Legonyheter 2018

Heisann!

Nå er det jo allerede en hel masse 2018-sett som er offentlige og offisielle, jamfør for eksempel Bricksets videreformidling av diverse City-, Creator- og Technicsett i dag. Men jeg var en tur på LEGO World i Utrecht, Nederland forrige helg, og der fikk vi en presentasjon av deler av andre halvår neste år! Vi fikk ikke ta bilder - men det var ingen som sa at vi ikke kunne si hva vi så. Så her kommer en liten lekkasje av det lille jeg husker (det vi fikk se var vel først og fremst Friends, City og Technic).

Friends: Husker ikke så mye, dessverre. Selve presentasjonen var dessuten på nederlandsk, så språklig sett hang jeg bare middels godt med - men vi fikk i alle fall se et nytt “klubbhus” med flere etasjer. Og så fikk vi se prototypen av et sett med de nye berg- og dalbane-delene - det må jeg innrømme at jeg ikke fikk med meg. Synd og skam.

City: En ting mange kommer til å reagere positivt på… er TOG! To nye tog, et godstog og et passasjertog. Ingen av dem ser akkurat ut som noe vi har fått før, men det er jo grenser for hvor kreativ man kan være på det området. Så kommer det et nytt kostyme som en minifig kan ha på seg - en hul trestamme! Og så… kanskje den største nyheten, i et av gruve-settene: En minifig-skala mammut! Ikke brick-built, men en ny mold. Så sannsynligvis får vi vel en elefant også i nær fremtid, det er jo bare å gjøre den grå i stedet for dark orange - som jeg tror den var.

Technic: Hvor mye av dette som er nytt, vet jeg ikke. Men vi fikk se prototypen av en ny rallybil, som jeg husker som hovedsakelig hvit, men med røde og blå deler, og så kommer det en ny kran, som markedsføres som “the largest Technic crane ever”. I tillegg får vi sett laget i samarbeid med henholdsvis Volvo og Mack - jeg tipper en ny anleggsmaskin fra Volvo og en lastebil/trailer fra Mack - og en Bugatti Chiron! Trolig i Porsche 911-størrelse. Spørs om ikke den finner veien inn i hylla etter hvert…

Det er det jeg husker sånn i farta - men det kan jo dukke opp mer (jeg hadde ikke drukket, altså, men jeg slet med ettervirkningene av å ha speed-bygget Old Fishing Store på golvet. Det får konsekvenser for rygg, nakke og lår).

Are

Jo, en ting til: Det kommer et nytt Duplo-tog, som kan styres fra en app! Det er jo ny teknologi fra LEGOs side, så det er vel ikke voldsomt overraskende om det er noe de utvikler videre til å gjelde de andre togene også.

Ny minifigskala mammut mold, IKKE TULL.
Både håper og ikke håper den blir bra…, kan ikke bare ha en mammut… :blush:

Takk for uventet info :smiley:

Ikke drukket, men hva med andre andre ting som er vanlig i Nederland :laughing: Noen ser rosa elefanter andre ser dark orange mammuter :open_mouth:

Høres jo helt vilt ut, men det kommer jo en spekkhogger i et city sett til sommeren… Mulig det er mammut i neste års jurassic park sett også da? Kanskje en Bantha til star wars er nært forestående også, de er jo rimelig like en mammut om du bytter ut hode…

Hvor lett er det å gjøre om mammuten til elefant? Om hårene bare er printa på, bør det ikke være så vanskelig som du nevner. Mer interessert i en oppdatert elefant mold enn en mammut, dog kommer ingen av de til å bli billige å skaffe en flokk av :confused:

Takk l@go :slight_smile:

Det kan jeg ikke svare på - vi fikk et glimt av den på et statisk bilde av katalogen i en presentasjonsvideo… men det gikk et hørbart gisp gjennom rommet da det skjedde :slight_smile:

Det så ut som den var i ferd med å bli hakket ut av isen inne i en gruve, så det er vel det som er historien, tenker jeg.

(Den eneste uvanlige substansen jeg hadde innabords, var cola med sukker…)

Ok, takk for svar :slight_smile:

Antar den er i et limited sett, siden det ikke har lekka noe annen info om den enda… Blir spennende å se åssen den ser ut :smiley:

Andre halvår :slight_smile: tror ikke det har lekket noe derfra ennå.

Åja det gir mer mening, tipper det er et Arctic sett (ikke vinterens gruve sett)… Hørt rykter om at arctic skal returnere til sommeren og bla inneholde en spekkhogger mould, da er de tydeligvis i isøde for å finne mammutbiff denne gangen :stuck_out_tongue:

Hvis 200 er tilstrekkelig får du bestille fra Bricks & Pieces.
Hvis 200 er for lite får du føre den opp på ønskeliste for Lugbulk 2019 …

Du kan ikke ha bare en mammut, da vil de dø ut…

Det går helt fint, så lenge du har en papput og!

Det er jo en av aktivitetene i Lego House å “redde” mammuter fra isen. Mammutene er riktignok animerte, men bilene man styrer er ekte Lego.

(Det var forøvrig skikkelig gøy…)

Gleder meg veldig til den nye technic bugatti Chrion:-)
Det finnes jo allerede en liten modell så denne nye blir stor, ala Porsche i fjor.

Hører rykter om relansering av Cafe Corner og Green Grocer. Krysser fingrene

Rykter? Eller ønsketenkning? Tror mest på det siste.

Håper ikke det er tilfelle og høres mest ut som ønsketenkning ja :sunglasses:
For hvert gammelt sett som relanseres går vi glipp av et nytt :unamused:

MF var grei der hadde de gjort en skikkelig innsats med å oppgradere settet. Taj mahal er jo nøyaktig likt, det kunne de laga bedre med dagens brikker om de hadde giddi. Trøsten får være at designerne ikke kasta bort noe tid på det :laughing:

Neste års modul bygning har lekka! Satt langt inne i år :open_mouth:
Er en amerikansk diner med treningsstudio i andre etasje og muligens en leilighet eller musikk studio i tredje…

NB tør ikke poste bilde tilfelle de bryter noen regler, ligger bla på Eurobricks enda…

Synes bygget minner meg litt om ett av stedene I Tilbake til fremtiden.
Cafe’en Marty snubler innom da han ankommer 1955 og senere 2015.
I hvert fall nedre del av bygget.

Regner med at det ender opp her hjemme uansett men, synes stilen bryter en del med resten av husene.