Legonyheter 2015

Ser shield helicarrier ligger ute til 3499,- Var litt stiv pris :open_mouth:

hvor? s@h? stiv pris ja!

edit: s@h ja, bare ikke på forsiden: shop.lego.com/en-NO/The-SHIELD-Helicarrier-76042

tro om prisen er såpass pga lisens? det er bare i underkant av 3k deler…

Lisens sett har en høyere pris enn andre lignende sett uten lisens . LEGO må betale til de som eier/har lisensen.

Jeg skal nok ha denne, som en stor Marvel- og Avengers-fan. Men stiv pris - ja! I forhold til antall brikker og prisen til Tumbler, hadde det vel holdt med 3000 for denne, selv som lisensprodukt…

Ouch, den var da dyr!

Nye sett =)
IMG_9083 by Eiker86, on Flickr
IMG_8663 by Eiker86, on Flickr
IMG_8666 by Eiker86, on Flickr
IMG_8648 by Eiker86, on Flickr
IMG_9127 by Eiker86, on Flickr
IMG_9263 by Eiker86, on Flickr

Legobutikken formelig skriker etter å bli gjort om til modular building :smiley:

Satt akkurat og søkte opp noen klassiske space shuttle sett, og jaggu viste de jo ikke frem en ny en. Bare synd den ser så puslete ut størrelsemessig iforhold til andre lego sett.

Neida, har du ikke sett den skipet til ESA? Det er ikke store saken :smiley:

Nå har vel heller ikke ESA shuttler lenger etter at USA satte sine på bakken i 2011. Meg bekjent bruker de russiske soyuz raketter i disse dager. Selv håper jeg på å få tilbake noe i launch command stil. Men dessverre kan ikke verdensrommet og astronauter hanskes med barns ønsker om politi og brannstasjoner, samt andre enkle gjennbruksprosjekter hos lego :wink:

The Brick Show har lastet opp en video av 60097 City Square, som man kan se i Eikers bilder nr. 3, 5 og 6 ovenfor:

[youtube=wide]n93nhD2scfQ[/youtube]

LEGO-butikken har til og med en Pick a brick-vegg og LEGO-esker! :smiley:
Dette blir nok et essensielt CITY-sett for mange. :slight_smile:

Nye UCS TIE Fighter
[youtube]Hy-ctC0bSpo[/youtube]

Mye annet nytt på brickset.com også, blant annet Shuttle Tydirium og Assault Carrier. Svirrer også noe om en UCS Echo Base, noen som kan bekrefte?

Gledet meg til denne UCSen, men ble litt skuffet over utførelsen av cockpiten. Greit nok at Lego kan være litt “kantete”, men her ble det for mange rare vinkler og kroker. Må likevel kjøpes uten tvil, selv om den ikke er like god value for money som Slave I. Pluss for unik minifig.

La merke til det røde godstoget der i går :smiley:
Diskuterte faktisk med unga på vei ned hva slags tog som ble det neste side HE nå er ute.

Det var en diger sak ja. Er det bare meg, eller er den ‘større’ i skala enn Red Five X-Wing? Litt av planen min var å henge disse fra taket på kontoret i ‘jakt’, og da bør de helst være sånn omtrent likeverdige i skala.

Forresten, er det flere som la merke til klistremerket 1:17 ut i filmen? Slikt irriterer meg…! :laughing:

måtte se videoen, på 1:17 dirret jeg. hva er det forno? skjønner følelsen din :confused:

Hva er delen som står på taket av bilforretningen? så ikke ut som original lego. trans clear trekantet plate som stativ for noe utenfor bildet. ikke noen studs eller kjente koblinger på den som jeg kunne se.

For meg ser det ut som den gjenstanden du snakker om kommer fra samme sted som den dingsen som visittkortet som forteller hvilket sett du ser på. Med andre ord - ikke LEGO, men displaymateriell.

Hehehe, ser ut som om jeg skulle ha gjort det. Jeg kan ikke noe for det, men jeg hater klistremerker på lego, er vel kanskje bare meg, men synes det har tatt vel overhånd siden jeg var mindre.

Stativ (displaymateriell, som herman skriver ovenfor) for helikopteret i settet… :slight_smile:
Er i bildet på 2m50s inn i videoen (link).