Legonyheter 2015

Er det bare meg som er skeptisk til “Disney”-logoen på de nyeste SW-settene? Jeg la ikke merke til det før lanseringen av TIE-fighteren, men jeg ser nå at mange av januar-settene har samme logo. Selv om vi alle er klar over at Disney har kjøpt lisensen, hadde jeg håpet de hadde vett til å vise litt diskresjon og gjemt logoen bort mellom “forstikkelsesfare” og “made in CHINA, TIBET and KUALA LUMPUR”.

Dette synes som et dårlig trekk når mange allerede klager over at SW er blitt for barnevennlig, i tilleg til at Disney-lisenser generelt (som Prince of Persia og Lone Ranger) synes å gjøre det dårlig på AFOL/samlermarkedet (de selger muligens bedre til KFOLs fra butikk?). For meg blir dette å slakte gåsa som legger gulleggene.

Enig, virker ikke helt heldig å plassere denne så fremtredende som den er på de nye eskene.

Ikke uenig :wink:
Tror det har med krav fra Disney på hvordan deres logo skal fremkomme på det de har lisensrettigheter til…så tror en evt “klage” evt må sendes til Disney på på hvordan deres sikkert strikse retningslinjer er ovenfor de som bruker deres lisenser (man ser det på veldig mange av produktene, også de som ikke er LEGO).

Ang afols og sett generelt (bortsett fra sett som er exclusive/expert etc), så er nok langt over 90% solgt til barn og derfor er markedsfokuset der (uansett hva man mener om det, bare litt fakta :wink: ).

Synes det er mer merkelig at de ikke har prydet marvel boksene med disney logoen, for de eier jo også det konsernet nå…

Kunne ikke tenkt mindre over logoen. Jeg tror andre faktorer enn en liten Disney-logo vil avgjøre hvor populært SW og Lego-settene blir.

Early LEGO VIP Access for 76042 The SHIELD Helicarrier nå på shop.lego.com (tror du må være VIP samt logget inn for å se den).
Hvis du har 3.499,- som bare brenner høl i lomma, that is… :confused:

Får også med Winter Soldier minifig frem til 28.feb…argg, vanskelig, hadde tenkt å drøye denne litt, selv om den skal has til tross for prisen… :confused:

Gleder meg til 75093, spesielt på grunn av hjelmen til Vader:
[attachment=0]minifig-75093-2.jpg[/attachment]
(Fra http://lego.wikia.com/wiki/Darth_Vader)
[set]75093[/set]

Hvor har du dette fra? Finner ikke noe på shop.lego.com…?

Hvis du klikker på Helicarrier VIP early access banner på s@h så får du opp info, det stod også i e-post fra Lego.

Og når du legger den i cart får man 3 varer - de to + city driller.

Takk, hadde bare gått rett og søkt på sett-nr på shop.lego.com, så hadde ikke sett banneret… :slight_smile:

Leste (på Brickset tror jeg det var) at Winter Soldier er “vanlig” promo fig i mars, men ikke sikker på om det gjelder i Norge også.

Det står i den lille skriften til denne promoen at den vil være tilgjengellg i Nord-Amerika på et senere tidspunkt. Hva som skjer i Europa evt. er vanskelig å si, ja.

Den er tilgjengelig nå for VIP-kunder om du bestiller Helicarrier, dvs du får både Winter Soldier og Demolition Driller.

Mars 2015 sett på lager: lekekassen.no/nyheter-fra-lego-mars-2015

ser ingen pirates set der :< om jeg husker rett skulle det også komt nå i mars

Dat sandfargete baseplate… :open_mouth:

De nye settene er på plass i Brio-butikkene. Tok en titterunde i dag og det var veldig mye nytt :slight_smile: Speed Champions fristet veldig.

Hentet hele speed champion serien på posten i dag, har fått satt sammen 918 spyder’en. Har også bestilt noen pitlane plater via bricklink