Legonyheter 2018

Tviler sterkt. Vinter-OL er ikke stort nok…

Noen her som er på Lego world?!

Noe å se til Harry Potter og eller fantastic beast sett?! :stuck_out_tongue:

Der dukka det første HP settet opp og jeg må si det ser veldig lovende ut med tanke på fortsettelsen :smiley:

Total stillhet fra de ansatte i Lego på hva som kommer, også på Legoworld. Snakket med Hasan som presenterer Lego Ideas, og jeg fikk ingenting ut av ham om unikitty eller Harry Potter. De er tydelig opplært til pokerfjes! :smiley:

Harry Potter the great hall ble jo pressentert nylig. Kan det være der figurene kommer inn. Skal vist komme ny serie med sett.

Ja kommer 3 (eller 4) HP sett, 3 FB sett, en CMS på 22 figs og en enorm D2C Hogwarts til 500$ (+ noen brickheads for de som liker det), det ligger an til å bli et fantastisk Lego år :smiley:

Etter ryktene skal HP settene kunne kobles sammen til et mega sett :open_mouth:

Harry Potter CMF er visstnok utsatt, og kommer nok ikke i år alikevel.:frowning: Blir nok Unikitty CMF som kommer i høst istedet.

Hvor har du lest ryktene om Hogwarts til 500 dollar? Snakker vi større enn Ninjago City?

Bla på Eurobricks! Det bør feie det av banen ja med den prisen, itillegg virer det veldig sannsynlig at great hall kan kobles på Hogwarts settet for å gjøre det enda større :open_mouth: Er ikke sikkert det stopper der heller, vil tippe mulighetene er til stede for at fremtidige sett også blir laget så de kan kobles sammen (lignende modular buildings)…

Har ikke gleda meg så mye til en serie med Lego sett på flere år :nerd:

Er det noen her som vet når Jurassic World settene kommer.
Det står April, så da bør vel noen her som driver butikk forhåpentligvis vite noe mer spesifikt?

Mandag 16. april ifg kilder på Brickset.com

Bestillingswebben til LEGO sier 20. april. Jeg troooor datoen jeg (SmallBricks) får opp er lik for alle butikker, men mulig den kommer noe tidligere på enkelte marked/butikker.

Så tilfeldigvis at de hadde et par av de nye Star Wars settene i hylla hos lokale Coop, Yoda’s Hut og Han Solo Landspeeder.

Forøvrig så er Han Solo settene nå ute på S@H, og Kessel Run Millenium Falcon koster kr 1999,- :open_mouth:

3 nye Harry Potter sett er offentlighjort! + at det er en del løse figurer som har lekka :wink:
Dette ser ut til å bli en av tidenes beste Lego comback :open_mouth:

I dag kl 1200 ble det her på Billund AirPort lansert et nytt sett fra flyplassen med sett nr: 40199.

Settet ligner mye på det forrige, men har fått med seg den nye utvidelsen av terminalen.
Prisen er DKK 399,- pr stk for opp til 3 sett og deretter kr 899,- pr sett.

[attachment=0]IMG_6047.JPG[/attachment]

Har du vært på samme inside tour som Jacopyright, eller er det tilfeldig at du er i “Legobyen” nå?

Nå oppdatert med bilde (se over) og fortsatt ikke på Bricklink

Har du noe Harry Potter/Fantastic beast nytt å dele etter turen i Danmark denne uka :wink:
Fikk du intervjuet noen av designerne for den serien evt sett noen av de tinga som ikke er frigitt enda?

Hei!

Nei, de var ikke blant designerne jeg fikk intervjue. Jeg pratet med Minifigures, Brickheadz, Friends, Ideas, Unikitty og Architecture - og de intervjuene dukker opp hos New Elementary i løpet av de neste ukene :slight_smile:

Takk for svar! Skal lese de uansett alltid interessant å få litt inside info fra designerne :wink:

Forøvrig har 75952 - Newt Scamander’s Suitcase lekka nå! Litt av noen sett de har fått pusla sammen i de to seriene :open_mouth:

catalogs.lego.com/BrandCatalog/2 … l/?page=98