bare å ringe LEGO kundeservice med én gang og be de om å irettesette Postnord. Alle som har problemer med Postnord bør klage til avsender, for man kommer ikke noen verdens sted med kundeservice hos den MØKKALEVERANDØREN!

Ja, det er kanskje like greit? Har en annen sak på gang med LEGO kundeservice allerede, de blir sikkert glade for å høre fra meg igjen :wink:
Jeg prøvde å få kontakt med kundeservice hos PostNord igår, men det var så klart helt umulig.

PostNord (litt høyere opp i systemet) skylder på at LEGO har gjort en feil på sendingen når de har laget EDI-lappen :slight_smile:
Så dette blir en morsom kamp.

Forhåpentligvis mellom LEGO og PN. Jeg håper jeg slipper å være med på denne kampen. Jeg gjetter på at LEGO rydder opp i dette rimelig kjapt!

Fikk levert most og vannskadet eske fra shop.lego levert av postnord.Kundeservice fra lego ordnet opp med en gang og sendte nytt sett med express, det ødelagte sette gikk i retur til uk.Oppfordrer alle med feil/mangler å gi tilbakemelding til Lego,eneste måten det kan bli bedre på er tilbakemeldinger

Venter spent nå, første ordre etter at PN tok over.

“I have a bad feeling about this…”

Jeg ringte LEGO kundeservice og sa at PostNord hadde mistet pakken min. Det var helt tydelig at de har fått endel henvendelser av denne typen. Hun trengte ikke noen form for bekreftelse fra PostNord, sendingsnummer eller noe.
Hun fant bare ordren min, og sendte avgårde en ny pakke med DHL ekspress. Det tok ca 15 timer fra den var sendt fra Tyskland til den ble levert hos meg. Heia DHL, U for PostNord.

Det som har skjedd er at LEGO UK har tatt i bruk et nytt firma, DNP(?), og de eier PostNord. Markedet i Norge er så lite at det er tvilsomt at de bytter bort fra DNP og dermed PostNord, men vi kan jo håpe på at de finner en bedre løsning for distribusjon i Norge likevel.

Min forrige bestilling hos LEGO var før sommeren og den kom frem til utleveringsstedet på eksakt samme dag som det jeg fikk melding om på forhånd at det var forventet leveringstidspunkt. Jeg hentet pakket og alt var vel… nei, det var ikke PostNord som stod for denne leveringen…

For 4 uker siden gjorde jeg en ny bestilling og så på Internet at flere har klaget over PostNord, så jeg var litt skeptisk til leveransen. Men jeg hadde ikke veldig hastverk med leveringen så det var ikke veldig krise.

Fra LEGO får man jo gratis frakt når man handler over en viss verdi. Tidligere med Posten/Bring så havnet pakken automatisk hos det nærmeste utleveringsstedet (post i butikk) dersom du ikke var hjemme på utleveringtidspunktet. Og man betalte heller ikke noe ekstra for dette.
Men nå må man betale ekstra for å kunne hente det på ett utleveringssted.
Jeg jobber jo på dagtid og har derfor ikke mulighet til å sitte å vente en hel dag på at pakken skal bli levert. Ikke mulig å få det levert til jobbadressen da jeg ikke er fast på kontoret, er jo rundt-omkring i hele byen å jobber og kan som oftest ikke planlegge at jeg er på en spesifikk adresse en hel dag… Så da MÅ jeg jo ha det på ett utleveringssted hvor jeg kan hente pakken etter arbeidsdagens slutt.

På siste forsendelse fikk jeg jo først en SMS om at pakken nå var underveis og planlagt ankommet 3.sep og at det ville bli levert på døra mellom kl 8-13. Fulgte jo anvisningen og valgte å betale 59,- for å levere på nærmeste utleveringssted. Så langt så greit…

  1. september fikk jeg to SMS’er. En som sa at pakken var underveis og at jeg kunne velge utleveringssted dersom jeg ønsket (selv om jeg allerede hadde gjort dette). Og en annen SMS om at jeg nå kunne hente pakken på utleveringsstedet. Var ett kolli-nummer med på den linken, samt en tekst om at jeg kunne endre utleveringssted om jeg ønsket… På dette tidspunktet lastet jeg også ned PostNord appen på mobiltelefonen, men den gav meg ikke noe mer info enn det jeg allerede hadde fått.

Var på utenbysreise den uka og fikk først kommet innom butikken på fredag 6.september. Men der kunne de ikke finne pakken. De hadde ikke mottatt denne. Når vi da sjekket sporingen så var utkjøringen kansellert 5.september! ?? Forsøkte å ringe PostNord på kvelden og fikk ikke noe klart svar der annet enn at de skulle sjekke saken og sende meg en SMS om nytt utleveringtidspunkt.

Tirsdag 10.september får jeg på nytt to SMS’er, begge med teksten om at pakken var klar for utlevering på butikken samt en tekst om jeg kunne endre utleveringssted om jeg ønsket og en link til sporingen på nett. Sjekket sporingen og den sa ikke annet enn at pakken var klar til henting på butikken. Ingen referansenummer eller noe…

Fikk ikke anledning til å dra på butikken før i dag 14.september. På butikken fant de ikke noe på det sporingsnummeret som var det eneste jeg hadde å gå ut ifra.
Etter mye styr (og veldig hjelpsomme butikk ansatte) så klarte de å finne frem til pakken manuelt da pakken var rimelig stor og utleveringsstedet ikke har ekstremt mange pakker i hyllene.
Der viste det seg at lappen på pakken som har en strek-kode på seg ikke lot seg scanne inn med scanneren de hadde. Det var heller ikke mulig å legge inn nummeret som står under denne strek koden manuelt da systemet bare kom opp med beskjed om at det var en ugyldig kode. Både strekkoden og bokstav/tallkoden under var uvanlig lang.
De ringte PostNord support og de leste opp koden over telefon og selv de klarte ikke å få det lagt inn i systemet. De på support reagerte også på lengden på den koden… med andre ord, de har ikke orden på sitt eget frakt-system… :slight_smile:

Men jeg fikk likevel etter litt trippel sjekking av id og navn levert ut pakken.

Pakken bærer preg over å ha reist mye og blitt behandlet av mange personer underveis (litt krøllete og bulkede hjørner). Og det er ett lite hull i ett av hjørnene i den ytre pappesken. Men ingen av eskene inni er skadet på noe vis.

Har også sendt en klage til LEGO om dette og spørsmål om jeg i fremtiden kan få velge speditør og at jeg gjerne vil betale for å kunne bruke en annen leverandør om mulig.

Så til advarsel til andre på forumet: beregn mye tid (og mulige forviklinger) om ting blir sendt med PostNord…

Jeg kan ikke huske å ha opplevd at PostNord spurte meg om hentested eller foreslo hjemlevering.

Det har stått at varene kan hentes i resepsjonen, Alfaset, 3. industrivei 25
0668 Oslo

Akkurat det synes jeg vitner om latskap fra PostNords side, men det gir dem i det minste mindre mulighet til å ødelegge pakkene.

Det frister jo ikke akkurat å bestille større sett hos S@H når Postnord bedriver sånn kundebehandling…

Liten oppdatering:
Bestilte den nye Technic 4x4 bilen men valgte Express levering. Kostet jo litt mere. Men kom med DHL ett par dager seinere.
De leverte på døra rett rundt 18-tiden. Sjåføren ringte på dagen pakken ankom til byen og lurte på når jeg eventuelt var hjemme på adressen. Budbilen kom på avtalt tidspunkt og leverte direkte uten noe fuss. Ringeklokken min var defekt, men han ringte på telefonen når han stod utenfor døren siden jeg ikke kom når han ringte på dørklokken. De hadde også mulighet til å vente med levering til en annen dag som passet bedre uten ekstra kost. Forstod på sjåføren at de kunne levere så sendt som 21-tiden, men han sa også at det kunne variere med hvor i landet man var og hvor langt ut i distriktet man bodde. Budbilen som kom var ikke fra DHL selv, men ett selskap de har leid inn til hjelp med levering.

Blir nok å bruke express levering heretter…

Kan jo bare legge til det alle allerede vet: PostNord er fullstendig udugelige, på absolutt alt de gjør. Det har all min erfaring med selskapet vist tidligere, og jeg har selvfølgelig bare fått alt bekreftet ved å bestille et sett fra LEGO som skulle være en gave 1. desember. Bestillingen ble gjort 9. november, og her er sporingsinformasjonen fra DPD, som overlater ansvaret til PostNord når pakken kommer til Norge:

13.11.2019 10:42 DPD data centre Order information has been transmitted to DPD.
13.11.2019 22:00 Mechelen (BE) In transit.
14.11.2019 07:39 Oirschot (NL) In transit.
15.11.2019 17:06 Oslo (NO) In transit.
15.11.2019 17:22 Oslo (NO) Parcel undergoing customs clearance.
19.11.2019 07:44 Oslo (NO) In transit.
19.11.2019 08:49 Oslo (NO) Parcel undergoing customs clearance.
22.11.2019 10:24 Oslo (NO) In transit.
22.11.2019 10:35 Oslo (NO) Parcel undergoing customs clearance.

Legg spesielt merke til den artige transportløsningen hvor pakken tydeligvis har blitt lagt på en bil som tar en liten runde på 10-60 minutter i Oslo før den returnerer til tollkontoret. Fint med sightseeing, da. Så i halv ti-tida i går ringte jeg til LEGOs kundeservice og sa at jeg har jo i utgangspunktet hatt god tid til 1. desember, men nå begynner det å haste. Den stakkars damen hos kundeservice sa at ja, jeg ser at denne pakken har hatt seg noen rundturer i systemet, og det er jo ikke godt å vite hva som skjer med den. Så for at du skal ha pakken til 1. desember, så sender vi deg en ny, gratis, med DHL Express… og etter samtalen fikk jeg raskt en melding fra DHL om at pakken er på vei, ble hentet i går, og er antatt levert på døra i løpet av dagen i dag. PostNord ute av ligningen, problem solved.

Kan jeg hjelpe deg med noe annet i dag? sa damen. Nei, sa jeg, men det må jo være fryktelig slitsomt for dere å forholde dere til dette igjen og igjen og igjen? For det er ikke bare jeg som har møtt på dette problemet. Og da fortalte hun at de er to stykker som sitter på kundeservice for Norge, og de bruker bortimot all sin tid for øyeblikket på klager på PostNord. Og jeg kunne være helt sikker på at de rapporterer hver eneste melding videre i systemet, for det er ingenting de heller vil enn å vende tilbake til Posten, som det var langt mindre problemer med. Saken er jo imidlertid, som Maybelline nevnte tidligere, at DPD og PostNord henger sammen, så det er lite trolig med en endring der - for hvis DPD fungerer supert for LEGO i resten av Europa er det lett for dem å se gjennom fingrene med at de må bruke tid og penger på å fikse en del saker i Norge…

Så da er vel alt i orden? Joda. Jeg la på klokka 09:41. Og litt senere sjekket jeg sporingen på den første pakken… og kan ikke la være å tenke at det sitter en liten gnom et eller annet sted hos PostNord som har som eneste oppgave å se hvor langt han kan tøye folks tålmodighet. Her er siste status:

26.11.2019 10:57 Oslo (NO) In transit.
27.11.2019 05:51 Bergen (NO) At parcel delivery centre.

Så får vi se da, om jeg får to pakker i stedet for én. Mye tyder vel på det.

Mye trøbbel med disse ja :frowning:
Jeg har prøvd å finne ut hva som mangler på pakken men de andre i PostNord vil ikke fortelle det til Kundservice :frowning:

Min pakke ble tydlig bestilt samtidig som din L@go, men PostNord endte opp med å sende den med VIP bud til meg i går :stuck_out_tongue:
Jeg takka forøvrig nei til dobbel pakke fra LEGO med levering via DHL, for jeg hadde ikke hjerte til å få ekstra ordre fra de.

Legg merke til om det er 2 pakkelapper klistra oppå hverandre på den pakka du får fra PostNord når den kommer.
Lurer på om det kanskje er der problemet sitter, at LEGO klistrer på sin pakkelapp også blir den levert til DPD som setter på en ny pakkelapp, og da sikkert ikke legger inn all infoen de skulle hatt der.
Lappene mine hadde forskjellig sporingsnummer.