LEGO Fan Weekend Skærbæk 2012

Her er en litt bedre versjon som dere kan zoome og panorere i :slight_smile:
maps.google.no/maps?q=Storegade+ … nmark&z=16

Alternativt kan dere gå inn på hjemmesidene til senteret:
kursus-fritidscenter.dk/Her- … s.565.aspx

Kartet og koordinatene ligger også på arrangement-sida, for så vidt.

Reiser nedover fredag morgen fra Larvik kl 08, regner med å suse inn i Skaerbaek kl 1530…
Gleder meg til å se dere alle :smiley:
Bård

Trondheimsbataljon er også på samme båt Baard :wink: Om jeg husker riktig =p

Blir, ikke uventet, frafall fra min side. Det er ikke praktisk gjennomførbart å koble seg vekk fra virkeligheten i 4 dager.

Om noen sender meg et sted jeg kan betale det jeg er forpliktet til, så gjør jeg det med en gang. Har betalt til hyttesjefen, men det var vel 100DKK som skulle overleveres i kontanter ref hytte også? Noe mer ?

Blir ikkje tur på meg og Naraja heller :frowning:

  • For mange ting som rett og slett ikkje klaffa.
    Håper å få til neste år

Som kommentar til kommentarer i annen tråd: Selv om det har vært et par sessions for “spesielt inviterte” under eventet, er eventet i seg selv overhodet ikke hemmelig. At ingen poster her handler vel litt om at dagene bare går mens man ser på LEGO, kjøper LEGO, roter i LEGO-kasser, snakker om LEGO, drikker en øl med andre LEGO fans og tenker på den lange hjemreisen med all LEGO’n i bila:D

Eventet har bestått av 300-350 AFOLs som har hatt en fantastisk utstilling. Noen av modellene er både fantastisk inspirerende og litt demotiverende å se på:p Nivået på noen av de er svært høyt. Flere av oss har tatt bilder, disse dukker nok plutselig opp online.

Det har vært et par-tre “foredrag” hvor på ett av de snakket ansvarlig for kvalitet om bla utfordringene med farger. Det ble også gitt litt informasjon om de forskjellige materialene som brukes til forskjellige brikkene - samt muligheten for å stille spørsmål:)

Lørdag var det løsklosse-bonanza. Man fikk 30 minutter på å fylle en halv pose, hel pose eller kasse. Spesielt skøy å se enkelte som ble bittelittegranne gira når startskuddet gikk;)
Flere bricklink-sjapper har også hatt salg her.

En lekebutikk har på vegne av LEGO drevet LEGOsalg, og noen av tilbudene har vært latterlig bra. Mange har brukt mye penger, og har nå en bil full av fornuftige og mindre fornuftige kjøp:S

Under felles middag lørdag ble det nye toget vist fram http://www.fbtb.net/2012/09/29/lego-announces-10223-horizon-express/
Toget inneholder en del SNOT’ing og har mange fine detaljer og bggeteknikker. Det tilhører serien Creator Expert som blir det nye navnet på Exclusive. Modellen introduserer noen nye elementer samt et par elementer med nytt trykk. Bla får windscreenen trykk - dvs ikke klistermerke;). En av de nye brikkene er inverted tile 2 x 2(for å feste på undersiden av en vanlig brikke/plate) :smiley: Ved å ta ut “motoren” kan man enkelt sette inn batteriboks og gjøre om toget til PF. Designeren sa også noe slikt som “selv om vi ønsker at dere skal bruke PF, skjønner vi dere vil ha 9V motor på det og har derfor designet toget slik at man enkelt kan sette på 9V motor”. Man kan faktisk enkelt sette på to motorer på lokomotivet
På eurobricks kan du finne mer informasjon om toget: http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=74649

Rett etter middagen var det auksjon. De hadde ca. 30 forskjellige ting som ble auksjonert bort. Alt fra klistermerker til Market Street. Det er liten tvil om at enkelte AFOLs har mer penger enn andre…noen av objektene gikk for absurde priser:p

I morgen setter de fleste snuten nordover for båt fra Hirtshals til Larvik. Østlandsfolket er vel hjemme i 3-4 tiden natt til tirsdag, trønderne og bergenseren i 10-tiden på tirsdag formiddag og den utskremte fra Tromsø ankommer vel hjembyen i slutten av uka.

Det er bare en ting å si til dere som savner oppdateringer - neste år sitter dere ikke hjemme og venter på oppdateringer, men blir med og skriver de selv! :smiley:

Har ikke vært utenlands siden 2006, tviler på om NAV gir meg tillatelse til å reise noe som helst sted egentlig… :unamused: Men det var en flott oppsummering du gav oss.

TAKK for updaten Luza! Det var en slik jeg ønsket. Få litt følelsen av å være der selv… Gleder meg/oss til bilder! God tur hjem!

Og nu fikk vi akkurat vite dato for neste år =) sett av i kalenderen.

27.09 til 29.09 2013

Brikkelaugets kalender

Nykomlingen har merket seg datoene allerede. Ikke aktuelt å sitte hjemme flere ganger etter å ha opplevd denne helgen på nært (kloss) hold… :slight_smile:

Takk for turen, folkens! Artig å bli kjent med dere. Snakkes i november!

Kl 16:30 ankom jeg hjem som sannsynligvis sistemann i fra Brikkelauget delegasjonen.
Jeg er glad jeg tok motet til meg å deltok på dette eventet for det var det var utrolig bra. Både med tanke på inspirasjon og for å kunne prate med folk som hadde designet kreasjoner man bare hadde sett bilder av på Internett.

Jeg var jo en liten “svipptur” innom Miniatur Wunderland i Hamburg, Tyskland før jeg dro til Skærbæk, så jeg har noen tusen bilder jeg må sortere… men de kommer kanskje ut på nett om ikke så alt for lenge…

Og takk til alle dere Brikkelaugere som var der og gjorde til at det sosiale også ble bra. Er flott å møtes en gang i blant samt treffe nye medlemmer.

Jeg kan bare føye meg til Luza og Fønix sitt innlegg. Det var min første tur til Skærbæk og var utrolig givende. Mange store og fine modeller som gav inspirasjon og lyst til å bygge mer. Møtte mange nye AFOL’s fra forskjellige land og hyggelige opplevelser jeg skal huske en stud fremover…

Det ble selvsagt slitsomt når man møter opp på jobb tirsdag morgen kl 09:00 med kun 2t søvn innabords, men det var verdt det. Neste års tur er allerede klarert med familien. Siste helt i september er jeg pr definisjon alltid bortreist. Da er jeg i Danmark!

Bra sagt :smiley:

Kanskje mest for dere som ikke var der, men her er en lenke til et sett med 176 bilder fra helgen på min Flickr-konto. Enjoy :slight_smile:

Stor sannsynlighet for at jeg ikke får sove i natt heller etter å ha sett alle de bildene. Fine greier! :smiley:

Ja, takk. Flotte bilder. :smiley:

Men, ærlig talt… Jeg håper ikke vi skal ha en haug med slike lapper strødd utover layouten på Fornebu. Skjønner jo at folk vil ha kred, men det så ikke bra ut.

Enig, det ble litt voldsomt. Må kunne gå an med noe mindre!

Man får gjøre slik som på zoologisk museum.
Tegne opp omriss av modellene på et ark.
Sette på modellnavn og byggemester og plassere lappen forran bordets kant f.eks

Jeg syntes ikke det var så voldsomt med de lappene, og det er ofte jeg var nysgjerrig på hvem som lagde hva (og hvor vedkommende kom fra). Men så var Skærbæk en AFOL-utstilling der mingling er en viktig del av hele opplegget, Fornebu er nok noe helt annet.