Legonyheter 2016

Da har LEGO lagt ut flere bilder av Ghostbusters’ Firehouse Headquarters (75827), og her er det endelig bilder fra innsiden av brannstasjonen. :slight_smile:

Se alle bildene i galleriet på LEGOs Facebook-sider eller på Brickset.

Kjenner at dette settet hadde gjort GB-opplevelsen komplett sammen med Ecto-1, men det sitter et stykke inne å punge ut 3499,- (S@H) for dette settet, gitt… :confused:

Gleder meg allerede! :smiley: Synes noen av figurene her er utrolig flotte, spesielt Dana og Louis. Bare synd det sannsynligvis ikke blir noen VIP preorder så settet er på plass til jula.

Hadde vært moro om TLG tok skikkelig sats og laget et “dobbelt” modulhus med 4000+ brikker også, men det er vel for mye å håpe på.

Kontoen gleder seg vel noe mindre dog, jubileumsshopping + Ghostbusters + Brick bank. :open_mouth:

Er bilen ennå i butikkene?? (ikke outland da den koster 799,- :frowning: )

Du får den jo her:
shop.lego.com/en-NO/Ghostbusters-Ecto-1-21108

Fri frakt ved kjøp 500+ så sleng på et nøkkelknipe e.l.

En mulig forklaring er at rettighetseierne har hatt en ny film i tankene allerede når henvendelsen fra LEGO kom, og derfor sagt nei til Ghostbusters HQ, fordi de ønsket at det skulle komme et Ghostbusters-sett nærmere premiæren på den nye filmen.

Lego City Prison Island (60130) annonsert hos Bricks & Bloks

[size=85](kilde: thebrickfan.com)[/size]

Artig med en annen vri på police / thieves-temaet. :slight_smile:

Se flere bilder hos Bricks & Bloks.

Ser også ut til at det kommer et skurkehideout på en annen øy i Lego-sjøen…: :slight_smile:

[size=85](kilde: thebrickfan.com)[/size]

Når man snakker om Lego Ideer. Var det ikke ett Kule spill som også ble valgt eller husker jeg feil ?
Dr Who er jo den neste som er på vei.

Stemmer, det Marble Maze. Ser jo litt artig ut. Tror ikke det har kommet noen dato eller offiselle bilder av denne enda.

Enig. Jeg dumpet borti Idee videoen etter jeg hadde postet og fikk bekreftet det jeg husket.

Husker jeg var borti en Brio variant tror jeg det var av det kulespillet da jeg var liten.

Mulig den kommer neste år etter Dr Who?

[set]10188[/set] er omsider (endelig?) på vei ut, iflg http://shop.lego.com/en-NO/Death-Star-10188 er den utsolgt og “Retiring soon”. Samtidig har Brickset listet en ny versjon for 2016: http://brickset.com/sets/75159-1/The-Death-Star. Jeg tør å spekulere at dette har med Disney-branding å gjøre. Sikkert surt for de som har sittet og ventet på retirement med store lagre av settet. Samtidig kan en ny (og forhåpentligvis litt oppdatert) versjon av settet med nye minifigs bli en fest!

Brickset har lagt til en ny UCS Snowspeeder også! 2016 blir et spennende år! brickset.com/sets/75144-1/Snowspeeder

Jeg har hørt at LEGO nyhetene 2016 kommer ut 18.desember - 19.desember 2015.
Det kommer nye Politi sett LEGO CITY 2016. Nye Brann sett LEGO CITY kommer ut i Januar 2016.

Sergio Herencias hos Swiss Ghostbusters har blitt tilsendt 75827 Firehouse Headquarters fra Lego og har laget en speedbuild-video av denne.
Her ser man også hvordan man kan få Ecto-1 til å passe inn i garasjen. :slight_smile:

[youtube=wide]0IfdaCr1EaI[/youtube]

Herencias har tidligere laget denne MOCen av samme bygning.

Cartoon Network viser en serie som heter “NexoKnights”. Dette kommer til å bli veldig populært blant unger! Serien er jo rett og slett en ridderhistorie med teknologi langt inn i fremtiden. Etter min mening virker det som en variant av Ninjago i ridderverdenen, men barna elsker den.

Tror Lego har lært at slike tv-serier er helt avhengighetsskapende for barn. Så når NexoKnights kommer, tror jeg det slår an.

Og nå har settene kommet i butikkene. For eksempel det nye settet med Kristoffer, Svein og Anna ved Oakens vandrestasjon. Hit for barn, vil jeg tro. Og politiserien har begynt å komme. Gleder meg til å gå i lekebutikken i dag! :smiley:

Flere Star Wars sett som egentlig har releasedato 26. desember ble i dag observert på Coop OBS Vestkanten (Bergen). De hadde ikke alle, men fikk sikret meg et par First Order battlepacks. Av andre sett hadde de nye Droid Escape, Obi-Wan’s Starfighter og Hoth Attack. Carbon-Freezing Chamber var det plakat for men ingen eksemplarer å finne.

Star Wars settene er ute på BR-leker, Toys R Us og Ringo i Ålesund også. Fikk en First Order Battle-pack til 99,90 på Ringo også, den var vel 169,90 på de to andre butikkene.

Her også: toysrus.no/merker/lego/lego-star-wars

Lekekassen.no har også fått inn noen 2016, SW og noen CIty sett.

Dette var helt uventa for min del… leste denne artikkelen hos Bricks and Bloks at følgende sett visstnok hadde dukket opp i den russiske vinterkatalogen for 2016:

[size=150]Hahaha - LEGO The Angry Birds Movie! Seriøst?[/size]

Lo høyt for meg sjæl da jeg så dette; har sett traileren på The Angry Birds Movie og synes at det ser ut som et typisk lisensmelkeprodukt (og det gjelder vel også denne LEGO-serien her) hvor man har tillagt Angry Birds’ene mer humanoide fakter (de er ikke runde lenger, har armer og bein).

  • Men det verste av alt er at det slottssettet faktisk ser temmelig artig ut! :slight_smile: …og når det ovenfor er sagt (skrevet), så ender jeg vel med å se filmen også. :wink:

Se artikkelen for (litt) større bilder.

Kan anbefale MOC`en for de som vil ha en litt annen utfordring enn å bare knotte sammen ett ferdig sett.
Resultatet er også, i mine øyne, mye penere enn den offisielle varianten.