Legonyheter 2012

1x1 brick da såklart :wink:

Da er det kommet offisielle bilder på 10223 Kingdoms Joust :smiley: byggepladen.dk/lego10223.asp

Snasen:p

Har kikket litt på City-settene, og synes ikke noe om skogvokterne akkurat. Bil med campingvogn finner nok veien hjem til meg etterhvert, og det samme med ambulansen. Håper bare - igjen - at det følger med et sykehus etterhvert også. Det er dårlig med behandlingsmuligheter i byen min…

Jeg har sett LEGO nyhet 2012 på Brickset. Jeg likte ikke nye LEGO CITY set politiserien som kommer 2012.
Jeg synes det var ikke noe fint det fristet ikke.

Jon Erling

Likte de nye city sett jeg :=) men kan bli noe mye Polti. Er det slik at noen av disse kommer som det pleier i rom julen eller er alle ventet 2012? Serie 6 av minifigurer er så som så men serie 7 er veldig bra. :=) Blir nok et dyrt lego år. Liker også at de fleste city sett er slike til 99 , 199, eller 299 vil jeg tro. :=)

Jeg syns de fleste citysettene for 2012 ser bra ut, og det er definitivt flere som kommer til å finne veien til huset vårt:)

Når jeg skal definere om jeg syns ett sett er verd å kjøpe, merker jeg at settet på “score” bra på en eller flere av følgende punkter;

  • hvor bra settet ser ut - noe som nesten alltid har vært vurderingen min på om jeg kjøpet ett sett eller ei
  • hvor bra det er å leke med - stadig større faktor, vokser i takt med ungene i huset…
  • utvalg av brikker - også en stadig større faktor, etterhvert som jeg bygger mer enn jeg samler på de komplette settene

Jeg liker spesielt godt 4206 da den nok gjør seg bra i en by-layout, og også 4434 som representerer arbeidskjøretøy man faktisk kan ha inne i en by, noe som ikke er tilfellet med alle slike de siste årene. 4435 blir nok også kjøpt, 4433ser spennende ut for både meg og ungene:)

Jeg kunne gjerne tenkt meg flere gode sett i samme størrelse som 4427. Det er fine sett å kunne kjøpe til seg selv sånn “nå å da” og ikke minst til kidsa…når de av en eller annen grunn fortjener en liten ting, eller som alternativ til lørdagsgodt:p

Det settet jeg overhodet ikke liker, er 4430, men selv om far ikke liker det har jeg en misstanke om at det kan slå bra an til kidsa;)

Vær grei å link til settnr? Slitsomt å Google alle… :s

Jeg prøvde å bruke forumets funksjonalitet, men av en eller annen grunn fikk jeg det ikke til på noen av 2012 settene, bare eldre sett:/ Sorry:(

Ok, du er tilgitt, jeg tenkte tanken… :blush:

Du trenger da ikke å google dem, de ligger i Brickset.com nå. Men tar litt tid før de kommer inn på Bricklink…
Jeg bruker alltid å teste Brickset.com først på ett settnr, da de er flinke til å legge inn settnr tidlig, selv om de ikke har noe offisielt bilde så legger de ut settnr og navn.

Har kikket igjennom alle de 2012 settene som er bilder på nå og må si at det er mye fint blant City serien. Men aller mest er jeg interessert i Friends serien.
Oppdaget også noen flotte sett i Technic serien, slik som den søte lille Unimogen(minimog), den vil passe perfekt til å ha oppi kassen til den store Unimogen jeg har stående på hylla :slight_smile:
Likte også den store 9397 Logging Truck. Den ligner jo litt på noen av de som har blitt laget før, men den er likevel flott og har masse fine funksjoner og er noen nye deler der også.

Her er link til de nye settene i de forskjellige temaene:
Cars | Dino | City | Star Wars | Technic | Friends | Games | Racers

Jeg er litt bob-bob til Friends serien, og da mest pga figurene:/ Selve serien syns jeg ser spennende ut og tror både store og små kan sette pris på den - uansett kjønn. Jeg er spesielt spent på hvordan 3315(fornøyd Chilis? :stuck_out_tongue: ) er. Det ser ut som det er like store moduler, som da betyr at man kan utvide med flere moduler etterhvert - både kjøpte og egenproduserte:)

Fantastiske 2012-nyheter! Digg å endelig se skikkelige bilder! Takk til Fonix for deling. Minifig serie 6 og 7 ser magisk ut!!
Alle Citysettene må kjøpes (bortsett fra det stygge røde helikopteret) og flere av Friendssettene pga fine deler og detaljer, drit i figurene. De to øverste settene fra Dino serien vil også vurderes.

Jeg likte CITY settene nr 4435-4427-4434-4433-4208-4441. Nye LEGO CITY settene 2012.
Jeg likte ikke CITY brannflyet. Jeg likte ikke alle nye CITY politi settene. Jeg likte en av nye CITY politi setene det er nr 4441 den var drit kul og tøf. Noen av nyhetene kommer rundt i desember 2012. Jeg gleder
meg veldi når LEGO nyheter kommer ut.

Jon Erling

Lego Dino for 2012, ser lovende ut :slight_smile: friske farger og flotte dinosaurer,

toysnbricks.com/forums/viewt … =17&t=3792

Dette minner meg om Jurassic Park…
Husker godt da film 1 kom i 1994 på VHS. Jeg var 10 år og fikk filmen på bursdagen min. Vi så filmen på festen og alle gutta var redde da raptor scenen på kjøkkenet kom…

Lekte mye etterpå med LEGO og prøvde å lage en T-rex. Fikk det først til noen år senere da jeg fikk meg [set=4507]Prehistoric Creatures[/set]
[setimg]4507[/setimg]

Blir Spennende å se når dette blir lansert…

sikkert mange som har sett det men her er series 6

brickset.com/detail/?Set=8827-0
hvilken er din favoritt?? :smiley:

men her er de nye series 7!!! :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth:
brickset.com/detail/?Set=8831-0
hvilken er din favoritt?? :smiley:

BEGGE er mine favoritter! Er veldig lei vikinger, skateduder og andre som kommer igjen og igjen med små variasjoner. Men de NYE som rødhette, slakter, genie, liberty mfl er VELDIG velkommen! Tenkte jeg skulle opprette en egen tråd for hver av dem vi kan bruke til å bytte/selge innbyrdes men venter til lansering nærmer seg. 2012 blir nok et fint Legoår. Er utrolig spent på modulbygget!

ja, forestenn noen som har hørt rykter eller no om det nye modull bygget??, hvis den er blitt bytta ut med brickset.com/detail/?set=10230-1 blir jeg skuffa :frowning:

10230 er ett modulhus sett med alle byggene unntatt Pet Shop som vil bli i salg for VIP medlemmer. Denne ligger allerede ute på shop.LEGO.com (S@H).
Eneste jeg har hørt om nytt modulær hus er at det heter 10224 og heter Town Hall (Muligens)