Legonyheter 2013

Sniffanolia: Enig med deg. Tar ikke mange minuttene med en kjapp oppdatering på dagens høydepunkter.

Guroo: Det ser ikke slikt ut. Lego Creator Expert er et nytt tema… Horizon Express er første sett ut her. Ser ut som det er mye likt CITY-togene, klartgjort for PowerFunctions

City-relatert 4ever!

Antok at det var en ny serie, Creator har endret navn og innhold flere ganger. Men dette settet her var så skremmende likt tog i City at jeg kanskje tok det for å være feilmerket… :laughing:

Om jeg ikke misforsto Jamie (designeren) så er dette et nytt navn for de eksklusive settene.

Jeg oppfattet det også slik.

Fint tog som introduserer flere nye brikker:)
Her er en fantastisk dårlig video som viser presentasjonen designeren Jamie gjorde: http://www.youtube.com/watch?v=Jt1iUrScjJY

Toget virker svært attraktivt, men videoen var litt middelmådig…

10937 Batman™ - Arkham Asylum Breakout

Ages 14+. 1,351 pieces.
US $159.99 CA $209.99 DE 159.99€ UK 129.99 £ DK 1399.00 DKK
The villains have broken out of Arkham Asylum and must be stopped!
Sound the alarm! The Joker, The Penguin, Poison Ivy and Scarecrow have escaped from Arkham Asylum with the help of Dr. Harleen Quinzel. These villains are about to wreak havoc in the streets of Gotham City! Help Caped Crusaders Batman™ and Robin swoop into action and put those good-for-nothing criminals back where they belong! Chase after the security van as it breaks through the gothic gates! Then throw each villain back behind bars in 8 highly detailed rooms. Includes 8 minifigures: Batman™, Robin, The Joker, The Penguin, Poison Ivy, Dr. Harleen Quinzel, Scarecrow and a guard, all with assorted weapons or accessories
Includes 8 minifigures: Batman™, Robin, The Joker, The Penguin, Poison Ivy, Dr. Harleen Quinzel, Scarecrow and a guard, all with assorted weapons
Features Arkham Asylum, security gate, gothic décor, moss, vines and ice elements
Vehicles include security van
Security van features opening back doors, removable roof and stretcher
Arkham Asylum features opening cell doors, special Poison Ivy cell with transparent doors, the Mr. Freeze icy tower room, the Dr. Harleen Quinzel office and changing room, medical treatment room and security reception area
Security gate features opening double doors and security camera
Weapons include Batarang and kendo stick
Recapture the villains!
Break through the gate with the security van!
Open all of the cell doors and let the villains out!
Unleash The Joker from his cage restraints in the security van!
Arkham Asylum measures over 12" (32cm) high, 13" (34cm) wide and 5" (14cm) deep
Security van measures over 2" (7cm) high, 5" (13cm) long and 2" (6cm) wide
Security gate measures over 5" (12cm) high and 9" (24cm) wide

Tilgjengelig for salg fra LEGO® fra januar 2013






Alt hentet fra Eurobricks

[youtube=wide]LC6pU0NlOaE[/youtube]
Filmen til LEGO. den som er litt lengre opp er filmet av an fan på eventet.

Takk for videoen, nå var det mulig å høre hva han snakker om også…

Bare å spare penger til januar da, Arkham asylum settet så mye bedre ut en det gammle. Gleder meg!
jeg som er stor batman fan, leser tegeseriene og har spillt spillene. Kan ikke så meg annet en fornøyd.

Pokker ta Lego som foreslår at man bør kjøpe to stykker, det blei jo bare så bra…fattig før jul…et må ha sett x 2.

Ja, og så må man vel kanskje skaffe seg enda flere skinner. Pluss alt det stæsjet jeg ikke vet hva heter og som får toget til å kjøre. Dyrt! :open_mouth: (Får spare på strøm og mat, tror jeg, selv om to sett bare koster cirka en ukes"lønn" for mitt vedkommende)

Det hadde vært mye betre å utgi sett 10233 med lok-vogn-vogn-lok så en slipper å kjøpe 2 sett.
Litt dyrere sett men slipper å kjøpe 2 sett.
:confused:

Slik jeg forstod det av Jamie så var dette settet spesielt myntet på AFOL og de vil ha flest mulig vogner.
Det er jo også designet for å kunne ta både PF-batteri/IR-mottaker/motor samt 9v-motor. Så de hadde tenkt mye på AFOL her.
Lurer på om alle som kjøper 2 av dette toget er AFOL og alle som kjøper bare 1 er foreldre til KFOL ? :slight_smile:

Kanskje, KFOL?

Jeg har nesten 200 rette 9 volts skinner så jeg har nok rette skinner til å teste ut sett 10233 !.
:sunglasses:

sjekka eurobricks, bilder av hobbit-settene begyner å dukke opp :smiley:

Vittig at det nye Arkham Asylum-settet har nummer 10937. Nå går jo LEGO over til femsifrede numre på alle settene sine, men 10937 passer ikke inn med noe som er lansert tidligere. Så er det det at den portugisiske LEGO-foreningen heter Comunidade 0937 - snur du 0937 på hodet får du (med litt godvilje) LEGO. Det får meg til å lure på om det kanskje er Marcos Bessa som har designet settet, han er portugiser :slight_smile:

Skjult budskap der altså. Litt som 7353 opp-ned på en kalkulator. :laughing:

The Goblin King battle så ut som en Must Buy sett, sammen med arkham asylum

Bilder av Lego city 2013 settene.

youtube.com/watch?v=geJyyVc … playnext=2