Klosseviks kårner

Ah, jeg ønsker meg en likerknapp på forumet. Den hadde nok gått helt varm i denne tråden … :slight_smile:

Like sikkert som at noen skrur bil på landrovertreff, er det at det samler seg “hjelpsomme” tilskuere som har en “jeg husker en gang da … …” historie.

Og så på rim, da! :mrgreen:

Atter en gang, veldig artig rime historie.
Like morsomt hver gang. :smiley:

Morsomme tekster og flotte byggverk!
90 gradern på taket var smart!

Skulle kommentert her for lenge siden, men bedre sent enn aldri. Historiene om Jensen er helt topp - god underholdning!

Gårdsbruket ser også bra ut. Liker den rene og enkle stilen du bruker. Godt ikke alle hiver seg på den lurvete looken som er så populær i legomiljøet for tiden.

Fortsett å dele, det er gøy å følge med!

Birgitte

Lenge siden sist, men det betyr ikke at jeg ikke har holdt på med Lego! Det har bare vært veldig, veldig mange originalsett og veldig, veldig mye sortering.

Men nå er jeg i gang med kulisser til adventsserien “Hjul i Bilmekkerveita”. :smiley:

Artig med historiene om Jensen :smiley: Imponerende oppfinnsomhet. Og en veldig fin gård. Minner meg veldig om gårdene der jeg vokste opp nordpå. Rene og funksjonelle bygninger uten ekstra stash :laughing:
Kommer du til å poste adventsserien her?

Tusen takk! Meget mulig at adventsserien kommer hit også, i hvert fall den delen som er LEGO-relatert. :slight_smile:

Etter mye om og men klarte jeg omsider å få til en fornuftig takvinkel på det skrå hushjørnet:

Satte brikkebanken ved siden av bare for å sjekke størrelsen i forhold til modulhus, og det ser veldig passende ut. (Den skal ikke være med i byen i sin nåværende form, altså.)

Hva selger denne butikken, tro? :laughing:

Likte denne gata veldig godt. Enkle, men veldig fine hus :smiley:

Jess! Der satt taket. Veldig kjekt å se andre slite med å finne løsninger. Tar den med meg i bakhodet.

Jer tror det er en kostymebutikk, med morosaker, halloweeneffekter, klovneri, o.l. Muligens noe partyman-relatert, avhengig av PG-rating. Fin anledning for å få brukt litt mer wacky figurer. Og/eller tegneserier.

Detta var bare dritrått :smiley:

LOL må være en ny kleskjede. De kommer alltid opp med helt håpløse navn, og denne gangen har noen satt seg fore å finne noe enda flauere enn FCUK: De har ikke lyktes.
Butikken på hjørnet selger leker.

Utrolig bra, gleder meg til fortsettelsen! :smiley:

LOL = Land Of Land-Rover :sunglasses: :wink:

Hehe, flere gode forslag her. Sir Stig er nok nærmest det jeg hadde tenkt. PG-rating på det jeg bygger er som regel “Tillatt for alle” siden min kreative konsulent er ti år. :wink:

Her er bilde av hva som kan skje når man går tom for oppstillingsplass, men ikke har lyst til å dissekere sett med en gang de er bygget …

(Airjitzu-tempelet i hjørnet og tempelplassen er fra PKH2017)

Fant forresten denne lille morosaken på en lekebutikk forleden; fleksibel knottrekke med teip på baksiden, som kan klippes opp i småruter. Her har jeg begynt å teste hvor mye belastning en 1x2 bit klarer på loddrett vegg. (Noen som skjønner hvilket sett jeg holder på med nå?)

Old Fishing Store :slight_smile:

Jepp. Og for et fantastisk sett! En skikkelig godtepose av brikker og morsom å bygge. :smiley:

Fant en perfekt anvendelse for de fine plankebitene fra Old Fishing Store i de modifiserte busskurene mine:

Lys om natten. :smiley: (Må bare få satt på “usynlig” ledning på lysrekka etter hvert.)

I tillegg til at jeg ofte opererer under mottoet “less is more”, så preges også det kommende bybildet mitt av at jeg tar bussen gjennom Trondheim sentrum hver dag. :laughing:
Skal ikke si hvor mange timer jeg brukte på å komme fram til denne lyktestolpen. Det fine er at den er hul inni hele veien, så en vakker dag kan det bli ekte lys i den også. Det dumme er at de lange rørene er litt kronglete å få tak i, og det kan bli dyrt å utstyre en hel by …