Legonyheter 2013

TAKK for link! :slight_smile: Ryktene er bekreftet. Mye fine brannbiler og brannstasjonen var slett ikke så gale, greit med dobbel garasje. Dog ganske skuffet over Museum Robbery, hadde håpet de la ned en større bygning, dette er jo knapt en fasade… Men uansett, ser jo at pengene ikke er trygge neste år heller… :wink:

Nå kom Lego selv ut med bilde av et TNMT-sett med fler;

“Bonus”;
flickr.com/photos/fbtbnet/80 … otostream/

TMNT- settet så veldig rart ut, etter som jeg har så å si vokst opp med TMNT på tv å Action figurer, er jeg gankse skuffet over settet.Turtelse så Ok ut. men resten…nahhh. får håpe det kommer bedre sett

Museet var jo knøttlite, kjære vene, tror det der museet bør utvides betraktelig! Brannstasjon har jeg jo fra før, men den nye var jo veldig stor og flott.

Det der ene TMNT-settet så ut som et fristende kakestykke med røde bær på toppen… :laughing:

bat vs bane tumbler ‘’

youtube.com/watch?v=2ZGcw07 … ature=plcp

Kanskje jeg bare skal linke til kilden…:

smashing-bricks.com/

Hmm… ikke så lett når det er så mange fine nyheter… :slight_smile:

Når jeg ser det museet, tenker jeg “jernbanestasjon”. Tror det er på høy tid å gå og legge seg da…

71000-1: LEGO Minifigures Series 9, Silver metallic packaging, Available January 2013
71001-0: LEGO Minifigures Series 10, Gold metallic packaging. Available May 2013
brickset.com/detail/?Set=71001-0

Noen som vet hvor denne rosa bilen kommer fra?

Jeg likte veldig nye Brannstasjonen. Jeg likte også Brannbåten og Brann motorsykkel, Brannskjefsbil.
Jeg har Brannstasjon fra før av.Jeg vil ha den nye Brannstasjon også det er skjek å ha.

Ekstremt mye flott i år =) mye fantastisk i brannverdenen der nå, nye stigebilene er bare helt supre =)
litt bra det også kommer nye uniformer for det “urbane” brannvesen og ikke bare skogsbrannvesenet =)

men var faktisk noen flotte sett i ninjago også. men der står det “the Final battle”, og det var jo litt synd nå som dem har kommet så godt igang =)

I tillegg legger DK forlag ut denne boken

70500 Kai’s Fire Robot

70501 Samurai Bike

70502 Cole’s Power-Drill

70503 Golden Dragon

70504 Garmatron

70505 Temple of Light

åsså har man jo city politi settet som inneholder ei spikermatte =) politibilen der tror jeg skal etterligne en hummer h2. ser nå at spikermatta trolig ikke var no å vente på likevel. troligens denne: [part=3873]3873[/part]

Denne er litt på jorde etter min smak. den er ikke helt troverdig. kan ikke huske å ha sett noen brannvesen som flyr rundt i sea kinger. spesielt bra at brannmannen holder seg fast i kroken =p

Nytt Super Heroes sett vist frem på NY Comic Con

76005

Denne også, men har vært ut en del timer allerede.
76001

Jeg fikk bare lov å laste opp 3 bilder om gangen, derfor har jeg ikke linket til resten som Eiker86 har tatt med. Som Cityfan har jeg med vilje utelatt Ninjago :slight_smile:

Kjenner jeg er skeptisk til at TLG nå skal bruke 5 siffer på settene… Er det noen logikk i den nye serien?

Edit: Sementbil og flatbed kommer januar 2013, nå venter vi bare på bildet av tankbilen!

Lego Star Wars 2013

groovebricks.com/star-wars-2 … -revealed/

Lego Super Heroes 2013

groovebricks.com/more-super-heroes-reveal/

Logikken er vel at de gikk tom for firesifrede - artikkelnumre skal helst ikke brukes to ganger. Ellers er det logikk i de nye artikkelnummerseriene, ja. Legg merke til at alle bysett er underlagt 600-serien, Super Heroes i 760-serien, Ninjago i 705-serien osv. Exclusive-produktene vil antakeligvis fremdeles tilhøre under 10X-serien, som før.

Fant en oversikt over de nye Star wars planetseriene: http://www.hothbricks.com/2012/10/lego-star-wars-planet-sets-2013-series-3-4/

LEGO Star Wars Planet Series - Serie 3 :
75006 - Kamino & Jedi Starfigher (R4-P17 Astromech Droid)
75007 - Coruscant & Republic Assault Ship (Clone Trooper)
75008 - Asteroid Field & Tie Bomber (Tie Pilot)

LEGO Star Wars Planet Series - Serie 4:
75009 - Hoth & SnowSpeeder (SnowSpeeder Pilot)
75010 - Endor & B-Wing (B-Wing Pilot)
75011 - Aldeeran & Tantive IV (Rebel Trooper)

Technic nyheter!

technicbricks.com/2012/10/fi … l?spref=fb

@Freddie, takk for info, tenkte det var en form for logikk, feks. i fht at City har 600-serien etc. Det var noe sånt jeg var på jakt etter :wink:

Legger ved bilde av tankbilen (me like alot) og Creator Small Cottage, ikke verst.
De andre 2013 Creatorsettene finnes her:

brickset.com/browse/themes/? … &year=2013

Merker at jeg begynner å digge Creator nesten like mye som City…får vel kjøpe ett par nye sett derfra, tømmerhytta fra 2011 trenger selskap. :laughing: