LEGO Fan Weekend 2011 Skærbæk

Som noen sikkert har lagt merke til har eventet ligget ute ett par (mange) uker på LEGO Fan Weekend 2011 og påmeldingen nærmer seg.

Dette er blitt ett stort event her i Europa, hvor det også kommer AFOL’s fra andre verdensdeler.
Veldig sosialt og du vil kunne treffe på gamle og nye AFOL’s.

Det kan være lurt å sette av en ekstra dag nede i Skærbæk både før og etter helgen for det sosiale og litt artige shoppingmuligheter (vi vil desverre bli informert om dette ikke lenge før arrangementet så da vil det jo være dyrere å bestille turen).

Av program vil det være oppsetting og sosialt på fredagen, lørdagsmorgen vil være siste finnish av oppsetting av byggverk og en liten peptalk av noen (i fjor: LEGO konsernets Adm. dir. Jørgen Vig Knudtorp) før dørene åpner for publikum. Det vil være litt konkurranser innimellom og dørene stenger 17.00 og blir ettefulgt av festmiddag med konkurranser og auksjon.
Søndagen vil være publikumsdag og nedrigging helst etter døren lukkes, dette for at alle skal ha mulighet å se det samme lørdag og søndag. Prisen på inngangsbilleten for publikum er jo samme lørdag og søndag så er jo greit for de som ikke kommer lørdag å kunne få se det samme på søndagen.
I tillegg så kan det jo hende det kommer kjente LEGO Designere og titter innom.

Overnatting skjer for det meste i hytter rett vedsiden av og har 6 sengeplasser. Bestilling av overnatting skjer ved at hver person melder seg på eventet via nettadressen litt lengre ned og når dere er påmeldt har dere mulighet til å velge egen hytte eller søke om plass i en av de andre hyttene.
Om det er flere som ønsker å reise nedover så kan vi se ann hytteplass sammen. Pass da på at ikke alle bestiller hver sin hytte! Følg heller med her og se i Hyttelisten på FanWeekend.dk etter de norske hytter :wink:

Mat kan kjøpes ved bestilling, men det vil nok også i år bli tilbudt grillparty på fredagskvelden (ikke via Fan Weekend, men AFOL’s på andre hytter).

Påmelding kan finnes på http://www.fanweekend.dk fra cirka 1.mai 2011

MOC’s er noe vi kan stille ut uten å søke om plass, men vi må melde fra på forhånd så vi får tildelt en plass. I år håper jeg vi er så mange at vi kan få til en skikkelig layout.

PS: Om du reiser ned, husk å plott inn korrekt Skærbæk, så unngår du unødvendige omveier :wink:

Håper vi sees der nede =)
Ole Christian

Jeg tar turen nedover og tenkte jeg skulle bestille hytte fra torsdag 22. til mandag 26. september. reise nedover med 8-ferja fra Larvik og hjem igjen med kveldsbåten fra Hirtshals så vi er hjemme ca 2 natt til tirsdag om ikke vi blir sittanes fast på bilhylla (dekk 6) pga feil på hydralikken.

Bare husk å snakke litt sammen, så ikke alle bestiller hver sin hytte, det kan blir dyrt.
4 netter kostet i fjor 317 EUR (ca 2500 med dagens kurs på XE.com) fordelt på 5 personer.
vasking av hytten kostet 52 EUR (ca 400)
sengetøy og håndkle kostet ca 10 EUR (ca 78)

i tillegg kommer mat. Der kan det være greit med felles frokost/morgenmad hvertfall :wink: så kan vi se ann annen mat.

Betaling vil trolig komme i August som i fjor :wink:

Hytteplan: 2 enkelt senger på ett rom, en dobbeltseng på ett annet rom og hems med plass til 2. Tekjøkken med stekeplater og bord og stoler til 6.
Uteplass med plass til mange men bord og stoler til 6, men 6 stoler inne og mulighet å bruke bord og stoler mellom hyttene. men må ha med egen grill.

Edit: Hytteplan

Hvordan er prisene på transport, tenkte på ferga og antar du tar toget videre?

Jeg kjører så båten kommer på ca 849.
Eventuelt går det ann å fly til Billund :wink:

Tog nedover vet jeg ikke. men det må da busses videre fra Kolding.

Sist brukte vi litt over to hele tanker, rundt 80-90 liter. Blei litt tyngre hjemmover enn nedover :wink:

Dette er noe jeg i hvert fall vil være med på, og har allerede fått godkjent ferie i den aktuelle perioden.

Har vært der en gang før, og anbefaler eventet på det varmeste - blir heller ikke for dyrt når kostnadene blir delt mellom flere. Jeg har allerede skjønt at det er flere som er entusiastiske for dette?

Har allerede merket av i kalenderen og skal være med :slight_smile: Bra innspill til litt felles organisering av hytter osv.

Høres spennende ut. Mulig å hive seg på hytta di Eiker ?

Jeg er også klar for en ny tur til Skærbæk, og har markert kalenderen. Hvis noen har plass i en bil nedover, ville det bli tatt imot med takk.

Det er det vettu :wink: Bare se etter hytta mi i ei liste som dukker opp på påmeldinga.

Og Bjørn Einar tilkjøring skal vi ordne =)

Ser jo at det går tog helt frem til Skærbæk. Er bare å søke på www.dsb.dk.
Koster fra 150 kr og opp til 600 kr avhengig av rute og hvilken service man ønsker.
Er det kanskje mer praktisk å leie en bil i København og kjøre hele veien selv dersom man skal ha med seg noe stuff? For det ser ut som om at det blir en del togbytter underveis. Kan også kombineres med buss på enkelte strekk, men ikke nødvendig.

Jeg har iallefall mulighet til å ta fly fra Tromsø til enten København eller Billund. Finnes det andre flyplasser i Danmark?

Kanskje det er en ide å fly til/fra Billund og leie bil der. På tilbakeveien kan man jo stikke innom en kjent liten butikk som er i Billund før man flyr hjem igjen :wink:

Er en flyplass nederst på Jylland, husker ikke helt hva den heter men tror ikke det flys direkte dit fra Norge. Fant ikke no på den i November hvertfall.

Glemte kanskje å nevne at det blir ett eget forum på fanweekend.dk hvor det er mulig å melde fra om viktige ting anngående helgen.
Så da går det jo ann å se om du finner en “drosje” F0NIX :wink:
Ellers kan vi jo se hva vi får til for deg :wink:

Her er forøvrig kart over område. Om det ordnes flere hytter så skriv hyttenummerønske. lavest mulig unntatt 1, da dette er drekkehytta =p Kart

Dette frister jo mer og mer :slight_smile:
Har både ferie og avspassering tilgode. Men har jo ikke så mye MOC’s å vise frem.
Det blir jo med VT, Kirkegårdsveien 14 og sannsynligvis 16 også…
Om jeg ikke klarer å få laget noe mere før den tid (er jo egentlig lenge til)

Jeg er absolutt interessert i å være med på dette, og hvis jeg kan få garanti om at jeg slipper å dele dobbeltseng med en kar, så er jeg gjerne med på en hytte også :wink:

Der er flere måder du kan undgå det på, Cecilie…
Du kan sove oppe på hemsen, eller du kan få et af værelserne nede alene, eller du kan dele med en anden kvinde, eller du kan sove på sofaen i stuen.

Men gå ikke glip af denne fantastiske event.

Hjemmesiden bliver snart opdateret: fanweekend.dk/

Ja blir som Colonel sier Cecilie :wink: foreløpig har vi en hel hytte om jeg telte med meg sjøl.

Men om vi blir flere nå må vi nok ha en hyttesjef til :wink:

hmm…
Eiker86
Freddie
Bjorn Einar
cecilie
morty
Gahrian
Quarryman
Michael

Var full hytte det gitt =p

Får se ann hvordan antallet blir til uka. hyttene blir ikke opptatt de første to ukene men etter de første to ukene vil hyttene bli lengre og lengre unna selv om vi bare prater om få meter =p så ingen fare. tror dem har rundt 50 hytter og i fjor hadde vi kanskje 15-20 tror jeg. mange ledige hytter der.

Så ikke stress med hytter… meld deres interesse her og meld dere på på fanweekend.dk som nevnt bare husk at det er ikke nødvendig at alle bestiller hver sin hytte :wink:

Da ser det ut til at vi blir flere enn 6 som reiser til Skærbæk og det er behov for en hytte til. Jeg bestiller hytte nr.2 og da er det bare for Brikkelaugets medlemmer å henge seg på en av de to hyttene som jeg og Eiker bestiller når de åpner for bestilling på: fanweekend.dk

Ser jeg har glemt å melde meg på her, jeg vil jo gjerne være med til Skærbæk i år :slight_smile: (så da er vi vel i hvert fall over på to hytter)

Mannen min har tydeligvis begynt å få smaken på denne hobbyen etter AFOLCon, og er åpen for tanken om å kanskje bli med til Skærbæk. Så kanskje jeg vil dele dobbelseng med en kar likevel :wink: Forutsatt at det er rett kar :stuck_out_tongue:

På grunn av endring av hvordan man melder seg på til Skæbøk ber vi alle som skal delta melde seg på via arrangementer på forsiden hurtig link
Det er nå slik at hyttesjefen må fylle ut ett PDF-dokument som sendes inn.
I notatet på påmeldingen dere gjør på vår side må dere melde fra om dere ønsker sengetøy og om hvilke mattilbud dere ønsker under helgen.
priser finner dere på MAT meny
sengetøy koster 75 DKK for hele turen, medfølger håndkle.
festmiddag på lørdag er obligatorisk.

det blir også satt opp vask av hytta etter vi reiser fra den denne koster tilsammen 375DKK og blir fordelt på de på hytten.

for å vise enklere hva vi trenger av info (dette gjelder per person):

frokost/morgenmad er anbefalt at vi tar felles på morgenen før vi går bort. vi kjøper inn til frokost ingen påmelding.

lunsj kan dere velge selv hvor dere spiser.

middag fredag kan vi anbefale grilling. lørdag er det obligatorisk mens søndagen kan vi sikkert ta noe felles igjen om dere ikke liker det som er på menyen.

dette gjelder kun mat som serveres under arrangementet. dette er mellom 18.00 på fredag og 20:00 på søndag

torsdag, tidlig fredag og mandag ordner vi selv senere.

All mat på skjemaet over skal nytes på eget rom inne på Skærbæk senteret.
Grilling fredag er ikke påmelding til før vi kommer frem.

Spør gjerne spørsmål her eller via PM om det er noe dere lurer på.