Legonyheter 2015

Lego Simpons Kwik-E-Mart bekreftet med det første bildet;
bricksandbloks.com/lego-simp … med-photo/

Uklart bilde, og ikke av hele esken (hvorfor ikke? Hmm) men gleder meg veldig til denne, siden jeg har Simpsons-huset og hele minifig-serien fra før!
Utifra den amerikanske LEGO Store-kalenderen (nylig lagt ut her (Bricks and Bloks)) dukker det opp som VIP-preorder mellom 15-30.april. :smiley:

Lurer også på når CMF Simpsons S2 kommer, har sett noen lekkede molds, men ikke hørt noe ca-dato såvidt jeg husker…

Det kan du si, hvis jeg ikke husker feil var det første bilde av Simpsonshuset ganske likt, ikke hele esken og med gjenskinn av blitz. Det er liten tvil i “miljøet” om at det er Kwik-e-mart som lanseres for VIPs 15.04.15 og for allmennheten 01.05.15. Det jeg har fått med meg ang Simpsons CMF2 er også at disse lanseres 01.05.15. Vi får se, er uansett ikke lenge til :slight_smile:

Da har ENDELIG de offisielle (og høyoppløselige) bildene av 71016 The Kwik-E-Mart kommet: :smiley: :smiley: :smiley:

Artig nummerplate på Chief Wiggum’s bil, forresten:

(klikk for større bilde)

Og som ikke det skulle være nok, er Simpsons CMF Series 2 også offisielt ute av sekken!

(klikk for større bilde)

Bartman!
Snowball! (uvisst om det er I, II, III)
Santa’s Little Helper!
Gr(rrrr)oundskeeper Willie!
Comic Book Guy!
Hans Moleman!!
:smiley:

Se alle bildene i LEGOs The Kwik-E-Mart and The Simpsons Minifigures-album på Facebook.

Gleder meg til mai (og forhåpentligvis VIP-tilgang til 71016 i april)!

Fant også en veldig morsom detalj i dette bildet hvor Marge ser på parfyme… :laughing:

Så ikke så verst ut det. Litt stusselig at de ikke har funnet plass til Skinner i serie 2 dog.

Fantastisk!! Har aldri hatt så høy forventning til et Legosett som dette!! Eneste, eneste som kan overgå dette er et nytt monorail! :slight_smile:

oh you didn’t
[youtube]sZBPoRwog00[/youtube]

Uansett, dette blir et kjøp dag en og blir fint plassert ved siden av simpsons huset på hylla her.

Pirates chess sett ble oppdaget i går - utsolgt i dag… :confused: noen som fikk tak i den? evt kjøpte en ekstra?? håpefull

Ikke kjempebegeistret for resirkulering av Homer, Marge, Bart, Lisa, Maggie og Milhouse, men ikke kjempeskuffa heller, da man får nye versjoner av alle figurer (veeel… Maggie har kun fått annerledes øyne, da men).
Bartman og Fallout Boy er jo forsåvidt nye figurer, samt at man (etter det jeg skjønner) får med Snowball som tilbehør til Lisa samt Santas Little Helper som tilbehør til Maggie.

Men ja, kunne godt ha byttet ut Homer eller Marge med Skinner, Barney, Mayor Quimby (“did I hear a briefcase opening?”), Otto, Sideshow Bob.
…eller mer obskure karakterer som Bumblebee Man eller Kang og Kodos (blir nok litt store til minifigurer å være, men…)


[size=85](kilde: wikia.com)[/size]

Ser Kwik-e-Mart har havnet på Lego’s S@H sider nå, release 1 mai for vanlige kunder (finnes de hos lego btw? trodde alle som bestilte noe der ble automatiske vip kunder)
shop.lego.com/en-NO/The-Kwik-E-M … ng=listing

UCS Tie-fighter ligger der også forsåvidt, kommer 2 mai
shop.lego.com/en-NO/TIE-Fighter- … ng=listing

[youtube]FVIepHqSe3E[/youtube]

Takk, har ventet på den der! :slight_smile:

Prisen blir forresten 1999,- på shop.lego.com. Trodde dette settet ville havne et par hundrelapper under 71006 The Simpsons House, men da blir det samme pris. -Litt merkelig da Kwik-E-Mart er fra samme serie, har samme antall minifigurer og har 344 færre brikker, samt at mange av disse brikkene utgjør inventar i hyllene i butikken, dvs. mange veldig små brikker…
Men til gjengjeld regner jeg med at antall klistremerker og evt. ferdigprintede elementer (posters, aviser etc) drar opp produksjons- og designkostnadene her.

Har som Lego Pirates fan skuffet måtte konstatere at årets sett kun blir solgt i BR-leker sine butikker :open_mouth:
Planen min var å vente til de kom på salg til 40% og kjøpe de da, dog blir vel ikke så lett det nå siden BR-leker vel ikke har salg hver år om jeg husker rett :confused:
Tips tas i mot med takk! Vil nødig betale fullpris :wink:

BR pleier å ha 25% på hele butikken med jevne mellomrom. Du vil sikkert finne enkelte av settene til nedsatt pris av og til. Men 40% er nok mer enn man kan håpe på derfra.

Takk for tipset, skal følge med framover :wink:
Ser en kan få de rimelig på BL, dog er problemet at portoen fort blir dyr når det kommer til sett og en må holde seg under 350kr totalt :confused:

Dette ser interessant ut. Sikkert ikke mange her som er like interessert i dataspill som meg, men denne bygger broer (hah!) mellom LEGO og dataspill på en litt annen måte en før.
[youtube]OPuSR7qTAWY[/youtube]

Føyer til: Brickset har fått alle av årets Dimensions-kit i sin database.

Heads up: Kwik-E-Mart er nå tilgjengelig for VIPs på S@H

Var innom Lego Store i Paris i dag, og de hadde fått det i hyllene, kun tilgjengelig for Lego VIP-medlemmer. Jeg motsto fristelsen, selv om den så virkelig lekker ut. Ble heller ett par PAB-kopper og noe småtteri til diverse unger…

Merkelig prioritering må jeg si…! :wink: Neida, hver sin smak. Ikke alltid så lett å få med seg de større eskene i kofferten uten å mose de helt heller (ref. fjorårets Berlin-tur).

I den grad det går an å gjøre det på nett, lå jeg “i kø” i går og venta på at VIP-bestillingen skulle åpne (refresh, refresh…) og slang inn bestilling så snart jeg så Kwik-E-Mart-banneret på toppen av siden.
Gleder meg stort til dette settet dukker opp! Synes (som jeg også skrev tidligere i denne tråden) at prisen er i overkant mtp. størrelsen på settet, men her ser det ut til å være sinnsykt mange printede tiles og / eller klistremerker som gir settet mye liv… :smiley:

(se flere nye bilder fra settet på LEGOs Facebook-sider)