Legonyheter 2018

Det gjør den - men det er en skurk i den husrekken allerede, nemlig Palace Cinema, som kræsjer omtrent like mye. Har hele tiden vært det settet jeg har likt aller minst, og det vil det nok fortsette å være.

Og så dukket for øvrig både rallybilen og Mack-lastebilen opp i dag - jeg trodde det var 2. halvår, men de kommer allerede over nyttår :slight_smile: sammen med en hovercraft og en brannbil.

Bilder fra Brickset via Brick Fever.

Hvis det blir slik som på de bildene jeg har sett… da skal det nok kjøpes mer enn 1 og bli bygget om til cafe80 fra BttF.

Jeg er helt enig, selv om skurk er å dra det litt langt :laughing:
Det passer nok ganske bra sammen med PC (og DO), men ikke så godt med resten…
Sist gang jeg falt pladask var PR, de etter det har jeg trengt litt lengre tid på å bli imponert over, dog hjelper det alltid å bygge de for å få god følelsen :wink:

Jeg har ikke kjøpt et eneste Technic sett (til meg selv) siden jeg kom ut av the dark ages. Men den Mack trucken kan muligens bryte den trenden om ikke prisen er hinsides. Jeg er ikke engang spesielt interessert i bil…

Der dukket det opp en haug med nye sett via Brothers Brick - og da er den hule trestammen ute av sekken:

…og en annen morsom greie, som vi fikk se i Utrecht, men som jeg ikke husket i farten, var denne:

Mer om nye sett (Star Wars, Friends, Disney, City og noe som kalles “60th Anniversary - Building Bigger Thinking”) finnes hos Brickset.

Hæ, kommer det veps magisk festet til bikuben? :laughing: :laughing: :laughing:

Berg og dalbane-skinner i LBG \o/
Det bare måååå jo komme et skikkelig berg og dalbvane-sett i løpet av 2018, glær mæ!

Det lukter monorail… :smiley:

Det hadde vært knall med berg og dalbane i lbg og monorail også

Jeg så nye LEGO CITY Politi serien 2018. Jeg likte ikke den hele tatt. Jeg likte nye Politi serien 2017 stenden for som kommer ut i 2018. Jeg skjønner ikke tema nye LEGO CITY Politi serien 2018.Da har jeg spart disse pengene.

Lego ship in a bottle (21313)

[attachment=0]siab.PNG[/attachment]

Nytt sett fra lego ideas.

https://shop.lego.com/en-NO/Ship-in-a-Bottle-21313

Ikke fullt så kult skip som den originale fra ideas men synes det var et stilig sett likevel.

https://ideas.lego.com/projects/eca1b08b-1b29-46a6-97a1-9b2580e1dce2

Noen som vet om det er mulig å få tegningene til “originalen”? Hadde vært morsomt å ha de ved siden av hverandre.

På det flaske-skipet, hvor mange her kommer til å bygge flasken først og så bygge opp skipet inne i flaska? :slight_smile:

Det mangler hull gjennom halsen, så det blir litt trøblete. Med mindre du bygger fra bunnen, eller noe lignende.

Jeg vet ikke om dere, men min kommer ikke til å stilles ut med et seilskip :stuck_out_tongue:

Det slo meg som et sett man kanskje må ha fler av og bytte ut innholdet i. En serie med romskip, f.eks. :mrgreen:

Lego har tatt ideen som er veldig god, men redusert flasken i størrelse og dermed fjernet muligheten for det flotte skipet som ble bygget i forslaget. Dersom man ser litt nøyere på skipet i forslaget inneholder dette imidlertid flere “ulovlige” byggeteknikker, en del avkappede bars som kanoner mm. Det er utallige fans som har reagert på det ferdige settet fordi det er så endret fra forslaget og skriver til dels hatefulle ytringer på nett. Dette hjelper jo ingenting, kfr reglene til Ideas plattformen. Man kan jo reagere på hva som helst. Jeg bygget akkurat Old Fishing Store. Skiltet over inngangen er oppkalt etter sønnen til Lego sin designer av settet, ikke Afol’en som hadde ideen. Dette kan man jo kritisere opp og ned i mente, men det er ingen tvil om at settene som postes på Ideas endres drastisk fra ide til ferdig sett, se forskjellen på Old Fishing store f.eks:
shop.lego.com/en-GB/Old-Fishing-Store-21310
ideas.lego.com/projects/2582282 … 66d064677c

Hvorfor ikke hylle en god ide, evt. kopiere originalen om man ønsker det, eller kjøpe settet, se hvordan det arter seg på hylla/i samlingen og i tilfellet med “Ship in a bottle” bytte ut skipet med noe annet eller bygge sitt eget skip som ikke trenger å ta samme hensyn til byggeteknikk som Lego selv.

Old fishing Store synes jeg de gjorde en bra jobb med.

Var mye mer skuffet over Caterham. Det var et sett jeg var klar for å kjøpe, men så måtte de ha den gul… Som om jeg ikke har nok gule brikker.

Flasken synes jeg ble veldig mye bedre, men skipet kunne de godt ha lagt ned litt mer jobb med. Blir nok å kjøpe det, men bytter kanskje ut skipet. Evt gjør flasken større og bygger originalskipet. Jeg er enig i kritikken mtp at utfordringen med å bygge skipet skulle vært mandelen i grøten. Slik de har valgt å lage det er utstillingsfaktoren større enn byggeopplevelsen i mine øyne. Så spørs det om jeg klarer å la det stå uten å “låne” deler til andre prosjekter.

Flaska og og spesielt stativet under synes jeg Lego har gjort en god jobb med å forbedre. Skipet er derimot veldig mye dårligere. Men som Sir Stig sier, man kan jo alltids forbedre det selv :wink: Kommer garantert til å kjøpe det.

Kjeme det noko Lego sett nå i forbindele med OL 2018?