Legonyheter 2016

Jeg har hørt at det kommer ny Brannstasjon fra LEGO CITY neste år 2016.

Tja. Kan vel være noen er interessert i denne?

http://brickset.com/article/17356/75827-ghostbusters-firehouse-headquarters-officially-revealed

Interessert, ja. Men etter hva jeg har sett om prisen, så blir den alt for dyr. Type 4000,- pluss/minus.

Personlig forstår jeg ikke “altfor dyr”-kommentarene - spesielt så lenge ingen ennå har sett hvordan den ser ut inni. At den koster så mye betyr bare at den inneholder mange klosser og har flust av detaljer. På hvilken måte er det ikke bra?

Ikke bra, som i at det blir alt for stort innhogg i LEGO budsjettet så tidlig på året:)
Den pluss Brick Bank…da blir det i beste fall kald havregrøt til middag ën stund…
Stusser forøvrig litt på fargevalget - hadde sett bedre ut, og nærmere originalen med dark orange enn rødt på veggene.

Det er lov å lage en MOD av den i dark orange :wink:

Denne havner nok i hus ja!.
Så lenge høy pris = masse brikker så er jeg godt fornøyd. Hadde vi kunnet plukket den opp i Billund på jubileumsturen så hadde det vært enda bedre. :smiley:

Har nå veeeeldig lyst på den der. Med Ecto-1 i hus og Ghostbusters på nesten lik linje som Tilbake til fremtiden så håper jeg at jeg får kjøpt den. :smiley:

Det hadde det! Men det kan vi ikke. Den er ikke i salg før i januar.

Ser jeg har bomma litt på sannsynlig pris.
Blir nok i overkant av 3000 norske ut ifra pressemeldingen:

Fremdeles dyr, men jeg sier ikke at den kanskje ikke ender opp i en pakke fra Danmark etterhvert her og.
4634 brikker putter den vel inn på rundt 3.plass i settstørrelse.

En fantastisk “nyhet”, har hengt på BS siden 15-tiden i dag da de første bildene kom og håpet på fler uten hell så langt. Helt supert dette settet men stusser likevel på hvorfor de legger SÅ mye i interiøret…, er jo mer for display enn play. Og klistremerker…grin Kunne ønske Lego fikk tilbake et oppdatert “Light&Sound”-system for lyd og spesielt lys.
-Det hadde passet spesielt godt her.

Bestilles uansett dag 1 sammen med i allefall en Brick Bank eller to.

Bare må ha… Må bare ha… Må bare… Må… Ouch… 3 lapper… Lego spøker? :slight_smile:

Har sittet på gjerdet når det gjelder Ecto-1 men nå må jeg ha den for å parkere i garasjen.

Nice =)

Prisen blir 3499,-
S@H

Det huset må jeg jo bare ha men det blir ikke mye Technic på en liten stund når det har kommet i hus!

Noen som vet noe om når resultatet for neste pulje Ideas sett kommer? Jeg går å drømmer om den dinosauren som er oppe til vurdering når!!

Den der klarer jeg meg uten. Selv om jeg ser det er interessant uten - Ghostbustershuset, altså. Ser på minifig at det er fra film 2, men det kan man jo bare velge bort ved å droppe det rosa slimet.

Vil også heller ha en dinosaur!

Ai ai ai!

Yay!
-fordi Ghostbusters HQ har jeg hatt enormt lyst på helt siden jeg så LEGO Ideas-prosjektet for en stund tilbake. Nå ble jo ikke den utgaven sendt videre til produksjon, men LEGO har tydeligvis -uavhengig av Ideas-prosjektet (?)- jobbet med sin egen versjon etter at Ecto-1 ble lansert. :slight_smile:

Oh noes!
-fordi nå tror jeg jommen at jeg må vurdere å begrense meg litt mer på handlinga under jubileumsturen slik at jeg kan sette av litt kronasjer til GB HQ rett over jul (man kan jo håpe at det blir VIP-forhåndsbestilling på den i midten av desember også)

Men alt i alt en veldig god nyhet! :slight_smile:


[size=85](kilde: deviantart)[/size]

Blir nok ingen dinosaur, ingenting anna heller for den del:

LEGO Ideas Review Results

INGENTING? Wow…skuffet. Det var riktig nok bare dinosauren jeg gledet meg til, men jeg trodde den var en sure thing jeg… damn…