Legonyheter 2016

Slippes 1. april (fiffig dato…) i USA iflg. denne Brothers Brick-artikkelen.
Vet ikke om det blir samme dato i Europa.

I artikkelen ser du også det ekstra middelalderbrettet som følger med:

Hva vil Maze’en koste da?

I følge artikkelen hos Brothers Brick (lenket til 2 poster ovenfor denne) så vil settet koste $69.99 i USA.
Etter min erfaring får du da rett pris hvis du ganger med 10, så dvs. 699 NOK (sannsynligvis).

Nytt 3-i-1 Creator-sett kommer til høsten; 31052 Vacation Getaways (BS).
Veldig varierte modeller her, hovedmodellen er campingbil, mens alternativene er et feriehus og en stor båt! :smiley:


[size=85](kilde: Brickset)[/size]

Les mer og se flere bilder hos Brick Toy News.
Tilgjengelig fra august (iflg. artikkelen).

Og da var resultatene fra siste runde med LEGO Ideas-vurdering klare på ideas.lego.com/blogs/1-blog/post/60 (eller bare se vidoen nedenfor)
[youtube]vdf_gFimdn8[/youtube]

Veldig fornøyd med at Caterhamen til Carl Greatrix kom gjennom. Ikke spesielt overrasket, ettersom a) jeg vet de vurderte den seriøst veldig tidlig og b) Carl jobber hos TT Games som modelldesigner for LEGO-spillene, så det var jo en logisk link der. Men gøy at det blir et sett, han har lagt ned enormt mye arbeid i å forandre bilen fra veldig ‘custom’ som den var i starten, til slik den ble til slutt, praktisk talt 100% “lovlig” LEGO. Vel fortjent! (Og så kan man jo aldri få nok av biler…)

Veldig kult med Caterham! Jeg var redd den ville bli sett på som i konkurranse med Creator Expert bilene og ikke godkjent. Utrolig flott modell, selv om jeg ikke kjenner bilen eller er spesielt interessert i biler så var dette et sett jeg fikk umiddelbart lyst på når jeg så det på Ideas.

Jeg gleder meg til Adventure Time figurene! De ser utrolig kule ut, og veldig varierte i både farge og brikker. Spennende! Adventure Time er kjempe morsomt, så jeg skal definitivt ha dette settet på hyllen :slight_smile:

Var en liten tur innom BR på Oslo City i kveld og oppdaget følgende sett i hyllene:

75822 Angry Birds - Piggy Plane Attack kr 279,90
75823 Angry Birds - Bird Islands Egg Heist kr 449,-
75824 Angry Birds - Pig City Tearddown kr 549,90
75826 Angry Birds - King Pig`s Castle kr 949,-

…hvis noen skulle være interessert :laughing: :laughing: :laughing:

Settene ligger ikke ute på shop.lego.com ennå.

Når man er veldig glad i LEGO og en rimelig stor fan av Liverpool så skulle dette settet være midt i blinken http://www.liverpoolecho.co.uk/news/liverpool-news/lfcs-istanbul-homecoming-bus-recreated-11131141. Men når prisen er på £90 så tror jeg faktisk at jeg står over. Det blir i meste laget :slight_smile:

shop.lego.com/en-NO/Maze-21305

Da var den sluppet. Blir nok en slik på meg neste gang!

Da har LEGO vist fram, i detalj, årets Technic-flaggskip:
[youtube]L5wy0YhCuuA[/youtube]

Digger skiftemekanismen!

LEGO sommer nyhetene kommer 27.mai 2016.Jeg fik vite det av LEGO NORGE.

Dæven, her ble det vannskade i gulvet etter mannens sikling! For en bil!!

Noen som vet når den kommer ut og pris?

Lego skriver i kommentarene på videoen at den kommer til å koste 250 euro, så da blir det vel et 2499 kr sett :slight_smile: uteolig kult og gjennomført, men er nok ikke for meg :slight_smile:

Blir nok litt dyrere - 2599 DKK iflg brickset, så da ligger vi vel på 2999,- i Norge. Eller over 3000,- med tanke på den utrolig dårlige kronekursen.

Tipper 2999 NOK. Skal definitivt kjøpes :smiley: Lanseres 1. juni på S@H. Ingen VIP preorder.

Hvor mange er spørsmålet…fornuften sier bare 1
Men hjerte sier minst 2

Jeg har en følelse av at det sitter en i Bergen også som kommer til å sikle på mye mer enn ett eksemplar :smiley: eller hva, Skriblez…?

Tja, får se hvordan det går når jeg får kjøpt opp alt av det nye. Blir et dyrt Technic år!